Luni, 07 Iulie 2025 06:20
O vizită pe șantierele autostrăzilor A7 (Ploiești - Pașcani) dar mai ales A8 (Târgu Mureș - Iași - Ungheni) și discuții cu muncitorii și inginerii de acolo au dezvăluit ceva șocant: pe lotul Tg.Mureș - Miercurea Nirajului, admis pentru finanțare din fonduri europene prin PNRR, autorități ale statului au pus intenționat piedici astfel încât să nu fie respectat termenul cerut de UE - 31 August 2026! Toate sursele oficiale confirmă că lucrările vor fi încheiate pe 31 decembrie, cu 4 luni mai târziu decât cere UE, deci banii europeni nu vor putea fi atrași, cel puțin nu prin PNRR. O sabotare criminală, cu rădăcini în birourile șefilor PSD și PNL de la București.
Relatarea lui Urtoi
Descoperirea a fost făcută de activistul Cătălin Urtoi, cel care vineri 5 Iulie a luat la pas șantierele de pe lotul Tg. Mureș - Miercurea Nirajului ”pentru a înțelege ce se întâmplă și de ce acest lot nu poate să se încadreze în programul PNRR, cu finalizare în 31 August 2026!
Am făcut mai multe transmisiuni live de pe teren, în urma cărora s-a putut vedea stadiul fizic al lucrărilor.
Am stat de vorbă cu muncitori, ingineri români și turci.
Toți mi-au confirmat că vor finaliza lucrările în 31 Decembrie 2026!
Atunci m-am întrebat:
1. De ce 31 Decembrie 2026 și nu 31 August 2026?!
2. Cine a avut interesul să întârzie emiterea Autorizației de Construire pentru acest lot cu câteva luni, care în final a dus la această întârziere?!
3. Tot ce s-a întâmplat pe acest lot cred că necesita o analiză mai serioasă, deoarece arată foarte clar o bătaie de joc față de acest proiect!
4. Am avut ceva informații, iar prezența mea acolo nu a fost că aveam eu chef sâmbăta să mă plimb pe șantier.
Toți cei care astazi au vorbit cu mine, atât la telefon, cât și în șantier, mi-au confirmat că ar fi putut să se încadreze în termenul de 31 August 2026, dacă anumite instituții și statul român ar fi dorit acest lucru!”
Se cere intervenția procurorilor
Urtoi susține că ”este foarte grav ce s-a întâmplat pe aceste loturi din A8, finanțate inițial prin PNRR și poate nu ar fi rău ca unele instituții ale statului român să se autosesizeze și să analizeze mai serios situația în care ne aflăm cu acest proiect!
Am promis celor care au comunicat cu mine in ultimele zile, că nu le voi face public numele, dar nu voi lăsa lucrurile așa.
Este o mare bătaie de joc!
Conform contractelor și în baza OIL cele două loturi de pe A8, respectiv Tg.Mureș-Miercurea Nirajului și Vânători Neamț-Moțca, ar trebui să se finalizeze în 2027, la câteva luni față de termenul de 31 August 2026, termen impus de Comisia Europeană.
Doar câteva luni ne-ar fi trebuit ca cele două loturi să se încadreze în PNRR, iar asta nu este din vina antreprenorilor, ci pur și simplu că cineva nu a dorit!”
Cine ar fi blocat autostrada special pentru a nu se accesa fonduri europene
Deși Urtoi se ferește să dea vreun nume, este evident că cei care ar fi putut sabota cu adevărat A8 sunt puțin. În primul rând ministrul Transporturilor de atunci, PSD-istul Sorin Grindeanu. Despre el se spune, neoficial, că a cerut verbal subalternilor să tărăgăneze toate lucrările de pe A8 pe motiv că ”nu sunt bani și oricum moldovenii să spună bogdaproste că le facem A7-le”
Următorii pe lista suspecților sunt directorii Companiei de Autostrăzi (CNAIR) și ai Companiei de Infrastructură (CNIR), recte Cristian Pistol și Gabriel Budescu. Aceștia nu ar fi îndrăznit însă blocheze fonduri europene de capul lor ci doar dacă erau instigați sau primeau de-a dreptul un ordin de la ministru.
Vinovați, dar numai moral, sunt și politicienii de mămăligă ai Iașului, în special cei de la PSD și PNL, care nu au îndrăznit niciodată să lupte ”pe bune” pentru autostrăzile Moldovei ci s-au ”bătut” doar în postări pe Facebook. Capi listei lașilor sunt PSD-istul Bogdan Cojocaru și liberalul Alex Muraru.
Reamintim că celalte ”lumini” ale PNL Iași - recte Mihai Chirica și Costel Alexe - au vândut de-a dreptul autostrada Iași - Târgu Mureș, primul declarând oficial, iar al doilea susținând tacit, că ”mai bine să se treacă munții dinspre Bacău spre Brașov”, un traseu dorit de mafia PSD Bacău.
Urtoi anunță că este vânat și se încearcă să i se fabrice dosare penale
”De câteva luni mi se fac tot felul de plângeri!
1. Mi s-a făcut o reclamație la ANI - Agenția Națională de Integritate de către directorul general CNIR. Am fost de trei ori până acum la această instituție, unde mi-am citit dosarul.
Sunt acuzat că fac parte dintr-o asociație pe care nu am trecut-o în declarația de anul trecut (deși eu niciodată nu am ascuns acest lucru). Tot dosarul este plin de poze făcute de pe pagina mea de Facebook și unde se arată că prin postările mele aduc prejudicii companiei. Sunt acuzat că primesc bani de la asociație pentru a mă deplasa la București, pentru cazare etc. Menționez că de când ocup poziția de membru CA, compania nu mi-a decontat absolut nimic, în afara indemnizației lunare nete de 5000 lei.
2. La solicitarea directorului general, fostul ministru al transporturilor a trimis Corpul de Control, format din doua persoane, care după o lună de verificat activitatea mea de director general interimar CNIR (11 luni) au constatat că am făcut două deplasări (una la Iași și una la Buzău), care nu aveau legătură cu activitatea companiei CNIR (conform informării făcută de actualul DG) și am produs un prejudiciu de aproximativ 450 euro!
(...) Eu sunt curios cât a costat această activitate de control cu cei doi inspectori din MT timp de o lună?! Oare ca și costuri nu a depășit valoarea "prejudiciului" adus de subsemnatul?!
3. Blocarea timp de trei luni de zile a indemnizației de membru CA, pe motiv că ședințele convocate de subsemnatul în calitate de președinte CA nu erau statutare, iar cele convocate de directorul general actual și alți trei membri erau cele statutare.
În momentul de față există un proces pe rol, pentru recuperarea indemnizației pentru lunile Ianuarie, Februarie și Martie 2025 (5000 lei net/lună), luni în care eu m-am descurcat pe banii mei.
Aici as avea și o observație personală, în condițiile actuale de criză economică, poate n-ar fi rău ca cei doi membri interimari din CA numiți (nu au fost recrutați pe OUG 109/2011) să fie revocați, iar CA CNIR să-și desfășoare activitatea cu 5(cinci) membri, perfect legal! S-ar mai face niște economii zic eu, chiar dacă unul dintre membri CA numit este chiar directorul general.
Cam astea sunt acțiunile aflate în derulare și prin care este clar că se încearcă o îndepărtare a mea.
Este clar că sunt un ghimpe pentru unii.
Din păcate, peste aceste acțiuni de la București, mai vin și câteva personaje de la Iași care fac un lobby insistent ca eu să fiu îndepărtat”, susține Cătălin Urtoi.
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI
Comments