autostrada unirii a8Un adevăr dureros pentru 8.000.000 de moldoveni din dreapta şi stânga PrutuluiRomânia i-a lăsat la coadă la capitolul dezvoltare a infrastructurii mari. O recunoaşte public unul dintre activiştii proautostradă care s-au agitat cel mai mult: "Arad - Oradea s-a miscat foarte repede comparativ cu Tg Neamt - Iasi - Ungheni unde acelasi proiectant lucreaza (...) este vorba de o strategie de securitate pt Romania (Intermarium, adica legatura celor 3 mari care sa lege Polonia de Grecia) si asta trebuie sa treaca, din motive de securitate pt noi, prin Romania. (...) noi cu un ochi radem si cu unul plangem pt ca na, mai aproape ne e camasa (Tg Neamț - Iasi - Ungheni) decat cojocul (Arad - Oradea). Dar din motive de securitate, Arad - Oradea este o axa strategica extrem de importanta", a admis Irinel Bucur, preşedintele ONG-ului "Hai că se Poate!". 
 
 
Explicaţia detaliată
     
"Azi s-au lansat licitatiile de executie pt Arad - Oradea si imediat ce se finalizeaza acordul de mediu se va lansa si Timisoara - Moravita.
     
Stiti ca am tot spus public ca Arad - Oradea s-a miscat foarte repede comparativ cu Tg Neamt - Iasi - Ungheni unde acelasi proiectant lucreaza.
       
Urmarind declaratiile publice am inteles ca este vorba de o strategie de securitate pt Romania (Intermarium, adica legatura celor 3 mari care sa lege Polonia de Grecia) si asta trebuie sa treaca, din motive de securitate pt noi, prin Romania. Sunt si alte implicatii aici si e foarte bine chit ca noi cu un ochi radem si cu unul plangem pt ca na, mai aproape ne e camasa (Tg Neamț - Iasi - Ungheni) decat cojocul (Arad - Oradea). Dar din motive de securitate, Arad - Oradea este o axa strategica extrem de importanta si ma opresc aici cu observatiile si concluziile trase in urma declaratiilor strict facute in spatiul public de decidenti.
     
Acum A8 este si el extrem de important, tot strategic vorbind si stiti deja asta.
 
 
irinel bucur hai ca se poate
     
 
Sa va dau un exemplu: ruta celor 3 mari asigura miscari de trupe si logistica la distanta de linia frontului dar A8 asigura ducerea lor, rapid, spre linia frontului, in caz de nevoie asa cum si A1 va duce spre sud - est iar A7 va asigura deplasarea lor si alimentarea aproape de linia frontului, in caz de nevoie (momentan nu e cazul dar nu se stie niciodata si lucrurile par ca se precipita). Si ma opresc aici si cu aceste concluzii care nu au menirea sa inflameze spiritele.
     
Asadar intelegem de ce Arad - Oradea s-a miscat extrem de rapid, devenind cumva mai importanta decat A8 in jocul mare de securitate si aparare, aceste investitii jucand un rol clar de descurajare a unor actiuni ostile noua, alaturi de dotarile tarilor din regiune iar Polonia joaca un rol esential alaturi de noi iar Grecia la fel ca poarta de intrare pt transport militar printr-o zona controlata de NATO (Mediterana)", a spus Irinel Bucur.
 
 
Cătălin Urtoi transpiră încă la A8
     
Celălalt activist proautostradă celebru pentru munca sa în domeniu, Cătălin Urtoi susţine că proiectul Iaşi - Târgu Mureş (A8) merge înainte în ciuda piedicilor puse de guvernanţi şi a prioritizării proVest cerută de UE. 
     
"În următoarele două luni va fi lansată licitația de Proiectare + Execuție pe tronsoanele:
1. Lot 1b, MiercureaNirajului-Sarateni, 23 km
2. Lot 2c, Pipirig - Leghin, 17 km
     
Pentru celelalte patru loturi de pe secțiunea montană se continuă procedura de auditare pe Siguranța Circulației. Iată celelalte patru loturi:
1. Lot 1c, Sarațeni - Joseni, 32,4 km
2. Lot 1d, Joseni - Ditrău, 14,4 km
3. Lot 2a, Ditrău - Grinties, 37,9 km
4. Lot 2b, Grinties - Pipirig, 34,1 km
 
 
urtoi in sant
     
 
Menționez că în perioada 2022-2023, din calitatea de consilier personal al Ministrului Transporturilor, dar și din poziția de DG Interimar CNIR am monitorizat strict această secțiune, dar m-am și implicat direct în anumite situații apărute în relația cu diverse instituții ale statului, fiind susținut și de colegii de la asociația #HaiCaSePoate, dar și de foarte mulți politicieni, șefi de instituții și cetățeni simpli din Iași, din județele Moldovei, precum și din județul Mureș și județul Harghita. 
     
Menționez că un merit major în deblocarea acestui proiect l-a avut și îl are actualul ministru al transporturilor, dl Sorin Grindeanu, indiferent ce vor comenta unii sau alții!
Trebuie totuși menționat că ritmul actual nu trebuie scăzut și trebuie mare atenție la modul în care se derulează anumite proceduri, timpii consumați cu aceste proceduri, în așa fel încât acest proiect să nu rămână fără finanțare din PT 2021-2027, în condițiile în care și alte proiecte sunt în derulare, iar sumele din cadrul acestui program nu vor acoperi integral realizarea acestor proiecte. 
     
Este bine ca această secțiune montană să ardă cât mai rapid aceste etape pregătitoare înainte de cea mai importantă etapă, cea a execuției. 
     
Acest proiect are o LEGE, legea Autostrăzii Unirii-A8 și care spune că acest proiect trebuie finalizat până în 2030, iar EU RESPECT LEGEA!
     
Eu personal, NU voi renunța să monitorizez acest proiect, cu riscul chiar de a deranja, dar constructiv, indiferent de poziția pe care o voi ocupa în viitor. 
     
Este proiectul meu de suflet și este mai important decât orice funcție!", a transmis Cătălin Urtoi
 
 
ZDI: Proiectantul autostrăzii A8, exasperat de frânele de la Consiliul Judeţean Iaşi. “Nu am avut cu cine să discut”
     
Ziarul de Iaşi a dezvăluit sâmbătă ceea ce se ştie d eluni bune, faptul că autorităţile locale ale Iaşului numai n-au pus tălpi peste tălpi proiectului A8. Formal, acuzaţia ar fi lansată de fapt de Irinel Bucur, Asociația „Hai că se poate!” reclamând că "atunci când au fost puse față în față proiectele A8 și drumul expres Arad-Oradea, reprezentantul Consitrans a arătat că la Consiliul Județean Iași nu a avut cu cine să discute, în timp ce la Consiliul Județean Bihor s-au rezolvat toate problemele ivite pe parcurs".
     
pnl A8
 
Pentru segmentul ieșean al A8, Irinel Bucur a estimat că documentația (cu tot cu proiectul tehnic) va fi gata abia la sfârșitul acestui an, în cel mai bun caz, ceea ce ar însemna o întârziere de peste doi ani față de data stabilită la momentul semnării contractului CNAIR cu Consitrans. Practic, în loc să se apropie, aceste termene de îndeplinire a obligațiilor contractuale se depărtează.
     
În replică, vicele CJ, Marius Dangă a declarat, tot pentru ZDI, că administrația județului Iași „a sprijinit proiectantul cu tot ce a fost necesar, în toate etapele procesului de actualizare a Studiului de fezabilitate”. „Acum suntem alături de primării ca să accelerăm procesul de identificare a tuturor proprietarilor, pentru culoarul de expropriere”, a adăugat el. Cât privește mersul mai rapid al proiectelor de infrastructură rutieră la Bihor, „acolo toate instituțiile colaborează. La noi, DRDP-ul, care are și resursele umane pregătite pentru asta, e absent. A8 e cel mai important proiect pentru județul nostru și îl tratăm ca prioritate”, a subliniat Marius Dangă.

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected