urtoi autostrada 
Cel mai penal șef de județ din țară, Costel Alexe, încearcă să fure pur și simplu autostrada A8. Joi a anunțat că el și toți liberalii ”în semnătura cărora mai stă Autostrada Unirii” vor să blocheze transferul celor 89 de km de autostradă ce traversează județul Iași de la CNAIR (companie condusă de PNL) la CNIR (companie înființată expres la cererea UE și condusă de oameni independenți politic). Acest blocaj încalcă legea (Ordinul de Ministru nr.872 din 27.03.2024 spune foarte clar că tronsonul Moțca - Lețcani - Ungheni va fi preluat de către CNIR imediat după emiterea HG-ului pe indicatorii tehnico-economici și publicarea în Monitorul Oficial). Dar dacă ai fost un incompetent 4 ani și nu ai cu ce să te lauzi în campania electorală iar PNL se duce la vale, dai foc la sat poate te vor crede unii pompier, fie și unul de Tablă. Iar dacă de la autostradă ies și șpăgi colosale atunci e și mai logic blocajul, mai ales că vine de la cea mai penală filială politică din România - PNL Iași. 
Problema: CNAIR mai mult blochează proiectele 
     
 
Dacă actuala companie de autostrăzi ar fi făcut treabă nu ar fi fost nici o dramă faptul că PNL, disperat de prăpastia electorală în care se afundă, ar fi încercat să păstreze, chiar și ilegal, tronsonul ieșean al A8. Numai că realitatea e cruntă și arată fără dubii că CNAIR mai mult blochează decât urgentează lucrările de infrastructură: proiectul Brașov - Ploiești e blocat de 10 ani, Bacău - Brașov stă la sertar de 4 ani, ba chiar și sectorul ieșean din A8 (Moțca - Lețcani - Ungheni) a fost întârziat 2 ani fix de CNAIR. Per total sunt 20 de proiecte mari la nivel național care adună praful la CNAIR (blocate în diverse stadii - studii de fezabilitate, licitații și chiar la stadiul de execuție)
a8 ungheni iasi tg mures 1
 
CNIR rezolvă accelerat autostrăzile pe care le-a primit
     
 
Compania de autostrăzi nou înființată expres la cererea UE lucrează însă ”ca racheta”. În tentativa de a demonstra că ”ăștia noi nu știu ce să facă”, CNAIR le-a dat cele mai grele tronsoane din A8 (cei 159 de kilometri care traversează Carpații dinspre Moldova spre Ardeal). Spre surpriza tuturor, CNIR-ul (unde a fost director general 10 luni ieșeanul Cătălin Urtoi, acum e doar președinte al Consiliului de Administrație) a rezolvat în câteva luni ceea ce ”ăia vechi” de la CNAIR nu au reușit în 4 ani, iar acum toate bucățelele din sectorul montan, cu o singură excepție, sunt scoase la licitație
     
Raportat la birocrația sufocantă de la București, ce au făcut oamenii de la CNIR este miraculos. DE aici și iritarea directorului PNL de la CNAIR, Cristian Pistol, și refuzul său de a respecta ordinul de ministru. Păi cu ce să se mai laude în campania electorală PNL-ul megapenalilor Chirica și Alexe dacă lasă pe mâna lui Urtoi cei 89 de kilometri de autostradă prin județul Iași?
 
Urtoi sparge OMERTA
     
Revoltat de acest blocaj absurd (la urma urmei autostrada nu e nici a lui Urtoi, nici a PNL-ului ci a ieșenilor), președintele CA al CNIR n-a mai suportat să tacă și a dezvăluit mizeriile liberalilor.
       
Cred că este bine de scos și ceva praf de sub preș, pe care unii încearcă să-l mai ascundă, dar nu știu în interesul cui, căci al proiectului Motca-Leţcani-Ungheni și al cetățenilor în nici un caz!
       
Mă refer aici la presiunile care se fac de ceva timp de către conducerea CNAIR, dar mai ales în ultimele zile ca acest tronson Motca-Leţcani-Ungheni SA NU FIE PRELUAT de noua companie!
       
Menționez că încă din luna Martie 2024 avem un Ordin de Ministru nr.872 din 27.03.2024  care spune foarte clar că acest proiect va fi preluat de către CNIR imediat după emiterea HG-ului pe indicatorii tehnico-economici și publicarea în Monitorul Oficial.
       
HG-ul s-a emis ieri și urmează publicarea în MO, după care preluarea de către CNIR de la CNAIR ar trebui să se producă în maxim 30 zile, dar poate chiar și mai repede, dacă conducerea CNAIR va înțelege importanța acestui proiect!
       
Eu pot doar să vă garantez, că așa cum a demonstrat toată echipa CNIR în scurta sa istorie, că avem o altă abordare în accelerarea proiectelor pe care le-am preluat de la CNAIR, tot așa se va întâmpla și cu tronsonul Motca-Leţcani-Ungheni!
       
Toată echipa de la CNIR în frunte cu directorul general Gabriel Budescu și Consiliul de Administrație al companiei pe care am onoarea să-l conduc, suntem pregătiți să onoram promisiunile făcute fața de ministru și fața de societatea civilă din Iași cu privire la programul pe care îl avem de parcurs”.
urtoi grindeanu si popa
 
Liberalii vânează șpăgi de sute de milioane de euro?
     
 
Imediat ce Urtoi a făcut publică situația sectorului ieșean al A8, pe rețelele sociale au început să curgă opiniile ieșenilor. Mulți au bănuit, justificat, că liberalii blochează construcția mai rapidă a sectorului ieșean din A8 din frica de a pierde șpăgi colosale. 
     
Sunt vreo 5 miliarde de motive”, a spus pe șleau activistul civic Bogdan Iluț (aluzie la costul de 5,2 miliarde euro al tronsonului Moțca - Lețcani - Ungheni)
     
Cătălin Urtoi a făcut și el aluzie la șpăgile pe care PNL le-ar aștepta de pe urma construcției A8: ”cei care s-au învățat să taie frunze la câini într-o companie de stat, nu doresc să le plece proiectele la o companie nouă, care a abordat un alt mod de lucru!
     
Plecând proiectele, mulți vor rămâne fără obiectul muncii!
     
Comisia Europeană a cerut reorganizarea fostei companii CNADNR prin cele doua, respectiv CNAIR și CNIR, unde una va trebui să se ocupe de drumurile naționale și mentenanță pe autostrăzi, drumuri expres și VO (CNAIR), iar cealaltă de proiectare și realizare autostrăzi, drumuri expres și variante ocolitoare (CNIR)
     
Și da, se distrug și câteva "lanțuri de iubire" cu anumiți proiectanți neperformanti, constructori neperformanti etc!”, a adăugat Urtoi. 

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected