Marti, 04 Februarie 2025 14:53
În timp ce majoritatea parlamentarilor ieșeni tace paralizată de frica șefilor de la București, activistul proautostradă Cătălin Urtoi arată un curaj uluitor și-i înfruntă frontal pe premierul României și pe ministrul Transporturilor. Ba chiar îi acuză că nu sunt în stare să citească documente oficiale, ceea ce este extrem de grav pentru persoane ce vor să conducă România.
Totul a plecat de la scandalul NORDIS, o țeapă de 71 milioane euro potrivit DIICOT, și unde delapidatorii ar fi plătit excursii scumpe la cursele de Formula 1 pentru Marcel Ciolacu și Sorin Grindeanu. Pentru a deturna atenția de la descinderea mascaților, premierul și ministrul Transporturilor au fabricat luni la prânz un alt scandal acuzându-l pe Cătălin Urtoi că și-ar fi triplat indemnizația de membru în Consiliul de Administrație al Companiei de Națională pentru Investiții Rutiere - CNIR. Cu forța aparatului de stat, ”știrea” a fost ventilată de zeci de canale media deși Urtoi scria pe Facebook și spunea, cui îl întreba, că nu s-a majorat nimic și că totul este o minciună colosală.
Prima postare - Marcel Ciolacu luni la prânz

”Când nu mai există bun-simț și unii șefi de la stat au pierdut total simțul realității, trebuie intervenit legislativ și cu asumare politică.
Am citit revoltat cum niște șefi din Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) își triplează cu mult tupeu și fără nicio apăsare indemnizațiile, în timp ce noi toți vorbim de reducerea cheltuielilor și de un buget cumpătat. Ei și-au propus triplarea și tot ei și-au aprobat-o! Ce spun cetățenii, pe bună dreptate, în această situație?!
Așa ceva este aberant și revoltător. Iar explicația că și alții au făcut în trecut este cu atât mai sfidătoare. Sunt indemnizații considerate prea mici?! Nimeni nu te ține cu forța legat de scaunul acela călduț la stat. Sunt milioane de oameni care muncesc din greu în privat de dimineață până seara pe mult mai puțini bani.
Nu voi aproba niciun buget în Guvern al niciunei companii sau regii care mai vine cu astfel de aberații. Așa cum nici la Romsilva nu voi aproba un buget în care să se mai regăsească bonusuri la pensionare de zeci de mii de euro. Așa cum nu mai vreau să mai văd prime sfidătoare de mii de euro la Nuclearelectrica sau ASF fără nicio bază și niciun criteriu.
În plus, vreau să promovăm urgent un act normativ care să limiteze indemnizațiile membrilor din Consiliile de Administrație din companiile de stat.
Trebuie ca toți să înțeleagă că România nu mai este sat fără câini”.
După 2 ore sare și Grindeanu cu omorul la Urtoi

Sorin Grindeanu a făcut repede și el o postare pe Facebook:
”Cunosc intențiile a doi membri din Consiliul de Administrație al CNIR (Cătălin Urtoi și Sorin Bota - numele au apărut în postarea inițială apoi au fost șterse, atâta ”curaj” are ministrul Transporturilor - n.n.) și tocmai, de aceea, am cerut Adunării Generale a Acționarilor (AGA) să NU le aprobe propunerile de majorare a indemnizației!
În urmă cu mai mult timp, am avut o discuție pe această temă și am transmis că aceste solicitări sunt inacceptabile!
Mă bucur că și alții sunt în asentimentul meu, ceea ce îmi întărește convingerea că nu vor beneficia de un tratament preferențial cu sprijinul nimănui!
Reprezentanții acționarului majoritar (Ministerul Transporturilor și Infrastructurii) trebuie să dea dovadă de responsabilitate în ceea ce privește cheltuire banului public.
Nu voi fi niciodată de acord cu plata unor sume care să nu se susțină pe rezultate clare și performanțe evidente!
Salut demersul prim-ministrului pentru promovarea urgentă a unui act normativ care să limiteze indemnizațiile nejustificat de mari ale unora dintre membrii Consiliilor de Administrație ale companiilor de stat!”
Cătălin Urtoi răspunde prima dată la ora 16.30

”Același tren, aceeași navetă...
Am văzut că de dimineață, toată presa Națională s-a pus pe mine și pe Consiliul de Administrație CNIR, invocând că ni s-au mărit indemnizațiile într-un an în care trebuie să strângem cureau!
Declar a nu știu câta oară că indemnizația mea și a colegilor din CA CNIR este de 5000 lei net! NU avem mașină de serviciu; NU avem bonuri de vacanță; NU avem alte avantaje financiare; NU avem liber pe avion sau tren etc!
Ca președinte de CA NU am nimic în plus față de colegii mei din CA!
Dacă tot este an de austeritate pentru români , eu fac o propunere Guvernului României!
Hai să arătăm că suntem patrioți și să se reducă cu 50% toate indemnizațiile Directorilor Generali și ale celorlalți Directori din instituțiile de stat, ale membrilor din Consiliile de Administrație, dar nu mai jos de 5000 lei net!
Eu ca Director General Interimar CNIR am avut în 2023, 12500 lei net, adică 50% la acea vreme din indemnizația Directorului General CNAIR.
Așa am cerut!
Hai să fim PATRIOȚI cu toții, nu doar unii!”
Catalin Urtoi luni seară
”Ora 22.50
Sunt încă în tren...
În cca 15 minute ajung în Gara de Nord.
Am asistat în aceste aproximativ șapte ore de mers cu trenul la un circ mediatic făcut de televiziuni și diverși oameni de Stat, de toată jena!
Doar că pe mine nu m-a întrebat nimeni ce se întâmplă, dacă este adevărat sau nu!
Este de noaptea minții ce subiect de presă și politic am devenit peste noapte!
Domnilor, EU sunt un om simplu și nu am greșit cu nimic! Indemnizația mea este de 5000 lei lunar fără alte avantaje pecuniare!
Deblocati tronsonul Letcani-Ungheni și lăsați prostiile și jocurile idioate de prin presă!
Eu NU renunț la poziția de Președinte CA CNIR!”
Cătălin Urtoi marți dimineață
”Toată presa a rostogolit ieri o informație în legătură cu indemnizația membrilor CA CNIR.
Documentele oficiale arată în schimb realitatea!
Eu cred că s-au confundat companiile și s-a scris CNIR în loc de CNAIR.
Pentru a stabili adevărul postez trei documente oficiale, respectiv deciziile AGA de majorare a indemnizației membrilor CA la CNAIR și CFR, în Decembrie 2024 și o pagină din contractul meu de mandat, unde este scris negru pe alb ce indemnizație brută am din Februarie 2023 și până astăzi.
Orice altă informație cu referire la aceste indemnizații este doar dezinformare de presă!
Toate aceste informații sunt publice, dar trebuie cineva să aibă și interesul să le transmită corect!
Menționez că punctele 12.4 și 12.8 din contractul meu de mandat nu s-au respectat până astăzi!”
Concluzia: premierul și ministrul ori sunt proști neștiind să citească documentele oficiale, ori sunt proști pentru că au consilieri care nu știu să le ofere informații reale
Schimbul de mesaje și mai ales documentele postate marți dimineață de Cătălin Urrtoi arată fără dubii 2 aspecte foarte importante:
1. România are un prim-ministru și un ministru al Transporturilor incapabili să vadă adevărul. Fie nu știu să citească documentele oficiale fie nu știu să își aleagă oamenii care le oferă informații. În ambele ipostaze România este în mare pericol.
Oricum ar fi e clar că Marcel Ciolacu și Sorin Grindeanu tremură de frica procurorilor din dosarul NORDIS.
2. Cătălin Urtoi a arătat coloană de titan. 99,9% din cei aflați în funcții de decizie ar fi făcut pe ei și ar fi demisionat plângând cu 10 rânduri de lacrimi dacă ar fi sărit pe ei premierul și ministrul Transporturilor. Ar fi demisionat chiar și dacă erau nevinovați. Uitați-vă la cât de lași sunt parlamentarii PSD, unul nu a îndrăznit măcar să clipească, darămite să spună ceva de bine pentru Urtoi.
Spre surpriza multora, motorul ieșean al A8 s-a ținut tare și a arătat public cât de mincinoși sunt Ciolacu și Grindeanu. Că cei doi capi ai PSD sunt și ticăloși o spunem noi, pentru că e clar că vor să-l omoare pe Urtoi deși omul e cinstit și a muncit ca nimeni altul pentru A8.
Dar Urtoi nu doar că n-a dat 1 milimetru în spate, a avut curajul (de fapt bunul-simț) să le spună șefilor României: ”lăsați prostiile și deblocați segmentul Lețcani - Ungheni din autostrada Unirii”.
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI