Logica economică a lui Mihai Chirica e foarte apropiată de cea a liderului Coreei de Nord: "am fost întrebat de ce nu privatizez Salubris. Pentru că acum ar fi fost în faliment, aveţi garanţia mea. Avea tarife mari şi necontrolabile", a spus Chirica la un videochat cu ifose de televiziune. Primarul, încă, al Iaşului nu a explicat cum e posibil să dea faliment o firmă ce are monopol, dar a scos apoi un "porumbel" la fel de mare: "avem la Iaşi cel mai modern transport public din ţară".
Da, în oraşul în care deraierea tramvaielor şi izbucnirea flăcărilor în autobuze a devenit regulă, nu excepţii, transportul public e prezentat ca fiind "cel mai modern din ţară". Logic din moment ce votanţii lui Chirica nu trec de marginea Iaşului să vadă ce înseamnă în restul ţării transport public modern sau cum fac salubritate firmele private ce concurează regiile de stat.
De ce nu a privatizat nimic-nimic
"Kim Ir Sen" Chirica a continuat apoi să se laude cu viziunea sa economică: "nu am privatizat CITADIN-ul din acelaşi motiv. La zăpada din luna aprilie noi am fost printre puţinele oraşe care am reacţionat pentru că aveam şi oamenii şi utilajele în subordinea noastră. A şi depozitele de sare erau la îndemâna noastră. Prin urrmare aceste mecanisme pe care le-am dezvoltat şi le dezvolt în continuare au permis să ţinem oraşul aşa cum îl vede toată lumea"
Primarul s-a lăudat apoi că o altă firmă a Primăriei "a investit 4.000.000 euro în cea mai mare seră din ţară", că "luăm măsuri să face aerul cât mai curat deşi vin maşini din afară în Iaşi" şi că "stau cu ochii ca pe butelie să face selectarea selectivă a deşeurilor".
Reamintim, Primăria are o schemă mamut de angajaţi, consumând anual aproape 50 de milioane de euro doar pe salarii şi sporuri. Dacă serviciile ar fi fost privatizate o bună parte din aceşti bani putea fi folosită pentru investiţii pe care administraţia Chirica nu le-a făcut niciodată în ultimii 8 ani - stadion, sală de sport, şcoli, spitale, şosea de centură.