autostrada ditrau grinties 
Joi a fost semnat contractul de proiectare si execuție aferent celui mai lung si important lot al secțiunii montane din autostrada Unirii - sectorul Ditrău - Grințieș. Deși are ”doar” 38 de km, acest lot va reduce cu cel putin o oră timpul de tranzit intre cele 2 localitati. In acest moment, in conditii optime traversarea munților între Ditrău și Grințieș dureaza circa o oră și jumătate.
Construcția acestui tronson din A8 va costa 6,14 miliarde lei plus TVA (fonduri europene) și va dura 54 luni, din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 luni pentru etapa de execuție. Constructorul este grupul băcăuan UMB. 
 
urtoi cu maricel la senat
 
Ce se construiește exact
     
 
Acest tronson este considerat a fi ”cel mai dificil lot contractat la nivel national” deoarece are:
 
- 37,9 km lungime traseu
 
- 19 tuneluri, cel mai lung tunel având 850 metri 
 
- 63 poduri și viaducte, cel mai lung viaduct fiind cel peste râul Sabar de 1134 metri 
 
- nod rutier la Ditrău, conexiune cu DN12 (județul Harghita) 
 
- descărcare provizorie la conexiunea cu Lotul 2B Grințieș - Pipirig, pentru asigurarea funcționarii independente a acestui lot 
 
- garduri ranforsate pentru a împiedica animalele sălbatice să ajungă pe carosabil
 
- spații de servicii tip S3 cu parcare securizată (100.000 mp) 
 
- parcări de scurtă durată (stânga/dreapta) 
 
- Centru de Întreținere și Coordonare 
     
Lungimea totală a tunelurilor și viaductelor este de 21 km, adică 57% din întregul lot. 
 
autostrada grinzi 2
 
 
”Directorul CNIR chiar n-a găsit 3 minute să semneze și autostrada din județul Iași?”
     
 
În ciuda festivismului generat de astfel de ocazii, ONG-ul ”Hai că se poate” n-a uitat de sabotarea de către directorul Companiei Naționale pentru Infrasructură Rutieră a segmentului de autostradă Lețcani - Ungheni. 
       
Așteptăm cu nerăbdare ca directorul general al CNIR să găseasca cele 3 minute necesare semnării notelor revizuite și trimiterii lor către CA pentru secțiunea Lețcani - Unghenidocumentație ce se află resemnată pe biroul dânsului de luni, 17 martie 2025 și pe care refuză să o înainteze Consiliului de Administrație spre avizarea oportunității demarării procedurii de achiziție publică pt proiectare și execuție!”, a fost mesajul HCSP. 
       
a 8 tunel
 
Eveniment confiscat de PSD
     
 
Din păcate, deși era o ocazie mult așteptată de Moldova și beneficiarii sunt locuitorii din nord-estul țării, evenimentul a fost confiscat politic. Pentru că șeful ministerului Transporturilor este PSD-istul Sorin Grindeanu, semnarea contractului pentru lotul Ditrău - Grințieș a devenit un eveniment ”roșu”. S-au bulucit acolo o sumedenie de trepăduși care, cu harta în față, nu erau în stare să arate pe unde vine Grințieș, darămite să pronunțe corect numele a măcar 5 localități de pe traseu. 
       
PSD-izarea momentului a însemnat și marginalizarea activiștilor proautostradă, cei care au muncit ca nebunii pentru a urgenta întocmirea documentației. Vârful de lance al acestor activiști - Cătălin Urtoi - a fost prezent la eveniment dar fără a fi invitat oficial de ministru sau directorul CNIR fiind acolo la invitația personală a deputatului Maricel Popa, cam singurul politician care chiar a muncit ”pe rupte” pentru acest tronson de autostradă. 
       
Le transmitem noi public, în locul ministrului și a directorului CNIR, FELICITĂRI tuturor acestor activiști și lui Maricel Popa

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected