Marti, 02 Aprilie 2024 22:30

Reprezentanţii a 3 asociaţii proautostradă s-au întâlnit marţi cu ministrul PSD-ist al Transporturilor şi cu şeful PNL-ist al Companiei de Autostrăzi iar la final au concluzionat că "este rezonabil" ca proiectul A8 să fie întârziat cu 5 ani. Da, aţi citit bine, activiştii "ne-PSD-işti" au acceptat senini să fie încălcată legea care prevede finalizarea în 2030 a autostrăzii Ungheni - Iaşi - Chişinău. În loc să sară la guvernanţi, să-i ameninţe în fel şi chip pentru a cere urgentarea lucrărilor şi legarea Moldovei de Vestul civilizat, activiştii "de tastatură" au acceptat suspect de uşor depăşirea cu 5 ani a termenului limită prevăzut de lega A8. "E o trădare ce s-a întâmplat acolo. Eu ţip de 2 ani că trebuie să respectăm legea, cer urgentarea licitaţiilor, fac presiuni peste tot şi mă cert cu cei care păcălesc Moldova iar aceste ONG-uri ce fac? Mă acuză pe mine de colaboraţionism politic dar de fapt ei trădează Moldova", a spus furios activistul proautostradă Cătălin Urtoi.
"Dacă ne ţinem de capul autorităţilor A8 se poate face până în 2030. Cele 3 ONG-uri au invitat însă politicienii să ne tragă clapa"
Neinvitat la întâlnirea cu ministrul şi cu şeful CNAIR (logic din moment ce se ştia că nu va accepta încălcarea legii şi depăşirea termenului de execuţie al autostrăzii Ungheni - Iaşi - Târgu Mureş cu 5 ani) Cătălin Urtoi a făcut un rechizitoriu dur politicienilor şi "activiştilor" care au trădat Moldova. "Dacă ar fi să facem o socoteală a tuturor termenelor birocratice cerute de lege pentru licitaţii, proiectare şi execuţie, ne putem încadra în limita de 2030. Hai, cu nişte exagerări ale unor termene pe loturi mici, să zicem că ajungem la jumătatea anului 2031. Dar să spui DA termenului 2035, tu, avocat al Moldovei? Pur şi simplu aceste ONG-uri au invitat politicienii din afara Moldovei să ne tragă clapa. Iar politicienii evident că vor profita", a spus Cătălin Urtoi.

Reamintim, Urtoi este cel care în ultimii 2 ani a bătut toate satele de pe traseul A8 negociind cu primarii maghiari sau cu proprietarii de păduri de pe traseu să accepte fără obiecţii construcţia A8. Urtoi este autorul moral al grăbirii proiectului A8 iar pentru asta ONG-urile "Moldova vrea Autostradă", "Împreună pentru A8" şi "Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei" l-au acuzat de "PSD-ism". În schimb acum "nePSD-istele ONG-uri au acceptat amânarea cu 5 ani a termenului limită de finalizare a A8, oroare pe care Urtoi o condamnă violent.
La fel de vehement este şi preşedintele asociaţiei "Hai că se poate", un ONG care chiar s-a zbătut în ultima vreme pentru A8: "Toate calculele arată că traseul montan al A8 poate fi finalizat în timpul prevăzut de lege. Pe sectorul Moţca - Leţcani - Ungheni este o întârziere din cauza autorităţilor locale care nu au pus presiune pe proieectant aşa că aici finalizarea ar putea fi anul 2028. Pe traseul montan, cu toate prelungirile prelungirilor nu ar trebui să se depăşească anul 2031. Dar până la 2035 e cale lungă, prea lungă şi nu-mi pot explica logic de ce au acceptat MVA şi ceilalţi această încălcare a legii", a spus Irinel Bucur.
Cine a anunţat întârzierea cu 5 ani a autostrăzii spre Vest
În loc să aibă o părere unitară în faţa ministrului Transporturilor dar şi a publicului, reprezentanţii celor 3 ONG-uri trădătoare s-au comportat ca "racul, broasca şi cu ştiuca", anunţând fiecare altceva.
Mai întâi a apărut un comunicat al MVA în care se anunţa, pe un ton neutru, întâlnirea cu ministrul PSD şi şeful PNL de la CNAIR şi că toate sunt ok. NU se preciza nici un termen de finalizare al A8.
Peste 2 ore a apărut un text tip "Ferentari" în care preşedintele ÎPtA8, Ionel Apostol, îi jignea şi ostiliza gratuit pe ministru şi alţi responsabili. Apoi, în limbaj agramat stil "bombardier", Apostol lăsa de înţeles că sunt probleme cu termenul de finalizare al autostrăzii.
Bomba a fost detonată peste încă o oră de Adrian Covăsnianu, membru al asociaţiei "Moldova Vrea Autostradă": "orizontul 2032-2035 poate fi un termen rezonabil pentru realizarea Autostrăzii Unirii. În concluzie, consider că a fost o întâlnire de lucru necesară proiectului Autostrăzii Unirii!", a scris Covăsnianu pe Facebook.
Ce se întâmplă după această înfrângere
Prima consecinţă a acceptului dat de cele 3 ONG-uri este că miliardele de euro atrase de Cătălin Urtoi pentru construirea A8 (Cea mai mare realizare pentru Moldova din ultimii 33 de ani: s-a dat oficial "verde" autostrăzii care traversează munţii spre Vest - topiasi.ro) vor fi furate, pic cu pic, de marii baroni PSD şi PNL ai ţării. Dacă teremnul de predare al A8 a fost întârziat cu 5 ani doar nu vor fi întârziate şi alte autostrăzi, mai ales dacă acolo nu există ONG-uri aşa de amabile. Drept urmare miliardele de euro alocate Moldovei se vor duce la baroni din Oltenia, la grofi din Ardeal şi la "bombardieri" adevăraţi din Bucureşti. Iar noi, la Iaşi, rămânem cu morţi politic precum Mihai Chirica şi ONG-işti "nePSD-işti" dar care vând PSD-ului proiectele mari ale comunităţii.
Aurel DOBAŞU
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI