autostrada unirii a8Fostul ministru băcăuan al Transporturilor, Lucian Şova, plânge public de supărare că autostrada ordonată de el (A13 BACĂU - BRAŞOV) zace încuiată într-un sertar la stadiul de "hârtii fără valoare". Bocetul e cu atât mai mare cu cât Şova admite că autostrada căruia ordonase să i se cânte prohodul (A8 Ungheni - Iaşi - Târgu Mureş) este pe cale să deschidă şantierele. Victoria Iaşului asupra Bacăului la capitolul autostradă vine în contextul unei alte umilinţe de proporţii la capitolul infrastructură mare: Aeroportul Iaşi a ajuns să aibă în 3 zile tot atâţia pasageri cât adună Bacăul într-o lună.   
 
Iată mesajul melodramatic al fostului ministru băcăuan
     
"Autostrada A13. Pe  sectorul Sibiu – Făgăraș se lucrează. Până la Bacău mai sunt ani lumină. Și când te gândești că însuși șeful ,,echipei competențe’’ spunea că este un proiect cardinal pentru el. Între timp se pare că s-a stricat busola. Dar, așa cum stă bine celor care au trecut de la fapte la vorbe,  au în geam promisiunile făcute. Mai greu cu realizarea proiectelor când incompetența este singura calitate a echipei.
     
În rest, știri prin care se anunță că se lucrează sau se întâmplă câte ceva  pe Autostrada A7 și pe Autostrada Unirii A8Pe A13 au rămas doar promisiunile și incompetența", a scris Lucian Şova pe Facebook. 
a8 harta explicata
 
 
Ministrul PSD îi "cumpărase la kilogram" şi pe liderii PNL Iaşi care au vândut imediat proiectul A8
     
Pentru cine a uitat, ca urmare a presiunilor imense făcute de ex-ministrul PSD-ist Lucian Şova, "diamantele" PNL Iaşi - Mihai Chirica şi Costel Alexe - au vândut declarativ autostrada A8: "Din analiza pe tronsoane, reiese foarte clar că câteva obiective sunt mai aproape de a fi realizate, cum ar fi străpungerea Carpaților mai degrabă spre Brașov decât spre Târgu-Mureș – Ditrău, conexiunea mai rapidă Siret-Pașcani-Bacău (…) și conexiunea foarte ușor de realizat, sub 2 miliarde euro, Ungheni-Iași-Bacău-Brașov”, a spus Mihai Chirica pe 29 mai 2020 la o şedinţă ţinută la MInisterul Transporturilor.
     
În sală se afla şi celălalt "avocat" al Iaşului, Costel Alexe, dar acesta nu a contrazis cu nimic vânzarea proiectului A8
 
 autostrada propaganda rusa 1
 
 
 
De ce a murit autostrada Bacăului şi a supravieţuit cea a Iaşului
     
Dacă la Bacău proiectul autostrăzii, ca şi cel al aeroportului, a fost susţinut aproape exclusiv de către politicieni influenţila Iaşi marile proiecte de infrastructură au fost susţinute mai mult de către societatea civilă. Şi chiar dacă aceasta nu avea acces la "pâinea şi cuţitul" Guvernului, presiunea constantă a activiştilor din Iaşi, dublată de influenţe dinspre UE, au inversat prioritizarea autostrăzilor. Aşa se face că proiectul A13, Bacău - Braşov, nu a depăşit niciodată stadiul de "maculatură", în timp ce A8, Ungheni - Iaşi - Târgu Mureş, a evoluat constant ajungând acum la stadiul deschiderii şantierelor. 
     
Un detaliu extrem de important: Iaşul a avut ca "as din mânecă" nişte activişti civici (grupul Urtoi) dispuşi să umble doi ani pe coclauri, să negocieze cu primari, şefi de ocol silvic, fermieri, sau alţi responsabili rezolvarea fiecărei hârtiuţe necesare pentru finanţarea autostrăziiPoliticienii PSD Bacău, dar şi cei de plastilină de la PNL Iaşi, au neglijat importanţa "negocierilor la talpă", aşa că o sumedenie de hârtii banale au rămas nerezolvate pentru A13 în timp ce A8 a mers cu o viteză uluitoare pentru oricine are habar ce înseamnă birocraţie
 
 urtoi in tren martie 2023
 
 
A 8 este de 3 ori mai scumpă dar conectează mai bine Moldova cu Vestul
     
Potrivit documentelor oficiale autostrada Ungheni Iaşi - Târgu Mureş va costa aproape 9 miliarde eurobună parte din sumă fiind finanţată de UE (credite prin PNRR dar şi fonduri nerambursabile prin Programul de Transport). 
A8 finantare asigurata 1     
În schimb autostrada Bacău - Braşov ar fi urmat să coste circa 2,6 miliarde eurodar toţi banii trebuie asiguraţi de statul român, UE nefinanţâd deloc acest traseu.  
     
Poate mai importantă decât lipsa finanţării din partea UE pentru proiectul A 13 este faptul că proiectul Ungheni - Iaşi - Târgu Mureş asigură legarea la autostradă, în maxim 60 minute, a peste 4 milioane de moldoveni, în timp ce proiectul Bacău - Braşov asigura legarea la autostradă, în maxim o oră, a sub 1,5 milioane moldoveni

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected