Duminica, 03 Martie 2024 19:52
"De 20 ani, politicienii Iasului isi dau cu stangul in dreptul in privinta construirii unei banale centuri a orasului Podu Iloaiei, care sa elimine ambuteiajele de pe drumul european. Au trecut ani pana cand a fost mutat targul de animale, din cauza caruia, masinile erau nevoite sa astepte trecerea carutelor. Acum, autoritatile se impiedica de un proiect in lungime de 4,3 kilometri. Cum bucurestenii sunt dezinteresati de rezolvarea problemelor din judetul Iasi era necesara implicarea politicului local. Doar ca, din cauza unor lideri slabi, fara influenta la nivel central, proiectul centurii bate pasul pe loc. In varianta optimista, calvarul soferilor s-ar putea sfarsi spre finalul anului 2025. Pana atunci, satui de promisiuni, soferii incearca sa castige timp, ocolind orasul Podu Iloaiei prin mijlocul campului. In imaginile surprinse de un cameraman TeleM se poate observa si o ambulanta"
(sursa: www.telem.ro)
Urtoi: "dacă Bucureştiul mă lasă, fac autostrada Moţca - Leţcani - Ungheni până în 2027"
Nici o autoritate a statului nu a reacţionat în faţa "iniţiativei" disperate a şoferilor. Activistul proautostradă Cătălin Urtoi, ajuns acum director al CNIR (o companie ce ar trebui să construiască autostrăzi dar e împiedicată de şmecherii PNL şi PSD de la Bucureşti) susţine că "secțiunea Motca-Leţcani (aprox 68 km) poate fi realizat în doi ani de zile, de la data semnării contractului de execuție!"
Urtoi avertizează că "sunt câteva condiții necesare de îndeplinit:
1. Coaliția actuală și conducerea CNAIR să dorească preluarea acestui proiect de către CNIR, noua Companie de Investiții Rutiere al cărei Director General Interimar sunt.
2. În perioada de preluare, adică câteva luni din cursul acestui an, actuala companie CNAIR să deruleze managerierea proiectului fără a întrerupe contractul actual de SF+Proiectare, așa cum spune legea OUG55/2016 și fără a crea blocaje, specialiștii celor două companii punând umărul în derularea acestui proiect.
3. Monitorizarea strictă a proiectantului Consitrans în toată această perioadă de către specialiștii celor două comisii de predare-preluare stabite la nivelul CNAIR și CNIR, comisii care să lucreze în interesul cetățenilor, astfel încât până la sfârșitul anului 2024 să se finalizeze documentația de SF+Proiect și să nu o mai lungim!
4. Lansarea licitației de execuție de către noua companie CNIR etapizat pe toate loturile de pe tronsonul Motca-Leţcani-Ungheni, prioritate fiind loturile care se vor stabili pe sectorul Moţca-Leţcani!
5. În aceste condiții, am putea circula pe autostradă de la Motca la Leţcani în 2027 și o pot dovedi cu un grafic clar, cu condiția să se respecte punctele enunțate mai sus, fără alte blocaje create artificial!
În calitate de ieșean îmi doresc acest lucru!
Nu sunt implicat politic în această campanie electorală din 2024, dar sunt disperat (în sensul bun) să văd acest proiect realizat!"
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI