Sambata, 23 Noiembrie 2024 22:38
Cu două zile înainte de primul tur al alegerilor prezidențiale ce credeți că au putut face oameni ai PNL? Au blocat iar autostrada Iași - Târgu Mureș, deși știau că Moldova așteaptă cu disperare începerea șantierelor. Cu un sictir uluitor față de moldoveni, ”niște domni” membri ai PNL n-au avut chef sau, mai grav, nu au vrut să semneze ultimele hârtii care permiteau votul necesar trimiterii spre licitație a tronsonului Moțca - Lețcani. Degeaba au muncit ca nebunii activiștii proautostradă din jurul lui Cătălin Urtoi, degeaba s-a încercat recuperarea întârzierilor anterioare, unii ”domni” de la PNL au vrut neapărat să umilească Moldova încă o dată.
Pur și simplu nu le pasă de ce au nevoie oamenii simpli, le pasă doar de salariile lor de mii de euro lunar și șpăgile de zeci de mii sau chiar sute de mii de euro pe care nu le vede, ostentativ, DNA-ul anesteziat de Johannis.
Urtoi ”ce s-a întâmplat nu are legătură cu alegerile de duminică”
Tronsonul Moțca - Lețcani trebuia predat de aproape o lună de vechea companie de autostrăzi (CNAIR) către noua companie de autostrăzi (CNIR). Ambele firme sunt conduse de membri ai PNL care au salarii de 11.000 respectiv 8.000 euro lunar. Net, bani în mână, ca să fie clar cât de motivați sunt acești favorizați ai PNL.
Dar în loc să mănânce jar și să rezolve la foc automat documentațiile birocrații ”freacă menta”.
Întrebat ce s-a întâmplat exact la ședința de vineri, ieșeanul Cătălin Urtoi (care este președintele Consiliului de Administrație al CNIR) nu a vrut să facă declarații vineri la prânz. A clocotit aproape 18 de ore iar sâmbătă dimineață și-a dat drumul la gură. A încercat însă să nu politizeze scena, deși tentativa era clar inutilă:
”Tot ce voi spune în continuare nu are legătură cu alegerile de duminică și de aceea vă rog să o luați ca pe o informație corectă și transparentă.
Aici vorbim doar despre atitudinea unor oameni și a unor șefi care vremelnic conduc niște instituții”!, a început Urtoi
”Conducerea CNAIR să nu mai încetinească”
Ieșeanul a pronit apoi șuvoiul dezvăluirilor:
”Ieri s-a dezbătut în CA CNIR necesitatea și oportunitatea achiziției publice pentru proiectare și execuție tronsonul Moțca-Lețcani.
Acest proiect a fost introdus pe ordinea de zi de către subsemnatul in calitate de Președinte CA CNIR în urma solicitării făcute acum o săptămână de către Directorul General CNIR.
La momentul solicitării directorului general am știut că procesul verbal de preluare a proiectului Motca-Leţcani-Ungheni de către CNIR era semnat și urma semnarea actului adițional de către Consitrans,CNAIR și CNIR , drept pentru care mi-am asumat introducerea pe ordinea de zi, urmând ca până la votul din ședința de ieri acest document să fie asumat de cele trei semnatare.
Între timp, documentul respectiv si-a urmat procedura și a fost semnat de către CNIR și Consitrans, iar Marți a ajuns la CNAIR pentru a fi semnat și de către ei.
Conform informațiilor pe care le am, se pare că in acest moment acest document este pe circuitul intern prin care mai multe direcții din cadrul CNAIR trebuie să-l semneze!
În aceste condiții, din păcate acest document nu a mai ajuns la ora ședinței de CA de vineri în mapa de ședință a membrilor CA CNIR, drept pentru care votul a fost unul de respingere.
Le mulțumesc tuturor colegilor din CA pentru susținere și pentru modul asumat și profesionist în care și-au exprimat votul, unul corect în condițiile date!
Urmează acum ca săptămâna viitoare, toate direcțiile avizatoare din CNAIR să finalizeze această procedură în timpul cel mai scurt, inclusiv DENUNTUL CONTRACTULUI așa cum s-a procedat și pe DEx Focșani-Brăila, de către CNAIR, astfel încât tot săptămâna viitoare să putem relua procedura de vot pe acest subiect în Consiliul de Administrație CNIR și într-un final acest proiect așteptat de către toți ieșenii să intre în procedura de licitație Proiectare și Execuție!
Eu sper să înțeleagă și cei din conducerea CNAIR că astfel de practici de încetinire a unor proceduri nu ajută pe nimeni, ci doar niște ambiții personale ale unora, pe care eu le consider copilărești și lipsite de logică!”, a spus Urtoi.
Cât de gravă este în realitate starea Armatei după șefia lui Ciucă dacă PNL e atât de praf?
Dincolo de explicațiile lui Urtoi și ale activiștilor proautostradă, oamenii simpli văd clar cum reprezentanți ai PNL, plătiți gras de statul român, blochează un proiect pe care Moldova îl așteaptă la gură. Îl blochează chiar cu 2 zile înainte de alegerile prezidențiale. Dacă nici acum nu dau ”verde” proiectului A8 atunci când?
Aproape că am putea concluziona că oamenii PNL sabotează cu bună știință candidatura șefului lor de partid. Asta e cea mai logică explicație.
Întrebarea imediată este ”dacă Nicolae Ciucă a condus și Armata cum conduce PNL-ul atunci cât de vulnerabilă e România cu TeroRusia în coastă?”. E greu de crezut că putea fi șef genial al Armatei dar la conducerea PNL e ”ciuca bătăilor”, nefiind respectat nici măcar de funcționarii de rang 2 sau 3 puși de partid în funcții importante. În condițiile acestui evident colaps politic va fi o mare performanță dacă va ieși pe locul 4 al alegerilor prezidențiale.
În urma sa însă Moldova va rămâne umilită și călcată în picioare de aroganții de la PNL.
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI