Marti, 17 Decembrie 2024 19:58
”Directorul General al CNIR NU a blocat construirea mai rapidă a secțiunii Lețcani-Ungheni, ci a acționat cu celeritate și responsabilitate pentru întocmirea riguroasă a documentației necesară lansării licitațiilor pentru proiectarea și execuția investiției de peste 25 miliarde lei”, se spune într-un drept la replică trimis de Compania Națională de Investiții Rutiere. TopIasi publicase duminică un articol în care anunțam că, drept consecință a deciziei directorului CNIR, Iașul a pierdut ultima șansă că tot traseul A8 să fie aprobat în 2024 în vederea scoaterii complete la licitație pentru proiectare și execuție (detalii aici De Crăciun PNL a aruncat în aer autostrada Iașului iar PSD s-a făcut că plouă - topiasi.ro). Este încă un episod în care durerile Moldovei sunt ignorate cinic de șefii naționali iar când cineva protestează i se spune cu aroganță bucureșteană ”stai jos că ești prost, știm noi ce facem”
Dreptul la replică trimis de CNIR
”Conducerea executivă a Companiei Naționale de Investiții Rutiere a luat act de aspectele incorecte, neadevărate, defăimătoare și nedocumentate cuprinse în articolul ,,De Crăciun PNL a aruncat în aer Autostrada Iașului, iar PSD s-a făcut că plouă”.
Având în vedere afirmațiile denigratoare, acuzațiile nesusținute de o minimă documentare și nesolicitarea, conform deontologiei profesionale, a unui punct de vedere înainte de publicarea respectivului articol care depășește libertatea de exprimare și afectează reputația și onoarea, formulăm prezentul Drept la Replică și solicităm publicarea de urgență și în integralitate :
«Directorul General al Companiei Naționale de Investiții Rutiere, NU are afiliere politică, nefiind membru al vreunui partid politic.
Directorul General al CNIR NU a blocat construirea mai rapidă a secțiunii Lețcani-Ungheni, ci a acționat cu celeritate și responsabilitate pentru întocmirea riguroasă a documentației necesară lansării licitațiilor pentru proiectarea și execuția investiției de peste 25 miliarde lei.
În fapt, de la preluarea efectivă a proiectului Autostrăzii Târgu Neamț-Ungheni (89 km) de la CNAIR, în data de 14.11.2024, până la realizarea documentației (Cerințele Beneficiarului) și transmiterea către Consiliul de Administrație a documentației pentru tronsonul Târgu Neamț-Leghin (55,6 km) au trecut doar 15 zile. Având în vedere complexitatea proiectului, volumul semnificativ al documentelor care fac parte din proiect, pregătirea documentației pentru secțiunea Leghin-Iași-Ungheni este tratată cu maximă rigoare pentru a asigura derularea corespunzătoare a procedurii de achiziție publică și, ulterior, calitatea în etapele de proiectare și execuție.
Directorul General al CNIR nu a folosit, în niciun context expresia ,,așa vrea mușchii mei”, limbajul atribuit nefiind susținut de realitate.»
Ce porumbel i-a zburat din gură lui Budescu
Dincolo de pretențiile de ”înger îngerașul meu” ale directorului CNIR adevărul trist este că Iașul a ratat șansa ca în 2024 să aibă aprobat tot traseul A8 în vederea scoaterii complete la licitație pentru proiectare și execuție. Iar asta doar pentru că așa a vrut șeful CNIR, gest confirmat de dreptul la replică (e drept că acolo decizia e numită ”responsabilitate”). De ce a dat Gabriel Budescu un șut Moldovei? A vrut să-l șicaneze în acest fel pe ieșeanul Cătălin Urtoi, președintele Consiliului de Administrație al CNIR și omul care s-a bătut ca un nebun pentru autostrada Iași - Târgu Mureș dar care nu a acceptat să fie yes-man la București.
Simțind pericolul unei noi piedici puse în drumul A8, ieșeanul dăduse de mai mult timp avertismente publice să nu se întârzie documentațiile pentru autostrada Unirii. Cu toate acestea șeful CNIR a refuzat să introducă la aprobare tot traseul din județul IAȘI al autostrăzii (Moțca - Lețcani - Ungheni), dând ok-ul doar pentru jumătate (Moțca - Lețcani). Renghiul este evident pentru oricine: nu poți spune că documentațiile pentru prima jumătate a segmentului ieșean sunt ”la maturitate” iar cealaltă jumnătate ”nu este matură” așa că este nevoie de trageri de timp botezate ”responsabilitate”
Un alt adevăr este că PNL este partidul care și-a asumat susținerea lui Gabriel Budescu (e fix situația în care este Klaus Johannis, apolitic doar pe hârtie), drept urmare liberalii decontează decizia șefului CNIR de a lăsa A8 cu handicap.
Culpa este însă comună PSD + PNL pentru că primul partid deține șefia ministerului Transporturilor iar Sorin Grindeanu a stat pasiv la bâlciul făcut când de șeful CNAIR (Cristian Pistol) când de șeful CNIR (Gabriel Budescu) pe seama A8.
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI