dgrfhj
Compania Națională pentru Investiții Rutiere (CNIR) are de luni, 25 martie un nou director general, liberalul Gabriel Budescu, cel care a primit un mandat de  4 ani. Reprezentantul PNL a fost ales cu 5 voturi în timp ce fostul director, ieşeanul Cătălin Urtoi, a primit numai 3 voturi. Gabriel Budescu a fost până acum director general adjunct tehnic al Companiei de Drumuri (CNAIR) fiind neoficial principala frână în construcţia autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş. Tot neoficial se spune că Budescu nu va demisiona din CNAIR ci doar se va suspenda din funcţie pentru a se transfera temporar la CNIR, semn clar că nu crede în viaţa lungă a companiei ce trebuie să construiască A8
 
Alte bătăi de joc
     
 
Acelaşi Budescu a cumpărat în urmă cu un an, pe persoană fizică, domeniul de internet www.cnir.ro apoi a refuzat să-l cedeze companiei a cărei înfiinţare a fost cerută expres de UE. Era o şicană de 2 lei dar care arăta clar ce intenţii de frânar avea actualul director al CNIR. 
     
Pentru că nu a avut de ales, fostul director al CNIR, ieşeanul Urtoi, a cumpărat domeniul www.cnir-sa.ro şi a făcut pe acesta site-ul oficial al instituţiei. 
     
Şi tot ca o sfidare vădită, Gabriel Budescu s-a opus insistent ca MInisterul Finanţe să aprobe până acum bugetul CNIR, condiţie fără de care nu puteau fi angajaţi specialiştii necesari construcţiei A8. Drept urmare, proiectul Ungheni - Iaşi - Târgu Mureş a fost încuiat în sertar. Dedicaţie specială de la PNL pentru Moldova. 
Urtoi carton director CNIR
 
De ce e importantă CNIR
     
 
Operaționalizarea CNIR este jalon în PNRR. UE a obligat statul român ca în termen de trei ani proiectele de investiții de la CNAIR să fie preluate la CNIR, dar decizia se ia prin Ordin al Ministrului Transporturilor. Rămâne de văzut dacă vor fi preluate direct proiecte complexe precum loturile de munte ale Autostrăzilor A 3 ori A 8 sau, dimpotrivă, se va începe cu proiecte mai simple. 
     
Fost director 11 luni la CNIR, Cătălin Urtoi îi acuzase pe șeful CNAIR, liberalul Cristian Pistol și pe directorul tehnic Budescu că ar fi întârziat intenționat lansarea licitațiilor pentru secțiunea de munte a Autostrăzii Unirii (Miercurea Nirajului-Leghin, 159 km.).
Budescu
 
Urtoi nu moare şi nu se predă
     
 
Deşi nu mai este director al CNIR, Urtoi este oficial şeful lui Budescu - ieşeanul este membru în consiliul de administraţie al CNIR. Deci formal ieşeanul mai poate forţa grăbirea construirii autostrăzilor Moldovei. De altfel Urtoi a şi anunţat deja că din această poziţie "îmi voi aduce contribuţia la dezvoltarea acestei companii şi la acel Proiect de Ţară din care face parte şi Autostrada Unirii - A8"
     
În realitate e foarte probabil ca PNL să ignore părerile celor din Consiliul de Administraţie şi să distribuie banii pentru autostrăzi în judeţele în care sunt puternici baronii galbeni (Iaşuş, "strălucit reprezentat de ultrapenalii Alexe şi Chirica, e ciuca bătăilor la Bucureşti). 
     
Este de văzut deci cum va reacţiona Urtoi, mai ales că el a arătat în ultimii doi ani că nici nu moare nici nu se predă când vine vorba de autostrada spre Vestul civilizat.  

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected