Marti, 20 August 2024 20:40

Marți 20 august a fost emis Acordul de Mediu pentru tronsonul de autostrada Moțca - Lețcani - Ungheni. ”Daca lucrurile se desfasoara intr-o maniera fara trageri de timp, putem spera in 2028 ca am circula pe autostrada de la Letcani la Motca”, anunță Irinel Bucur, președintele ONG-ului care s-a implicat cel mai mult în ultima vreme în accelerarea proiectului A8. UN alt ONG pro autostradă - MDM - pretinde însă că ”până vom vedea noua firmă la lucru pe Proiectare + Execuție nu e exclus să mai treacă doi, poate chiar 3 ani. Apoi execuția in sine minim 4 ani - ajungem in 2031-2032”. Cumva la mijloc se situează primul ONG implicat în acest proiect - MOldova vrea Autostradă - organizație ce se ferește de aruncat termene de timp dar explică tehnic ce pași mai trebuie făcuți. MVA precizează că ”investiția preconizată la o valoare de 26,39 miliarde lei (fără TVA) include 101 poduri/pasaje, 14 tuneluri, 11 noduri rutiere, 4 spații de servicii, 2 centre de întreținere și coordonare și 6 parcări de scurtă durată”.
Șefii Iașului tratează rușinos, ba chiar sfidător, acest moment
La emiterea acordului de mediu au ținut să fie prezenți activiștii de la ONG-ul ”Hai că se poate” plus câțiva membri importanți ai PSD.
Au lipsit însă, jignitor, primarul Iașului și șeful Consiliului Județean deși, repetăm, era vorba de tronsonul din A8 care traversează județul Iași, nu altă regiune din țară. Și dacă se construiau 10 autostrăzi în județul Iași tot nu ar fi fost admisibil ca șefii comunității locale să lipsească la un moment esențial al măcar uneia din aceste autostrăzi. Darămite când e vorba de o singură autostradă, una dorită covârșitor de ieșeni. Așa înțeleg Mihai Chirica și Costel Alexe să ”reprezinte” și să ”apere” Iașul.
Ceva mai târziu, când presa semnala că este șocantă atitudinea șefilor PNL ai Iașului, președintele organizației municipale a PNL a venit cu o explicație șoc: PSD-iștii ar fi năvălit în biroul șefei APM și ar fi obligat-o să semneze documentul de care avea nevoie proiectul A8.
”Să nu exageram. Semnarea acestui document nu a fost un eveniment public ci parte din activitatea de zi cu zi a APM. Desi toti cei care suntem implicati oficial in proces (CJ este membru CAT al APM) stiam ca azi e prima zi cand poate fi semnat, nu i-a trecut nimanui prin cap sa năvălească in biroul Doamnei director pt a se lipi de o fotografie. Asta e viața, ăștia sunt oamenii. Bine că avem Acord de Mediu”, a scris Marius Dangă pe Facebook.
Activiștii proautostradă avertizează că orașul Iași va fi superaglomerat dacă se construiește repede A8 iar Chirica doarme în continuare
”Daca lucrurile se desfasoara intr-o maniera fara trageri de timp, putem spera in 2028 ca am circula pe autostrada de la Letcani la Motca.
Astea sunt vestile bune! Vestea mai putin buna e ca infrastructura orasului, modalitatea cum e ea gandita si sincronizate semafoarele, va crea un blocaj enorm la intrarea in oras, de pe autostrada. Blocaje vom avea si in toata zona Pacurari unde singura varianta de intrare pe autostrada e pe la Uricani. Pt cine nu stie, in zona se va desprinde o bretea din drumul national, va ocoli pe la sud localitatea Letcani si la vest de aceasta, se va conecta la autostrada.
O sa fie vai si amar acolo! Cozile din weekend de la Podu Iloaiei se vor muta aici, la iesirea si intrarea din oras caci la cum se misca lucrurile, nu pare ca autoritatile locale sunt preocupate sa asigure o defluire pe mai multe directii, in functie de zona in care doresti sa ajungi. Centura usoara e si ea blocata si nu se mai intampla nimic, chiar daca CJ Iasi zicea ca a facut cerere sa o preia de la CNAIR si sa o construiasca.
Cu alte cuvinte, o sa fie trist daca nu se misca rapid toate autoritatile locale si din nou o sa ne prinda cu chilotii in vine!”, avertizează Irinel Bucur, președintele ONG-ului ”Hai că se poate”
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI