
”Anul acesta am depășit pragul de 100.000 mașini vândute de când există grupul Tester-Casa Auto. Deci dacă e aglomerație pe străzi un pic de vină avem și noi că am vândut atât de bine”, a declarat patronul Casa Auto Iași, Bogdan Pițigoi. El a precizat că acum ”operăm 4 complexe auto cu o suprafață totală de 20.000 mp utili care deservesc 13 mărci auto: Mercedes, Land Rover, Mazda, Hyundai, Mitsubishi, Honda, Peugeot, Citroen, DS, Opel, Renault, Dacia, Nissan”. Toate show-room-urile grupului au fost modernizate în ultimii ani și eficientizate d.p.d.v. energetic: ”am investit puternic pentru dotarea cu pompe de căldură, panouri fotovoltaice și alte echipamente astfel încât să ne producem singuri energia necesară. Am investit și în echipamente de service plus spațiile de vânzare sau zona de birouri”, a mai spus Pițigoi.
Profit brut de 180 milioane euro doar din vânzare?
Ani mulți grupul ieşean a vândut şi maşini cu un adaos de numai 500 euro pe bucată - ex: Dacia, dar şi maşini care aveau un randament de peste 10.000 euro pe bucată. Pițigoi spune că de la pandemie încoace randamentele în piață sunt tot mai mici, așa că facem o socoteală diferită.

Dacă admitem o medie de 2000 euro venit net pentru fiecare maşină vândută până în 2022 ori 80.000 de mașini cât susține Pițigoi că a vândut până la finalul pandemiei atunci obţinem un randament de 160 milioane euro doar din vânzarea de maşini.
Iar la un adaos de 1000 euro cât ar fi media din 2023 încoace atunci profitul brut ar fi de 20 milioane euro.
Per total vânzarea de mașini ar fi trebuit să genereze grupului Tester un randament brut de 180 milioane euro.
Evident, din aceşti bani au fost susţinute salariile angajaţilor, investiţiile făcute de grup (spaţii de prezentare, service, parcări ş.a) iar numai o parte - sigur măcar 10% - a reprezentat profitul proprietarului.
Bogdan Piţigoi a negat vehement calculul făcut de noi susţinând că "e forţată o medie de 2000 de euro randament pe un autovehicul vândut". Nu a vrut să spună însă nici cât ar fi, în opinia sa, această medie.
Surse din piaţa auto susţin totuşi că nivelul de venit ales de noi e mai mult decât decent. "Piţigoi vinde mult mai bine decât socotiţi dvs", au spus 2 dealeri locali, concurenţi ai Tester-Casa Auto.
Iar dacă socotim că şi serviciile post vânzare (service auto) sunt extrem de bănoase, putem dubla randamentul business-ului auto al grupului Tester-Casa Auto.
O precizare extrem de importantă: 50% din acțiuni de la majoritatea afacerilor auto ale lui Piţigoi sunt deţinute de Ion Țiriac.

Cu banii din auto Pițigoi a dat alte mari lovituri
Fie că profiturile au fost de 180 milioane euro, fie mai mici, este cert că Bogdan Pițigoi a avut resurse mari pentru a investi în alte afaceri. Așa se face că a dezvoltat 25.000 mp utili de birouri clasa A (proiectele IDEO și CENTRO) iar acum vrea să extindă aceste afaceri și să construiască acolo circa 400 de apartamente, spații comerciale și zone verzi. Mini PALAS-uri.
Alți bani s-au dus spre zona logistică, un domeniu pe care Pițigoi a fost pionierul Iașului. În 2015 a deschis primul parc logistic din Moldova - SOLO, la ieșirea din Lețcani -, afacere vândută în 2021 după o amortizare completă și un profit brut estimat de piață la 16 milioane EURO.
Pițigoi a plasat bani mulți și pe domenii conexe, el fiind acum coproprietarul magazinului Bricostore (10.000 mp utili).
Alte milioane de euro s-au dus spre zona imobiliară, omul de afaceri ieșean achiziționând suprafețe foarte mari de teren în Iași sau la marginea orașului. Iar pe unele din aceste suprafețe intenționează dezvoltări spectaculoase (ăsta e e un subiect separat asupra căruia vom reveni în zilelele următoare).

Pițigoi e în top 5 cei mai bogați ieșeni
Grație acestor afaceri Bogdan Pițigoi este de ceva timp printre cei mai bogați ieșeni. În 2023 îi evaluam averea la 100 milioane euro ceea ce-l plasa pe locul 4 în acest clasament.
Dar este evident că afacerile i-au crescut, valorile de piață ale multor plasamente ale grupului Tester au crescut și ele, așa că, foarte probabil, Pițigoi este mai bogat decât în urmă cu doi ani. Cât de bogat și ce loc va ocupa vom vedea pe 25 decembrie când publicăm noul top al celor mai bogați ieșeni.
Este unul din marii ambasadori ai Iașului în mediul de business de la București și din străinătate
”Iașul trăiește cea mai fastă perioadă din istoria sa economică. Avem un oraș extraordinar de frumos în care se întâmplă atâtea lucruri bune, avem atâtea evenimente încât nu este de mirare că foarte mulți tineri se stabilesc aici, simt că aici este de trăit. Deloc întâmplător, Iașul este unul din cele doar 2 județe din țară care în ultimii 10 ani a avut spor natural pozitiv”, spune Pițigoi.
Discursul său laudativ la adresa orașului și județului datează însă încă de acum 20 de ani, Pițigoi fiind unul din marii promotori ai Iașului. ”Le spuneam partenerilor mei încă din 2005 că zona asta are un potențial uriaș. Este un centru universitar puternic, are mulți tineri inteligenți și muncitori, Iașul nu avea cum să nu crească. Au venit în 2012 PALAS-ul și în 2014 noua pistă de aterizare de la Aeroport iar totul a explodat. Dacă în 2011 doar eu și domnul Dascălu construisem birouri moderne în Iași, azi există peste 300.000 mp office, au început să apară parcurile industriale, zonele logistice. Iar de la 31 august 2026 vom circula pe autostradă spre București (A7) și sperăm ca cel mai târziu din 2032 să mergem cu mașina pe autostradă și peste Carpați spre Vestul Euuropei (A8). Repet, trăim cea mai bună perioadă din economia Iașului”, a spus Bogdan Pițigoi.
A generat una din rarele ocazii în care Iașul dă o lecție Bucureștiului și întregii Europe de Sud-Est
Tendința lui Pițigoi de a fi primul de pe piață l-a determinat să facă pariuri mari.
În octombrie 2019, Pițigoi a prezentat ”o investiție unicat. Așa ceva nu mai există până la Viena. Ne-a costat 2,5 milioane euro dar avem la Lețcani, pe DN28, prima tinichigerie-vopsitorie-caroserie dotată cu linie robotizată din Europa de Est. Cu ajutorul acesteia putem repara și vopsi mașinile de 5 ori mai repede decât într-o tinichigerie clasică. Mai mult, totul e făcut la cel mai înalt standard de calitate existent în lume. Uitați-vă, nu e fir de praf, putem să luăm masa aici. Bonus, pe toată perioada cât mașina este la noi clientul primește în loc, gratuit, o altă mașină cu care să circule”, a anunțat atunci patronul Tester Grup.
Entuziasmat de realizarea sa, omul de afaceri a chemat presa și a prezentat cu lux de amănunte service-ul minune. Jurnaliștii au filmat două ore cum intră mașinile pe o parte, sunt preluate de benzile automate, preparate automat pentru vopsitorie, apoi vopsite și uscate de roboți. Tot timpul inginerii lui Pițigoi au explicat, fără să se ferească deloc, ce fel de roboți folosesc, la ce temperaturi se vopsește apoi se usucă, unde intervine factorul uman, unde se lucrează doar automatizat și o sumedenie de alte detalii tehnice.
Întrebat dacă nu-i este frică de un ”furt intelectual”, adică unii concurenți să preia din presă detaliile afacerii și să și le însușească, Bogdan Pițigoi a zâmbit superior. N-a spus-o, dar mesajul era clar: ”nu mai e nimeni capabil să bage atâția bani în asemenea tehnologie”.
COVID-ul a dus la un mall auto
Cel mai greu moment din istoria recentă a grupului Tester - Casa Auto a fost pandemia COVID. Vânzările auto s-au prăbușit în aprilie 2020 cu 97%. ”A fost ca și cum s-ar fi oprit motorul elicopterului în timp ce era în zbor”, a descris Bogan Pițigoi situația. Supraviețuitor magna cum laude al crizei din 2008, Pițigoi a căzut și de data aceasta în picioare, salvând din mers totul. Un fel de Bruce Willis în "Die Hard".
Piţigoi a încercat o primă salvare inaugurând, în plin taifun COVID, un mall auto. Adică un loc unde cetăţenii să poată vedea maşini noi şi second hand din mai multe mărci. Aşa că în 2020, când toţi dealerii auto tăiau costuri, TESTER Casa Auto a investit într-un mall auto lângă reprezentanţa Mercedes, la intrarea în Iaşi dinspre Leţcani. Mişcarea a fost una genială, ieşenii doritori să vadă fizic maşini şi chiar să le încerce merg acum prima oară la Piţigoi, detaliu esenţial în afacerile auto.
A venit apoi marea lovitură: Pițigoi la începutul lui 2021 a vândut primul parc logistic din Moldova - cel de la intrarea în Lețcani - pentru aproape 16 milioane euro. Afacerea fusese deja amortizată așa că toată suma încasată a rămas la dispoziția omului de afaceri ieşean. Ulterior parcul a fost extins de noul proprietar iar alți investitori au băgat și ei bani în pariul logistic, așa că Pițigoi caută un nou pariu care să-l facă iar nr. 1 pe acel domeniu.

Telefon: +40723390003
Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
TITLUL PROIECTULUI INVESTIȚII PENTRU DIGITALIZAREA…
COMUNICAT DE PRESA Martie 2025 AS MEDIA SRL…
Tot mai mulți români caută zboruri fără o destinaț…
Primele zile de toamna aduc si primele rezerva…
București, septembrie 2025 – În întreaga Europă, t…
Toată bursa pariurilor a sărit în aer joi la prânz…
La scurt timp după ce mitropolitul Moldove…
Mare minune de Sfânta Parascheva - s-a lungit…