wizz air DESCHIDEREMai multe zboruri operate de compania Wizz Air spre Iaşi dar şi alte oraşe ale ţării dinspre Anglia, Spania, Italia, Danemarca şi alte ţări au fost anulate în ultimele două zile. Imediat pe reţelele sociale au apărut postări prin care zeci de persoane reclamă compania maghiară, în special pentru refuzul de a răspunde la cererile de informaţii ale pasagerilor. Abia după ce s-au adunat peste 50 de astfel de reclamaţii a apărut şi o postare a unei agenţii de PR care lucrează pentru Wizz. Anunţul le cere oamenilor abandonaţi pe aeroporturi să ia legătura cu agentul companiei din aeroport, asta deşi oamenii insistă pe lipsa acestui agent. 
Avalanşa de anulări provoacă scumpiri explozive la alte companii
     
Pentru că Wizz lasă pur şi simplu de izbelişte sute de pasageri prin aeroporturi, concurenţa care poate suplini parţial lipsurile profită dar pune preţuri prohibitive. Spre exemplu, luni compania maghiară a anulat zborul Milano - Iaşi, spre disperarea a aproape 200 de pasageri, iar imediat irlandezii de la Ryan Air au profitat: au scos la vânzare locuri pe aceeaşi rută Milano - Iaşi dar la preţuri de 580-600 € de persoană. Unii pasageri, care trebuiau să ajungă urgent la Iaşi, au trebuit să achite această "taxă" exorbitantă, dar alţii, care fie n-au avut bani fie au putut să mai aştepte 1-2 zile, au căutat rute ocolitoare dar mai ieftine. 
Pe lângă anulări de zboruri, se abandonează şi pasageri cu bilet "de lux" la curse care decolează
     
Ieşeanul Florin Dascalu a povestit un caz aparent absurd: 
     
"Lunea trecută trebuia să mă îmbarc împreună cu soția din Copenhaga către Iași. Aveam check-inul făcut și bilete cu locuri plătiteNe-au refuzat îmbarcarea pe motiv că nu aveau locurile disponibile pentru noi.
       
Am solicitat formularul prin care se atesta că nu am fost îmbarcați și au chemat poliția. Încercasem sa ne îmbarcăm de 3 ori. A trebuit să ne plătim singuri hotelul, masa și alte zboruri pe a ajunge a doua zi seara la București (via Varșovia). Adică 820 de euro.
     
Am sunat marți la WizzAir și am aflat că NU suntem eligibili pentru a primi nici măcar banii pe biletele de avion, deoarece in raportul lor noi figuram ca No Show, adică nu ne-am prezentat la imbarcare. Mai mult decât atât, in raportul lor figuram că au și făcut apel nominal ..
     
În aceeași seară, fratele meu a încercat să se întoarcă din Bergamo spre Iași, dar au anulat zborul și a fost anunțat cu 30 min inainte. Fara cazare, fără masa, fără explicații și fără bani returnați. A plătit și el 680 de euro pt 2 nopți de cazare și bilet retur cu alta companie.
     
Acest "tratament" l-am primit ca bonus pentru că sunt client fidel al WizzAir. Numai anul acesta am zburat de cel puțin 15 ori cu ei.
       
Am intrebat la protecția consumatorului și nu au ce sa le facă pt că nu au entitate juridică în România. Concluzia este că statul nu ne protejează in nici un fel, iar aceasta companie nu are nici o obligație către cetățenii români, având posibilitatea să ne fure și să ne mintă fara nici o problema.
       
PS. Nu am întâlnit un astfel de cinism nicăieri în altă parte. Am văzut familii despărțite la îmbarcare, pe motiv că doar unul din membrii familiei avea bagaj de cală. Am văzut copii cărora le-a permis îmbarcarea fara ca părinților să le permită să se barce și ei în avion. Motivul era că bagajul de cală era pe numele copilului și el poate fi îmbarcat. Părinții nu.
     
PS. Pentru cei care cred că atitudinea WizzAir e una amuzantă, eu nu le doresc sa ajungă niciodată în această situație. Mă întreb ce s-ar fi întâmplat dacă nu am fi avut bani pentru a cumpăra alte bilete de avion.."
wizz air
Wizz Air a dat jos din avion o victimă a războiului din Ucraina. Compania şi-a cerut apoi scuze, dar nu a regretat decizia
     
Seria incidentelor absurde a culminat cu păţania unui veteran ucrainean care a primit tratament în Israel după ce și-a pierdut un picior în războiul din Ucraina. Ucraineanul a fost debarcat dintr-un zbor Wizz Air de la Tel Aviv la Varșovia din cauza faptului că avea o proteză și nu se putea așeza corect pe scaun.
     
Şefii companiei au recunoscut incidentul şi şi-au cerut scuze dar au confirmat că "decizia debarcării a fost dificilă însă necesară" 
Unii pretind că este o "campanie de discreditare a Wizz-ului"
     
În faţa avalanşei de reclamaţii s-au găsit unii, culmea că nu agenţia de de PR a companiei maghiare, care să pretindă că este organizată o "campanie de discreditare a Wizz-ului"
     
Pretenţia a trezit furia altor pasageri abandonaţi prin aeroporturi. 
     
Ana-Maria Misu: "Si noi trebuia sa plecam ieri Napoli-Bucuresti. Am gasit zbor cu Tarom maine, din Roma. Pt cei care spuneti ca e discreditare, va dorim sa treceti prin ce trecem noi si sa nu aveti nici bani la voi...sa stati la mila Wizz... am vazut persoane disperate, care nu aveau bani sa isi cumpere alt bilet. Ne-au oferit cazare o noapte, la vreo 40 km de Napoli si, in rest, fiecare sa se descurce. Sunau oamenii si la autocare/microbuze si nu erau locuri. La avion, pentru azi, cu escale, erau preturi enorme. Noi am luat trenul spre Roma(50 euro 2 pax), cazare la Roma (120 euro noaptea, la Termini, nu undeva fancy), bilete de avion Tarom 230 euro/pax. Daca nu aveam cu ce??"
Cetăţenii abandonaţi de Wizz se organizează să sancţioneze Wizz-ul
     
Pentru că majoritatea pasagerilor abandonaţi prin aeroporturi sunt persoane fizice unii dintre ei au încercat să facă reclamaţii la Protecţia Consumatorului. Numai că e reclamaţia este inutilă aici deoarece Wizz nu e companie romaneasca şi nici nu are vreo entitate juridică în România. 
      
Un ieşean fript deja de mai multe ori cu Wizz-ul - Ionuţ Călugăru - a conceput un fel de ghid al reclamaţiilor construind site-ul http://www.zbor-anulat.ro  
     
Alţi cetăţeni le explică ţepuiţilor cum să procedeze dacă speră să se înţeleagă cu Wizz pentru o despăgubire: "prima data faci complaint la ei pe site, au o rubrica in care completezi toate datele. Daca ai noroc si raspunsul e afirmativ, nu mai trebuie sa faci nimic.. Daca raspunsul e negativ (ca si in cazul meu,ca na, de ce sa rezolvam treburile normal) faci complaint pe ODR. Dupa ce am completat pe siteul ODR am primit email de la wizz ca o sa ma despagubeasca", a scris Teodora Mînecan.
     
Precizăm că i-am solicitat ompaniei de PR să vină cu explicaţii pentru sutele de pasageri furioşi dar până la ora publicării acestui articol nu am primit nici un răspuns. Când îl vom primi el va fi postat ca UPDATE. 

 
UPDATE

„Wizz Air confirmă că zborul W4 3672 de la Milano Bergamo la Iași din 3 iulie a fost anulat din cauza condițiilor meteorologice nefavorabile la aeroportul de origine. Pasagerii au fost notificați cu privire la opțiunile pe care le aveau la dispoziție, care includeau fie anularea rezervării și rambursarea completă a biletului, fie reprogramarea online zborului. Pentru pasagerii care au avut nevoie de asistență pentru cazare pe timpul nopții, echipa de operațiuni a companiei aeriene a organizat rezervări la hotel. De asemenea, călătorii au avut opțiunea de a rezerva pe cont propriu camere de hotel și ulterior să fie rambursați de către companie.

Pasagerii afectați își pot reprograma călătoria online gratuit pe viitoarele zboruri Wizz Air, accesând contul Wizz Air, conform instrucțiunilor comunicate în notificarea trimisă prin e-mail pasagerilor. Pasagerii care au nevoie de asistență pentru reprogramarea zborului Wizz Air pot contacta Centrul de asistență specială pentru a solicita ajutor.

De asemenea, compania aeriană recomandă rezervarea biletelor direct la Wizz Air, pentru a primi în timp util toate informaţiile despre posibilele modificări şi acţiuni legate de zboruri şi pentru a beneficia de soluţiile self-service rapide şi disponibile non-stop, aflate la dispoziţia pasagerilor.

Wizz Air își cere scuze pasagerilor afectați de această situație și reamintește că siguranța pasagerilor, a echipajului și a aeronavei este prioritatea sa principală. Wizz Air reafirmă, de asemenea, că face tot ce îi stă în putință pentru a evita întârzierile și anulările.

Pasagerului în cauză i-a fost refuzată îmbarcarea pe un zbor de la Copenhaga către Iași din cauza unei situații de overbooking. Pasagerul a fost informat despre refuzul îmbarcării și a fost informat despre opțiunile de reprogramare sau rambursare. Există două situații în care putem vorbi despre overbooking. Prima este cea în care, în conformitate cu practica internațională a industriei aeriene și cu legislația aplicabilă privind protecția consumatorilor, compania aeriană permite overbooking-ul într-o măsură foarte mică pe rutele sale cele mai populare, pentru a permite mai multor pasageri să călătorească în cazul în care locurile pasagerilor care nu se prezintă la zbor rămân libere. A doua situație de overbooking poate fi cea în care, în urma schimbării neplanificate a aeronavei programate să opereze un anumit zbor cu o aeronavă cu un număr mai mic de locuri, se creează un surplus de pasageri. În oricare dintre situațiile de overbooking, agenții de handling de la sol sunt în căutarea voluntarilor care sunt de acord să călătorească cu următoarea cursă oferită, beneficiind de toate compensațiile oferite conform legislației privind drepturile pasagerului. De asemenea, pasagerilor care au nevoie de asistență pentru cazare pe timpul nopții le sunt rezervate camere de hotel.”

 

reprezentanții companiei aeriene

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected