Duminica, 14 Ianuarie 2024 08:57
La două săptămâni de când dezvăluiam că PNL a blocat construcţia autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş la cererea expresă a lui Costel Alexe (Adevăratul motiv al blocării autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş de către PNL - topiasi.ro), activistul Cătălin Urtoi confirmă indirect acest scenariu. Urtoi îi acuză public pe directorul general al CNAIR, Cristian Pistol şi unul din adjuncţii săi, Gabriel Budescu, de blocarea făţişă a proiectului A8. Deşi cei doi directori sunt membri PNL, Urtoi nu spune explicit care e motivul blocării (ordin politic). În subteranele politice locale se vorbeşte însă de mult timp de o "rugăminte" a lui Tablă Alexe pentru liberalii din MT de a "tempera" proiectul A8 şi a-l sabota constant pe Cătălin Urtoi în tentativa de a nu-l lăsa să construiască el tronsoane din A8. Scopul taberei Alexe e dublu:
1. dacă nu se poate ocupa direct de autostradă, Urtoi va candida la Primăria Iaşi unde are şanse foarte mari să-l învingă pe Mihai Chirica, adversarul lui Alexe în interiorul PNL
2. fără Urtoi la construcţia unor tronsoane din A8 se mai pot negocia unele "avantaje" iar la lucrări de miliarde de euro până şi un comision de 1% sună extrem de tentant. Cu Urtoi dirijând lucrările de construire ale A8 aceste comisioane dispar, aşa că interesul e uriaş.
Mesajul brutal al lui Urtoi
"Situația proiectului Autostrăzii Unirii-A8 devine critică!
Fac un apel la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - CNAIR S.A., la conducerea acestei companii și în special la dl Director General Cristian Pistol și dl Director General Adjunct Gabriel Budescu:
1. Deblocati imediat tronsonul montan de pe A8, respectiv Miercurea Nirajului-Leghin!
De mai bine de 30 zile sunt indicatorii tehnico-economici aprobați prin HG.
Faceți public situația documentației pentru licitația de Proiectare + Execuție și demarati această procedură.
NU MAI BLOCAȚI ACEST PROIECT!
Faceți public, în cel mai scurt timp, un program clar, un grafic prin care să vă asumați finalizarea acestui proiect până în 2030!
2. Luați măsurile manageriale care se impun conform legii și cu celeritate pentru a debloca situația contractului pe tronsonul Motca-Leţcani-Ungheni!
Este o mare bătaie de joc ce se întâmplă cu acest proiect!
Ieșenii așteaptă această autostradă de prea mulți ani, iar problemele în trafic la ora actuală pe secțiunea de drum național Motca-Podu Iloaiei-Letcani sunt foarte grave!
Ca și conducere executivă, sunteți obligați să faceți tot ce ține de dumneavoastră în relația contractuală pe care o aveți cu firma de proiectare Consitrans.
Așteptăm și aici un grafic clar, pe care să și-l asume această firmă de proiectare, în legătură cu etapele care au mai rămas de parcurs până la finalizarea Sf-ului și a Proiectării.
Așteptăm un program clar și asumat din partea dumneavoastră ca și manageri, în legătură cu finalizarea etapizata a acestui proiect, pe loturi, în perioada 2026-2030.
Îmi asum acest demers pe care îl fac public în acest mod, din poziția pe care o am, dar trebuie să construim această infrastructură rutieră cât mai repede! Sunt dispus să-mi aduc aportul managerial alături de dumneavoastră, iar împreună cu colegii din Compania Națională de Investiții Rutiere-CNIR să punem umărul la finalizarea cât mai rapidă a acestor proiecte, dacă se va dori!
Vă mulțumesc!
#HaiCaSePoate!"
Alt activist: "ministerul a făcut CNAIR a blocat"
Un alt activist proautostradă extrem de implicat în ultima vreme în proiectul A8 este Irinel Bucur iar el vine cu unele completări foarte interesante:
"Ceea ce a tinut de minister si guvern, adica asigurarea finantarii si includerea ei inclusiv in bugetul pe 2024, a fost indeplinita in ce priveste A8 sectiunea montana! Asta inseamna ca acum mingea e complet in curtea CNAIR care nu efectueaza pasii procedurali urmatori, nu a dat drumul nici macar la exproprieri in conditiile in care la alte proiecte s-a grabit sa o faca.
Sa nu uitam nici promisiunile efectuate de companie in anul 2023, promisiuni preluate apoi de ministru care s-a bazat pe spusele acestor specialisti din CNAIR si anume:
1. Vor da in folosinta mai multe loturi de autostrada decat au dat. Vezi si A0 aici.
2. Vor lansa licitatiile de proiectare si executie pt A8 montan, pana la finalul anului 2023, lucru ce nu s-a intamplat sau, asa cum se poate vedea in poza atasata, directorul general CNAIR a afirmat clar ca dupa aprobarea indicatorilor, se va lucra la documentatia pt licitatie. Indicatorii sunt aprobati de mai bine de o luna de zile si inca nu avem nimic, e un silenzio-stampa total!
3. Lansarea licitatiilor pt acel lot mic din A3 de langa Brasov, lucru ce nu s-a intamplat si chiar departamentul coordonat de directorul general adjunct care este si director al directiei proiectare, adica direct raspunzator, nu a reusit sa lucreze cu proiectantul incat acesta sa predea studiile necesare. Daca ma uit bine, nici certificate negative nu i-a dat!
4. Cand vine vorba de Moldova, A8 pe relatia Motca - Letcani - Ungheni, cu același proiectant ca la Brasov, acumuleaza intarzieri peste intarzieri, primeste prelungiri ca sa nu fie facturat penalitati ce oricum sunt infime si ghiciti ce? E iar in subordinea directa a aceluiasi director general adjunct si director directia proiectare. Nici de mai sus de la nivelul directorului general lucrurile nu stau mai roz!
Director General este dl Cristian Pistol.
Director General Adjunct si director directia proiectare este domnul Gabriel Budescu.
T
rebuie spuse ca reprezinta realitatea, chiar daca nu le place si se vor supara pe mine!"
Urtoi: "Încă mai sunt bani pentru A8. NU-i pierdeţi"
Zeci de cititori ai mesajelor de mai sus au tăbărât apoi pe Facebook pe directorii PNL din Compania de Autostrăzi acuzându-i violent că ţin Moldova în sărăcie.
Încântat de reacţii, Cătălin Urtoi a revenit cu un mesaj optimist:
"Este momentul adevărului!
Îți mulțumesc Irinel Bucur pentru susținere!
Mulțumesc tuturor celor care sunt alături de proiectul A8!
Urmează o perioadă de maxim o lună de zile, în care se vor lua decizii majore în legătură cu CNIR și proiectul Autostrada UNIRII-A8.
Încă mai sunt bani, iar avertismentul meu de azi a fost unul foarte ferm, chiar cu riscul de a-mi pierde poziția de DG CNIR!
Trebuie să facem ceva ÎMPREUNĂ, pentru ca acest proiect al Autostrăzii Unirii-A8 să fie deblocat de către CNAIR!
Mingea este clar în terenul celor doi Directori, respectiv DG CNAIR Cristian Pistol și DG adjunct. CNAIR Gabriel Budescu.
(...)SOLUȚIA URGENTĂ! Eu tot spun de câteva luni că proiectul Autostrada Unirii-A8 poate fi deblocat dacă Tronsoanele Miercurea Nirajului-Leghin și Motca-Leţcani-Ungheni vor fi transferate de la CNAIR la CNIR. Compania CNIR este pregătită să preia aceste proiecte!"
Liberalii se ascund ca şobolanii, oamenii ameninţă cu proteste de stradă
La 8 ore de la publicarea primului mesaj al lui Cătălin Urtoi nimeni de la PNL nu avusese nici o reacţie. Asta deşi mai multe ziare şi televiziuni de impact (G4media, Digi24 ş.a.) preluaseră ştirea şi-i făcuseră "şniţele" pe directorii PNL din CNAIR.
În schimb pe reţelele sociale zeci de ieşeni îşi exprimau furia faţă de impotenţa şi ticăloşia PNL Iaşi:
Ciprian Panaite: nu-i mai satură naiba. Idioții ăștia nu realizează că prin construirea A8 vor fi atâtea și atâtea investiții de-a lungul ei încât vor avea pe urmă de furat înzecit? Gândiți măi japițelor de politicieni.
Ciprian Nestian: aștia pe care-i numiti idioti, si nu cred ca gresiti, sunt produsul votului nostru si nu vor sa se intample niste schimbari pentru ca doresc sa-si mentina electoratul in intuneric.
Ciprian Panaite: nu cumva să scoată Vasilică capul din pământ, nu cumva să vadă țăranul de la limita județului prea multe lucruri că după le vin idei și nu-i mai prostim cu o găleată și un kil de zahăr, ne cer dispensare, centuri și trotuare.
Sorin Pintilei: Pnl-ul nu contează pe multe voturi la Iași, "grație" penalilor din conducerea locală, dar riscă să nu ia voturi din mare parte a Moldovei, blocând A8-ul. Sper ca moldovenii să-i taxeze cu vârf și îndesat!!!
Lucian Caprariu: Ce asumare au vreodată acești așa-ziși manageri de proiect ai CNAIR? Care dintre ei a plătit măcar cu funcția daca nu cu concedierea și sancționarea pecuniară atunci când au făcut greșeli absolut flagrante legate de lenea, nepăsarea sau chiar lipsa de profesionalism cerută poziției respective și pentru care au fost plătiți pe măsură?
Gabriel Toma: Fiecare cu agenda lui politică… Se fac că fac și nu fac. Niște bandiți! Sper să se trezească în ultimul ceas și să facă ceea ce este corect.
Iulian Ghitera: Catalin Urtoi, propun sa organizăm un protest, chiar pe 24.01, poate așa îi trezim
Motivaţia ascunsă: sabotarea lui Chirica prin împingerea lui Urtoi către Primăria Iaşi
Motivul ticălos din spatele blocării A8 este lupta surdă dintre Costel Alexe şi Mihai Chirica pentru putere în PNL Iaşi (şeful oficial al filialei, Alex Muraru, e un simplu pluş de decor). Surse din apropierea celor doi spun că Alexe e turbat de "garanţiile" primite recent de "surse" din Justiţie cum că Mihai Chirica nu va păţi nimic până la alegerile locale, deşi are 6 dosare penale, toate pentru corupţie. Asta în timp ce "Tablă" este chemat în continuare în faţa procurorilor DNA şi riscă trimiterea în judecată în perioada imediat următoare (deşi Alexe are "numai" 3 dosare de corupţie).
Drept urmare, Alexe vrea să-l elimine pe Chirica prin forţarea unei candidaturi la Primărie a lui Cătălin Urtoi. Simulări făcute în sondajele de opinie arată că Urtoi, fără să se implice politic şi chiar negând mereu orice intenţie de a candida, este pe locul 2 în topul candidaţilor la Primărie, având şanse uriaşe de a-l depăşi pe Chirica în alegeri "pe bune".
Până acum însă Urtoi a negat mereu orice posibilitate de a participa la alegerile pentru Primăria Iaşi, el repetând că scopul său este construcţia autostrăzilor Moldovei.
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI