
Contractul pentru construirea Spitalului Regional de Urgenţe (SRU) Iaşi a fost semnat vineri. Asocierea CCN + Dacorum Grup Iași + DZ Medicale + Rotary Construcții Mentenanță + Bedamiro Holding + UTI + Supermedical + KONE Ascensorul + Muzeul Național Brukenthal + Pirotehnic OSB + SBR Soletanche + Geotesting și-a asumat construcția pentru 1,7 miliarde de lei, fără TVA.
Partea firmei ieșene Dacorum este de circa 100 milioane lei. Costul total al proiectului se ridică însă la 3,23 miliarde de lei, din care contribuţia Uniunii Europene este la 362,9 milioane de lei (circa 10%). Spitalul va fi ridicat în zona Moara de Vânt, suprafaţa construită fiind de peste 200.000 de metri pătraţi. Unitatea medicală va avea 850 de paturi, 20 de săli pentru operaţii şi va include şase centre clinice. Clădirea va fi dotată cu heliport şi va fi structurată pe nouă niveluri, respectiv două la subsol, parter, cinci etaje şi etaj tehnic.
O altă veste bună de la București este adoptarea, în ședința de Guvern de joi, a banilor necesari pentru exproprieri pe tronsonul montan Miercurea Nirajului-Vânători Neamț dar și pe capătul ardelean al intrării în munți, adică Târgu Mureș - Miercurea Nirajului. ”Sper ca în următoarele săptămâni să fie votat și HG-ul cu aceste exproprieri!”, a spus activistul proautostradă Cătălin Urtoi.

Cum ar trebui să arate Spitalul Regional de Urgențe la final
Complex de 7 etaje, inclusiv subsolul, parterul și cinci (5) etaje superioare;
Parcare subterană independentă pe două niveluri;
Partea extinsă orizontală a clădirii se întinde pe 3 etaje complete (subsol, parter şi primul etaj), în timp ce o parte din clădire se extinde pe 3 etaje suplimentare (3 şi 4);
Trei turnuri cu secțiuni pătrate, cuprinzând unitățile cu secţii, se ridică de la etajul 2 până la etajul 5 (4 etaje în total);
Terasele de deasupra etajului 1, între curțile interioare, precum și terasa deasupra nivelului 3 sunt prevăzute a fi acoperite cu vegetație;
Subsolul va include în principal servicii de suport, de ex. spălătorie, morgă, servicii de întreţinere şi inginerie, spaţii de administrare a materialelor etc;
La parter şi la primul etaj se vor localiza servicii de diagnostic şi terapeutice, clinici ambulatorii;
La etajele 3-4 se vor localiza zone de învăţământ, amfiteatre;
Serviciile de ambulatoriu vor fi situate pe etajele 1-2;
Pe acoperişul clădirii va fi construit un helipad;
1.536 locuri de parcare (propunere de optimizare, de la 1.497 în SF);

– 810 de locuri într-o parcare subterană;
– 726 de locuri la nivel de suprafață;
– 69 din aceste locuri vor fi destinate persoanelor cu dizabilități;
19 locuri pentru vehicule cu două roţi (motociclete);
60 locuri pentru biciclete;
5 locuri de parcare acoperite pentru ambulanțe;
1 stație de autobuz pentru 3 autobuze;

Eficiența energetică
Energie solară pentru producerea apei calde;
Energia utilizată pentru încălzire este produsă parțial prin pompe de căldură;
Utilizarea materialelor de înaltă calitate, cu o grosime mai mare pentru izolarea termică;
Au fost identificate și izolate cu atenție punțile termice cu influență ridicată;
Sistemul de ventilație utilizează un sistem de recuperare a căldurii cu o eficiență de 80%;
Aproximativ 9.600 de panouri fotovoltaice pe zonele de parcare exterioare (7.480 panouri) și pe spațiile verzi (2.124 panouri);
56% din consumul anual de apă caldă menajeră este furnizat din surse regenerabile prin instalarea unei suprafețe de panouri solare cu o capacitate instalată de 2400 kW, energia termală fiind produsă de o instalație termică proprie.
Servicii estimate pentru primul an de operare:
Internare continuă: 47.500 cazuri/an;
Urgențe: 100.000/an;
Servicii ambulatorii: 258.000/an;
Cheltuieli/ an de funcționare SRU Iași: 74.960.973 €;
Venit anual estimat SRU: 80.400.000 €;
se estimează ca fondurile alocate în prezent pentru SCJU Iași – 66.000.000 € + serviciile preluate de alte spitale 14.400.000 € vor acoperi necesarul de cheltuieli pentru SRU Iași;
Necesitatea noului model de finanțare: actualizarea tarifelor, TCP, alocare financiară adecvată, servicii ambulatorii, etc)
De ce mai mic ”verdele” pentru autostradă decât cel pentru SRU
Activistul proautostradă Cătălin Urtoi susține că deși proiectul A8 a făcut un pas important prin apriția HG-urilor pentru exproprieri sunt evoluții complicate pe unele sectoare:
”Compania Națională de Investiții Rutiere - CNIR a reușit să finalizeze încă de acum cateva luni licitațiile pentru două loturi de pe Autostrada Unirii-A8. S-a trecut și de etapa contestațiilor și se așteaptă semnarea contractelor de Proiectare și Execuție.
1. Când va pune la dispoziție guvernul Ilie Bolojan prin Ministerul de Finanțe creditele de angajament, condiție necesară pentru a fi semnate aceste contracte? Să sperăm că nu vor trece alte luni de zile până să se ia o decizie!
2. Când se vor semna aceste contracte și în ce ordine? Să sperăm că nu va fi o decizie politică și se va respecta ordinea firească a finalizării licitațiilor!
Iată câteva detalii tehnice ale celor 2 proiecte:
1. Sărățeni-Joseni (33,4 km) - A8
Valoare - aprox. 1,22 miliarde euro din care Proiectare cca 130 milioane euro. Proiectarea durează 14 luni iar Execuția 40 luni. Antreprenor este UMB.
2. Grințieș-Pipirig (31,5 km) - A8
Valoare - aprox. 1,2 miliarde euro din care Proiectare cca 120 milioane euro. Proiectarea durează 14 luni iar Execuția 40 luni. Antreprenor este UMB”

Telefon: +40723390003
Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
TITLUL PROIECTULUI INVESTIȚII PENTRU DIGITALIZAREA…
COMUNICAT DE PRESA Martie 2025 AS MEDIA SRL…
Tot mai mulți români caută zboruri fără o destinaț…
Primele zile de toamna aduc si primele rezerva…
București, septembrie 2025 – În întreaga Europă, t…
Toată bursa pariurilor a sărit în aer joi la prânz…
La scurt timp după ce mitropolitul Moldove…
Mare minune de Sfânta Parascheva - s-a lungit…