Duminica, 26 Ianuarie 2025 14:28

Proaspăt lăsat de baronii PSD și PNL fără conexiune directă la autostrada A8 (directorul CNIR refuză, cu acoperire politică, să avanseze autostrada Unirii pe tronsonul Lețcani - Ungheni Baronii PSD și PNL au decis: Iașul are interzis la autostradă, iar banii se duc la Cluj, Timișoara, Craiova sau Oradea - topiasi.ro), Iașul se vede retrogradat și la capitolul aeroport. În condițiile în care traficul aerian a crescut cu 6% în România în 2024, la Iași s-a prăbușit cu aproape 10%. A crescut însă spectaculos la Bacău, la Suceava, iar la Chișinău sunt deja de 2 ori mai mulți pasageri decât la Iași. Atât de ”capitală regională” este Iașul pe mâna PSD-PNL încât dacă acum, în plină iarnă, vreți să zburați de aici spre o destinație caldă aveți o singură opțiune - Sharm el Sheikh, și aia cu o frecvență de o dată pe săptămână. În schimb de la Chișinău puteți zbura spre Abu Dhabi, Dubai, Sri Lanka, Hurghada, Sharm El Sheikh și Zanzibar, unele destinații fiind operate chiar zilnic.
De la Chișinău zboară 31 de companii, de la Iași doar 5 și ne închinăm umilitor la Wizz-ul care are 75% din trafic
Încă două date statistice care arată cât de mult s-a dus Chișinăul în fața Iașului în numai un an.
În acest moment 31 de companii aeriene operează de la Chișinău, la Iași sunt doar 5, una având poziție de cvasimonopol (Wizz controlează peste 75% din traficul de la Iași).
Tot în acest moment de la Chișinău sunt efectuate zboruri spre 62 destinații, în timp ce de la Iași sunt zboruri doar spre 25 de localități.
Deloc întâmplător, Chișinăul negociază de pe poziții de forță cu orice companie aeriană în timp ce Iașul stă în genunchi în fața Wizz. S-a ajuns până acolo încât conducerea aeroportului Iași se laudă nu că ar fi deschis un nou zbor ci că s-a întâlnit cu un șef de la Wizz Air Malta, o subsidiară a marii companii (un fel de FC Vaslui față de FCSB).
Mafie în Basarabia? Stați să vedeți ce mafie trage Iașul în jos
Zilele trecute Aeroportul Chișinău se lăuda că a activat sistemul de aterizare instrumentală ILS CAT III. Această certificare permite operarea zborurilor în condiții de vizibilitate extrem de redusă, eliminând restricțiile anterioare și contribuind semnificativ la reducerea întârzierilor și anulărilor de zboruri.
Sistemul furnizează piloților informații precise despre direcție și altitudine în timpul aterizării, chiar și atunci când vizibilitatea este aproape zero. Categoria ILS CAT III permite aterizări în condiții cu vizibilitate verticală sub 30 de metri până la 0 metri și vizibilitate orizontală sub 300 de metri până la minim 75 de metri.
La Iași nu se poate activa un sistem identic pentru că există niște case la Aroneanu construite ”pe sub nasul autorităților” și care retrogradează aeroportul nostru la nivelul ILS CAT I
Situația e cunoscută de ani buni dar nimeni din PSD sau PNL Iași nu a avut puterea să-i convingă pe proprietarii acestor case să le „modeleze” astfel încât Aeroportul să respire mai bine.
Bacăul ne calcă în picioare la capitolul firme mari și foarte mari
Topul primelor 15 firme din județele Moldovei arată o altă situație umilitoare pentru ”marele” Iași. Cea mai puternică firmă locală - PHINIA (fostă Delphi) - , a avut încasări de 1,7 miliarde lei în 2023 (ultimul an pentru care există date la Ministerul Finanțelor). Cu aceste 1,7 mld firma nr 1 a Iașului nu intră nici măcar în top 5 Bacău (aici sunt pe locul 1 Dedeman cu 11,5 miliarde, 2. Spedition UMBM - 3,1 miliarde, 3. SA & PE Construct - 2,8 mld, 4. Tehnostrade - 2,8 mld, 5. Nitramonia - 2,5 mld)
Firma de pe locul 2 în Iași - Amazon (cu venituri de 702 milioane lei în 2023) nu intră nici măcar în top 10 Bacău.
Dar cine din ”partidele de la putere” să se simtă prost din cauza asta? Șeful județului - Tablă Alexe - a făcut praf Aeroportul iar acum pretinde că se ocupă de A8, adică face praf și autostrada, în timp ce primarul Iașului e ocupat doar cu sfințiri, resfințiri și tăieri de pamblici prin cimitire, parcuri. Iar parlamentarii PSD și PNL Iași sunt nimeni în drum la București.
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI