avincii fratii covalciucDeşi e fără autostradă şi e condus de politicieni mediocri incapabili să atragă investiţii de anvergură, Iaşul reuşeşte să performeze d.p.d.v. economic. graţie unor antreprenori extraordinariExemplele clasice deja sunt Electra - firmă ieşeană de interfoane ce are 80% din piaţa naţională -, IULIUS - lider naţional absolut la proiecte mixed-use (tip PALAS)- şi Antibiotice - lider chiar mondial pe anumite nişe, exemplu producţia de nistatină. În acest grup elitist a intrat şi firma AVINCI, nr 1 naţional în domeniul montajului de structuri metalice, descoperire făcută de recent lansată revistă Moldovaeconomică.eu. Amintita sursă a publicat un reportaj amplu despre AVINCI (vedeţi aici IAȘI / AVINCI: „Metaliștii” care pun imposibilul la respect - Moldova Economică (moldovaeconomica.eu)) din care vom reproduce mai jos doar câteva fragmente. 
 
Are 30% din piaţa României
     
 
AVINCI este o firmă cu sediul social în Iași, înființată în anul 2000 și specializată în proiectarea, construcția și montarea de structuri metalice sau prefabricate din beton, placări metalice și închideri metalice. La acest moment este cea mai mare firmă de profil din România, cu o cotă de piață de peste 30% în domeniul montajului de structuri metalice și cu peste 120 de angajați.
     
Firma se laudă că a bifat lucrări extraordinare "duse la capăt în termene aproape imposibile", printre acestea numărându-se podul de la BrăilaPALASIulius Town TimișoaraAeroportul Iași sau Aeroportul Craiova
      
Compania AVINCI este deținută de frații Ciprian și Domițian Covalciuc, ultimul având în CV o carieră de peste zece ani în compania multinațională LINDAB, unde deținuse poziția de director de divizie industrială la nivel național, la care se adăuga și Bulgaria.
 
avinci cupola PALAS
A crescut ca Făt Frumos
     
 
În primii 8 ani de la înfiinţare AVINCI a bifat 100 de clădiri industriale pe structură metalică duse la bun sfârșit. 
     
După criza economică în portofoliul firmei a intrat grupul IULIUS care a comandat lucrări complexe la PALAS (cupola imensă de peste Atrium plus alte lucrări), apoi la PALAS-ul din Timişoara, după care la reţeaua Iulius Mall şi Family Market. 
     
Obligaţi de aceste comenzi, „metaliștii” de la firma AVINCI, cum îi place lui Domițian să se autodefinească, au ajuns să monteze peste 10.000 de tone de structuri metalice anual. 
     
„Asta presupune, începând de la structuri simple, cum este casa mea, pe care o montez intr-o săptămână, până la clădiri foarte mari, cum e podul de la Brăila, unde un tablier la calea de rulare a podului, cu dimensiuni de 25×20 de metri, are 250 de tone”, precizează Domițian Covalciuc pentru Moldovaeconomica.eu.
 
Record la PALAS
     
 
Una din comenzile cele mai grele a fost realizarea cupolei de la Atriumul PALAS cu o condiție extrem de dură – să fie încheiată in maximum 30 de zile. În plus, tot la PALAS trebuia realizată pasarela curbată dintre mall și food court.
     
"Pentru cupolă s-a ales o soluție de rezistență reticulară, spațială, mai ușoară și mai ușor de realizat decât soluția inițială a proiectului. O provocare majoră suplimentară a fost și construirea concomitentă a cupolei și acoperișului, cu toate straturile de izolare necesare. La care s-a adăugat un element de dificultate suplimentar – macaraua interioară a fost dezmembrată și eliminată, așa că lucrarea la cupolă și acoperiș a continuat ”la mână”, materialele fiind ridicate sus manual, cu scripeți de ridicare.
     
Structura metalică de la Atrium este impresionantă – are 500 de tone greutate iar suprafața acoperișului este de peste 10,000 mp. La aceste elemente deja ieșite din comun, se adaugă soluția de protecție împotriva vânturilor foarte puternice sau cutremurelor – cupola a fost construită pentru a putea avea o mișcare orizontală – stâlpii din beton sunt ficși dar prinderile cupolei de acești stâlpi sunt reticulare, permit o deplasare orizontală a cupolei de maxim 30 de centimetri", scrie Moldovaeconomica.
     
”Și mai interesant – a fost implementată o soluție tehnică specifică pentru a fi anulat reverbul din interiorul Atriumului, dat de vocile oamenilor sau alte zgomote. Fără această soluție, ecoul vocilor sau al altor zgomote din Atrium ar fi fost multiplicat prin efectul de ecou, generând un vacarm de nesuportat,” a povestit Domițian Covalciuc pentru sursa amintită.
 
Altă coroană - podul de la Brăila
     
 
AVINCI are în portofoliu şi deja celebrul pod de la Brăila, locul trei în Europa ca deschidere suspendată. Calea de rulare, pe o lungime de 1974 de metri, scările interioare din cele patru stâlpi-turn de 260 de metri înălțime ale podului de care sunt prinse cablurile și podul tehnic de depozitare (podul de sub pod) au fost realizate de echipele AVINCI, ca subcontractori ai italienilor de la Webuild și a japonezilor de la IHI.
     
Turnurile aveau interiorul de numai 3×3 metri, ceea ce a dus la soluția de a lucra fără macarale, cu alpiniști și au construit scările pornind de sus în jos.
     
Nu era semnal de telefon în turn, nu erau spații de depozitare, lucrai aducând cu scripeți materialele de la baza turnului – în plus ni s-a dat un termen de numai 2 luni pentru a le finaliza”, își amintește Domițian Covalciuc.
     
Pentru a se putea încadra in termen, s-a lucrat simultan cu patru echipe, câte una pentru fiecare turn. Lucrarea a început de la mijlocului podului și s-a mers spre capete, pentru a evita eventualele erori de întâlnire dacă s-ar fi pornit dinspre capete spre mijloc. Totul pe timpul nopții, pentru a se evita erorile de dilatare din pricina căldurii de peste zi.
     
Domițian Covalciuc: ”Interesant a fost că, având experiența unor lucrări din Turcia, noi montam un tablier in numai 2 ore și nu în 4 ore, cum era norma. Și totul a fost perfect, cu toate normativele îndeplinite și verificările făcute de japonezi. Așa că in loc de 45 de zile, am terminat în 42.”
     
Mai apoi au executat și podul de sub pod – un pod tehnic de depozitare, pentru sistemul de răcire și de ventilație și sistemele de control, o zonă de trecere pentru execuția activităților de supraveghere și verificare.
avinci
 
Expansiune în Europa
     
 
De doi ani, AVINCI s-au extins pe piața europeană, având acum câte două lucrări și birouri Elveția și Germania. Firmele Webuild și IHI, care i-au ales ca subcontractor pentru podul de la Brăila, au decis să-i solicite pentru o lucrare similară din Norvegia.
       
Provocările în Europa sunt mari – am găsit peste tot echipe foarte bune venite din Est, companii foarte bune. Și nu din România – ci din Albania, din Polonia, din Croația, din Slovenia. Deci echipe de ”metaliști” foarte bune,” subliniază Domițian Covalciuc, directorul executiv și unul dintre cei doi proprietari ai firmei. În prezent, firma AVINCI este implicată în lucrări pentru finalizarea noului terminal al Aeroportului Internaţional Craiova şi în construcţia noii fabrici din Miroslava, Iași, a celor de la Misavan şi Quimicas Quimxel SL (Spania).
 
CIFRELE FIRMEI
 
 
2020 – venituri de 4 milioane de euro 
2021 – venituri de 6 milioane de euro
2022-  venituri de 8 milioane de euro
2023 – 13,2 mil. euro, 60% provenite numai din montaj – profit 500,000 euro, cu o creştere a acestor indicatori de 67,5%, respectiv 116,6% în 2023.
     
Dacă în 2020 aveau 40 de angajați, în 2023 firma a atins cifra de 120 de angajați. Au angajat și ingineri și sudori srilankezi – pentru doi dintre ei, cu care lucrează de peste 5 ani, firma se zbate pentru a le obține rezidența, pentru a-și putea aduce și familiile.

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected