Vineri, 28 Iulie 2023 19:20
Vineri a fost trimisă spre validare la Agenția Națională pentru Achiziții Publice (ANAP) documentația de atribuire pentru construcţia primului pod la nivel de autostradă peste Prut. E vorba de podul Ungheni (RO) - Ungheni (MD), parte din autostrada A8 Târgu Mureş - Iaşi - Ungheni. Investiţia a fost anunţată reprezentanţilor UE fiind solicitată şi o finanţare de 16,5 milioane euro de la Comisia Europeană.
Ce se construieşte
Potrivit proiectuluim, la UNgheni ar urma să fie amenajate:
* 261,20 m lungime pod nou peste Prut
* 2 benzi pe sens + trotuare
* 13 m lățime pod nou (Etapa I) + 11,25 m (Etapa II)
* 8 m lățime parte carosabilă
* 1 km lungime traseu
* 4 x 3,75 m parte carosabilă drum de legătură
* punct de control trecere frontieră, care va fi dotat cu parcări pentru autovehicule mari, autoturisme și spatii închise destinate verificării amănunțite a autoturismelor și tirurilor
Am avut 22 de poduri peste Prut, toate aruncate în aer de ruşi
Potrivit cererii de finanţare europeană către UE România precizează că existau 22 de poduri peste Prut între cele două Moldove înainte de preluarea, în forţă, a Basarabiei de către Rusia. Ruşii au aruncat în aer aceste poduri.
Pentru a strânge legăturile cu Republica Moldova, România a reabilitat deja primul pod peste Prut după Revoluție, Galați (RO) - Giurgiulești (MD) și a demarat procedurile pentru:
* Reabilitatea următoarelor poduri:
- Albița (RO) - Leușeni (MD): lucrările presupun demolarea podului vechi și reconstrucție pod nou pe 4 benzi
- Oancea (RO) - Cahul (MD)
* Construcţia de noi poduri rutiere peste Prut:
- Stânca (RO) - Costești (MD)
- Bumbăta (RO) - Leova (MD)
- Fălciu (RO) - Leca (MD)
- Răducăneni (RO) - Bărboieni (MD)
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI