a8 joseni ditrau
Primul lot din cele 4 rămase ale sectiunii montane din autostrada A8, a intrat in licitatie, termenul de depunere a ofertelor fiind 25 noiembrie! Vestea excelentă este întregită de stadiile avansate ale celorlalte 3 loturi, acestea urmând a fi scoase la licitație până la 30 noiembrie 2024Mai rămâne doar ca sectorul Motca - Letcani să fie transferat la CNIR (companie unde președintele consiliului de administrație este ieșeanul Cătălin Urtoi, artizanul acestor succese). Neoficial se pare că PNL încearcă să blocheze transferul acestei bucăți din A8 pentru a putea pretinde că se ocupă liberalii de sectorul ieșean al autostrăzii Unirii, deși până acum PNL a fost doar frână, nu motor în cazul A8
Anunțul oficial 
     
 
”Contractul pentru proiectarea și execuția Lotului Joseni-Ditrău a fost publicat în SEAP și are ca dată limită pentru depunerea ofertelor 25 noiembrie 2024”, a anunțat luni ministrul Transporturilor.
       
 
Valoarea totală estimată a acestui lot de autostradă (amplasat pe raza județului Harghita) este de 1,2 miliarde de lei (fără TVA), sumă asigurată prin PT.
       
Câștigătorul contractului va avea la dispoziție 34 de luni pentru construcția celor 14,4 km ai acestui lot (10 luni pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție)
       
 
 
Pe traseu vor fi construite :
 
• ⁠21 de pasaje și viaducte (3 dintre structuri vor avea rol de ecoduct);
 
• ⁠un nod rutier (Joseni);
 
• ⁠2 spații de servicii (care includ zone comerciale, benzinării, 12 stații de încărcare pentru mașini electrice și toalete).
     
Lotul Joseni-Ditrău este primul publicat în SEAP din cele patru loturi ale secțiunii montane Sărățeni-Pipirig (116 km), gestionată de CNIR (Compania Națională de Investiții Rutiere).
     
Secțiunea montană a A8 (Sărățeni-Pipirig), în lungime de 116 kilometri, include patru loturi :
 
• ⁠Sărățeni-Joseni (32,4 km);
 
• ⁠Joseni-Ditrău (14,4 km);
 
• ⁠Ditrău-Grințieș (37,9 km);
 
• ⁠Grințieș-Pipirig (31,5 km).
     
urtoi si grindeanu
 
”Toate aceste patru loturi dintre Sărățeni și Pipirig se vor afla în licitație până la finalul lunii noiembrie”, a precizat Sorin Grindeanu. 
Probleme: PNL încearcă blocarea electorală a sectorului din Iași al A8
     
Succesele din ultima vreme de pe sectoarele montane ale A8 (finalizarea greoaielor proceduri birocratice și iminenta scoatere la licitație a tuturor bucăților de autostradă) sunt, în bună măsură, meritul echipei coagulate în jurul lui Cătălin Urtoi (activiștii de la ONG-ul ”Hai că se Poate” și mai mulți oameni de afaceri ieșeni care au bătut drumurile la București și au făcut lobby pe lângă ministrul PSD al Transporturilor)
   
 Pentru a capitaliza și ei electoral o parte din succes liberalii ar pregăti blocarea transferului de la CNAIR la CNIR a sectorului din Iași al A8 (Moțca - Lețcani - Ungheni) și pretinderea că PNL va realiza acestor sector de autostradă. Problema este că până acum PNL a fost doar o frână majoră în calea A8, nicidecum un factor de progres, în timp ce Urtoi și CNIR se vede clar că livrează constant rezultate certe și extrem de bune pentru autostrada UniriiBlocarea de către PNL a acestui transfer va fi o mare problemă pentru moldovenii care așteaptă cu limba scoasă legătura rutieră modernă cu Vestul Europei.  

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected