
Cel mai activ ONG ieșean proautostradă încearcă de ceva timp să propună Iașului construirea unui tren suspendat - monorail -, dar o parte din ”liderii” politici nici măcar nu vin la discuții, darămite să susțină proiectul. Prima care le-a transmis celor de la ”Hai că se poate” dar, indirect, și ieșenilor că o doare la bască a fost ”revoluționara” Cosette Chichirău, urmată apoi de reprezentanții PSD. Aceștia pur și simplu au întors spatele unui proiect care ar putea fluidiza traficul infernal din Iași. Nu i-a interesat faptul că există deja un proiect validat în alte orașe ale lumii, că firme private locale sunt gata să plătească studiul de prefezabilitate, că bună parte din costul construirii monorail-ului ar fi suportat din fondurile UE. Pe Cosette și PSD i-a durut în cot de toate astea așa că au absentat transmițând ieșenilor ”stați proștilor cu orele în traficul cumplit din Iași”.

”Anul acesta am depășit pragul de 100.000 mașini vândute de când există grupul Tester-Casa Auto. Deci dacă e aglomerație pe străzi un pic de vină avem și noi că am vândut atât de bine”, a declarat patronul Casa Auto Iași, Bogdan Pițigoi. El a precizat că acum ”operăm 4 complexe auto cu o suprafață totală de 20.000 mp utili care deservesc 13 mărci auto: Mercedes, Land Rover, Mazda, Hyundai, Mitsubishi, Honda, Peugeot, Citroen, DS, Opel, Renault, Dacia, Nissan”. Toate show-room-urile grupului au fost modernizate în ultimii ani și eficientizate d.p.d.v. energetic: ”am investit puternic pentru dotarea cu pompe de căldură, panouri fotovoltaice și alte echipamente astfel încât să ne producem singuri energia necesară. Am investit și în echipamente de service plus spațiile de vânzare sau zona de birouri”, a mai spus Pițigoi.

Propaganda oficială a lui „Tablă” Alexe susține că la Aeroportul Iași totul e roz bombon și afacerea merge brici dar realitatea necoafată este dură: pe destinațiile premium, cum e cazul Dubai-ului, Iașul nu performează (grad de umplere sub 50%) în timp ce Chișinăul duduie (acolo au fost introduse în același timp ca la Iași tot 2 zboruri săptămânale dar acelea sunt atât de pline încât va apărea și un al 3-lea zbor). Iașul stă prost și la zborurile ”săracilor”, fiind desființate 2 zboruri externe - Catania (Sicilia, Italia) și Malmo (Suedia) - iar un alt 3-lea (Pescara, Italia) a fost cică amânat dar sunt mari șanse să nu mai apară deloc. Și totuși Tablă Alexe se laudă că el ”dă-i și luptă”.
”Ves̗ti bune, dar s̗i multă emot̗ie de pe s̗antierele Casa Share… Zilele trec, muncim, alergăm, ne zbatem… s̗i încet-încet, două familii care au trăit DRAME grele văd din nou lumină. Asta datorită VOUĂ. 1. Casa Share 37 - cei 5 copilasi care urmau să fie evacuat̗i, luat̗i de lângă părint̗i s̗i despărt̗it̗i unii de alt̗ii… Astăzi au din nou sperant̗ă. Dacă totul merge bine, pe 1 Decembrie, de Ziua României, vrem să le punem cheile în palmă. 2. Casa Share 39 - o familie cu 4 copii caruia un incendiu violent le-a distrus casa s̗i au rămas, la propriu, cu hainele de pe ei. Sperăm ca de Crăciun să-i mutăm înapoi ACASĂ. Ce dar mai mare să existe pentru nis̗te părint̗i?
S̗i acum… am o rugăminte din inimă. O rugăminte pentru suflete mici care nu cer nimic, dar merită TOT. Avem 400 de copilasi la care Mos̗ul vrea să ajungă anul acesta, pregătim lista cu vârsta s̗i mărimile lor?? Reusim si anul acesta să le aducem bucurie tuturor?”, le scrie ies̗enilor creatorul fenomenului Casa Share, Bogdan Tănasă.

Pentru că nu era suficient să se laude deșănțat în România cu munca funcționarilor de la Aeroportul Iași, musca ”Tablă” Alexe a ieșit la ”arat” în Europa. Un material clar electoral, dedicat EPP Group (Partidul Popular European - tabără politică unde s-au culcușit hoții de la PNL), îl prezintă pe multiplul calificat în olimpiadele DNA și DIICOT ca pe un mare ctitor de aeroporturi. În acest clip se lasă de înțeles că Alexe și numai el a reușit un proiect ”de aproape 100 de milioane de euro”, o afirmație care conține 3 minciuni grosolane dar pe care Tablă le rostogolește fără să clipească.

O firmă deținută de ieșeanul Silviu Ețcu a cumpărat de la un grup spaniol fabrica JPR Prefabricate Vrancea, liderul național pe segmentul grătarelor de porci pentru fermele de profil. Ețcu era deja unul din cei mai mari constructori naționali de ferme agricole, dar noua achiziție îl face nr 1 pe România în domeniul pretențios al fermelor premium pentru porci. Ca să fie clar ce înseamnă asta în bani: JPR a costat 3,5 milioane euro iar Ețcu are antamate deja comenzi de 47 milioane euro pentru a construi ferme până la finalul anului 2026. La un randament de minim 10%, deși e aproape sigur că ieșeanul se poate duce ușor și la 20% sau chiar mai mult, achiziția de la Focșani se amortizează în câteva luni.
”Vreau să vă scriu despre etica muncii la turci, exemplificând prin “omul care spală veceurile” la propriu, intr-o toaletă publică din aeroportul din Istanbul, în care încă mă aflu (Aeroportul). Nu am văzut atâta decență, seriozitate, implicare și conștiinciozitate de mult, poate doar în China, la cineva care prestează o meserie, la care 99% dintre noi, nici nu vrem să ne gândim ca exista. Intra in cabina înaintea fiecărui client, care stătea la rând și igieniza tot în câteva zeci de secunde cu zâmbetul pe buze. Suntem atât de departe de această cultură a muncii încât nu știu ce ne-ar putea vindeca. Poate doar robotizarea și automatizarea agresiva a muncii la nivel internațional. Am făcut o poză cu el, i-am răsplătit efortul la un nivel minimal și m-am simțit mândru ca a acceptat să pozeze cu mine. Știu ca avem și noi eroi similari, pe unii i-am văzut abia în pandemie, dar aici el reprezintă majoritatea nu excepția. Trebuie să facem ceva să ajungem și noi aici”, a scris pe Facebook omul de afaceri Andrei Grădinariu.
Activistul Cătălin Urtoi a făcut „pomelnicul” politicienilor și funcționarilor de stat care blochează construcția mai rapidă a autostrăzilor Ungheni - Iași - Târgu Mureș (A8) și Ploiești - Pașcani - Suceava - Siret (A7). Demersul lui Urtoi este fără precedent, el arătând cu degetul așa cum nu a făcut-o nici un politician ieșean sau moldovean (și e plină Moldova de trântori lași care încasează salarii de mii de euro dar nu fac nimic pentru A7 și A8). Foarte probabil, în zilele următoare vor apărea, drept represalii, articole de presă în care Urtoi va fi acuzat de orice, poate și că e spionul lui Putin.
Urtoi: ”A8 este la mana a trei persoane și două companii”
1. Prim Ministrul Ilie Bolojan
2. Ministrul Transporturilor Ciprian Serban
3. Antreprenorul Dorinel Umbrarescu - UMB
4. CNAIR
5. CNIR
Compania Națională de Investiții Rutiere a emis vineri Ordinul de Începere pentru contractul Drumului Expres Focșani-Brăila. O sumedenie de politicieni s-au repezit să laude decizia dar nimeni nu a observat aberația că sunt bani pentru un drum în afara coridoarelor europene dar nu se pornesc șantierele pe A8, drum cerut expres de UE. Singurul care a sesizat paradoxul dar mai ales singurul care a avut curajul să spună public asta și să le bată obrazul premierul și ministrului Transporturilor este activistul Cătălin Urtoi. În rest a fost OMERTA. Da, din cei 17 parlamentari ai Iașului (cel mai mare grup parlamentar din țară) nimeni nu a avut curajul să spună ceva. De la penalii care conduc Iașul - Tablă Alexe și PeniHill Chirică oricum nu erau așteptări deși ocazional ambii se laudă că ei mută munții și separă apele pentru autostrăzile A7 și A8.

”Mi-a plăcut să fac sport, în special handbal. Și eram bun, la 19 ani am ajuns la campioana țării, Fibrex Săvinești. Plecasem de la un salariu de 700 de lei la Iași la 2500 euro pe lună la Săvinești. Din păcate, la doar 2 zile de când am ajuns acolo echipa a dat faliment, așa că a trebuit să caut altă sursă de câștig. Și m-am apucat de construcții”, povestește Cătălin Tudosă, probabil omul care a construit cele mai multe apartamente la Iași în ultimii 20 de ani. Susține că a vândut deja 2500 de apartamente, în special lângă Ciurea (”cartierul Vișoianu”) și pe bulevardul Poitiers (între sediul Continental și intrarea spre Bucium e proiectul Poitiers Towers). În construcție ar avea alte aproape 1000 de apartamente.

”Am prins perioada romantică a IT-ului când trebuia să facem noi totul, să fim creativi. Așa am început să fac soft și să-l vând în afară. Apoi a venit automatizarea în domeniul programărilor iar asta mă plictisea, așa că am căutat și alte afaceri. Am intrat pe bursă cu o parte din capitalul acumulat în IT, am cumpărat aproape 300 de hectare de teren agricol, am investit în industria agroalimentară, iar acum caut noi oportunități. Mi se pare de mare viitor Republica Moldova”, așa se prezintă scurt Marius Alexe, un IT -ist ieșean intrat din acest an în topul celor mai bogați ieșeni. Activele deținute de Marius Alexe, cu evaluări minime pentru pachetele la Bursă, îl dau cu o avere de minim 6 milioane euro. Ținând cont că are doar câțiva ani de la intrarea pe Bursă, și că a început să producă input-uri agricole în SUA și Brazilia dar și să vândă de peste un milion de dolari în SUA (piață unde este extrem de greu de intrat) viitorul pare roz bombon. ”Sky is the limit”, spune și el.

”Cel mai bogat român din imobiliare se îndreaptă spre un portofoliu de două miliarde de euro”, a scris miercuri Economica.net. Site-ul citat explică apoi că nu se referă la IULIUS ca business la vedere ori la valorile reale de piață ale mall-urilor ci doar la evaluarea scriptică a activelor. ”Cel mai valoros activ rămâne Iulius Town Timișoara, a cărui valoare este de 608 milioane de euro. Proiectul Palas Iași, care trece printr-un proces de reamenajare și modernizare, care presupune investiții de 80 de milioane de euro, este al doilea cel mai valoros activ al companiei: 544 de milioane de euro, evaluat cu zece milioane mai mult decât în 2023. Cu plus au fost evaluate și mallurile Iulius din Cluj-Napoca, Suceava și Iași.

Antibiotice SA a semnat marți, împreună cu Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), contractul de finanțare în valoare de 75 milioane euro pentru înființarea Centrului cercetare-dezvoltare INOVA a+ și pentru producția de medicamente critice. Noua fabrică de medicamente critice va fi construită cu 39 milioane euro asigurate de MIPE (finanțare nerambursabilă), diferența fiind susținută de compania ieșeană. Implementarea proiectului este prevăzută pentru perioada noiembrie 2025 – noiembrie 2029.
Avea 8 apartamente în Dubai dar le-a vândut după 3 ani și jumătate cu un profit de 20%. ”Am constatat că randamentele în rezidențialul din Dubai sunt de 6%. În România se pot face afaceri mult mai profitabile, minim 8% pe an, dar se poate ajunge și la 25%. Așa că am vândut tot și am adus banii acasă”, a explicat ieșeanul Daniel Florescu. Ca el au procedat și alți oameni de afaceri români dar Florescu e primul care admite public faptul că ”Dubai e mult marketing în timp ce adevăratele profituri se fac în România”.

Telefon: +40723390003
Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
TITLUL PROIECTULUI INVESTIȚII PENTRU DIGITALIZAREA…
COMUNICAT DE PRESA Martie 2025 AS MEDIA SRL…
Tot mai mulți români caută zboruri fără o destinaț…
Primele zile de toamna aduc si primele rezerva…
București, septembrie 2025 – În întreaga Europă, t…
Toată bursa pariurilor a sărit în aer joi la prânz…
La scurt timp după ce mitropolitul Moldove…
Mare minune de Sfânta Parascheva - s-a lungit…