"Cred că, în prezent, pentru ca un investitor străin să vină în România, în zone care au suficientă forță de muncă, are nevoie de infrastructură. Acolo unde au fost făcute autostrăzi – în vest – au fost făcute multe investiții", a declarat Christian von Albrichsfeld, Head of Country Continental România, într-un interviu acordat Economica.net. În perioada 1999 – 2022 grupul Continental a investit peste 2,2 miliarde de euro în activităţile sale din România, țară în care deţine șase unităţi de producţie și patru centre de inginerie la Timişoara, Sibiu, Carei, Nădab şi Iaşi plus un centru de distribuţie a anvelopelor în București. Observaţi că exceptând Iaşul toate celelalte investiţii Continental în România sunt aproape de autostrăzi.
Cum a ajuns totuşi Continental în Iaşul fără autostradă
Christian von Albrichsfeld a explicat că după prima descălecare a Continental în România, la Timişoara, a observat foarte repede că nu are acolo suficientă forţă de muncă. "În 2006, ne-am dat seama că potențialul universității din Timișoara nu e suficient pentru creșterea pe care o aveam în plan și am căutat un alt centru universitar foarte bun dintr-un oraș în care competiția nu este foarte puternică. Atunci am analizat și București, și Cluj, și Iași. Cum în Moldova erau condițiile cele mai bune pentru că nu existau mulți competitori am ales Iași. Pe atunci absolvenții universității găseau greu locuri de muncă în zonă. Deci nu am sos din calcul o anumită zonă a țării ci am ales cele mai bune locuri pentru activitatea noastră", a spus CEO-ul Continental.
În prezent Continental are la Iaşi circa 2600 de angajaţi, majoritatea ingineri cu salarii mult peste media naţională.
La Iaşi se fac cercetări doar pentru maşini electrice
O nuanţă foarte interesantă transmisă de CEO-ul Continental în interviul de pe Economica.net (Economica.net - Christian von Albrichsfeld, Continental România: Investitorii nu mai vin în România pentru forță de muncă ieftină, ci pentru condiții și oameni calificați - Economica.net) este că în toate centrele de cercetare din România, deci şi cel din Iaşi, se lucrează doar la tehnologii pentru maşinile electrice. "Continental deja nu mai dezvoltă și produce multe elemente pentru mașini cu ardere internă. La ContiTech mai facem câteva lucruri precum curele sau furtunuri, însă acolo vom reuși să facem o restructurare care nu va afecta numărul de locuri de muncă. Însă tot ceea ce cercetăm, dezvoltăm și producem este gândit astfel încât să poată fi folosit fie atât pentru mașini termice cât și electrice, fie strict pentru electrice. Acesta este unul dintre motivele care ne-a dus la decizia de a ne despărți de divizia care acum se numește Vitesco Technologies și este o companie separată. Am văzut că respectarea viitoarelor reglementări va fi foarte dificilă pentru o corporație mare. Separat, cele două entități pot fi mult mai agile și să reacționeze mai bine la modificările impuse de autorități.", a spus Christian von Albrichsfeld.
Până şi o multinaţională gigant stă după mofturile tinerilor angajaţi
Un alt detaliu interesant recunoscut de boss-ul Continental este că "angajatul e la putere".
"Ceea ce vedem foarte clar, în special în centrele noastre de cercetare – dezvoltare, este că angajații sunt atenți la tot pachetul pe care îl primesc. E vorba, desigur, de salariu, dar și de multe alte lucruri precum asigurări private de sănătate, abonamente la săli de sport și așa mai departe.
În ultima perioadă angajații își doresc o flexibilitate sporită și asta le oferim. Avem foarte multe joburi hibride sau remote și am introdus recent chiar posibilitatea de a lucra din altă țară pentru o perioadă de timp. De exemplu, dacă un angajat se află cu cu soția, copii și prietenii în concediu și familia decide să îl prelungească, dar el se află în mijlocul unui proiect important, poate lucra câteva zile din Grecia sau orice altă țară. El va fi pontat ca și cum ar fi la birou. Cred că asta își dorește noua generație și, cum la noi vârsta medie este de 30 – 31 de ani la centrul R&D din Iași și de 32 de ani la cel din Timișoara, trebuie să ne adaptăm.
Apoi, pe măsură ce primim responsabilități globale în cadrul grupului putem plăti și mai mult. Mă refer la faptul că avem angajați din România care sunt manageri ai unor echipe din Germania, Franța, etc. Astfel oamenii noștri sunt motivați mai puternic și le dăm o perspectivă pentru viitor. Odată cu responsabilitățile trebuie însă să creștem productivitatea. Și, pentru asta, automatizăm ceea ce se poate și investim în calificarea angajaților astfel încât ei să poată lucra cu mașini mai moderne și mai productive."
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI