Marti, 05 Noiembrie 2024 23:17
PNL pare că vrea să se sinucidă politic blocând, în plină campanie electorală, construcția mai rapidă a sectorului din Iași al autostrăzii Ungheni - Târgu Mureș. Capul răutăților este un director mare din București, șeful CNAIR, Cristian Pistol. Parlamentarilor PNL de Iași le este mai frică de directorul ”de la capitală” decât de electoratul ieșean așa că tac mâlc deși știu foarte bine că la ordinul expres al lui Pistol este blocat sectorul ieșean din A8.
Pentru că au de câștigat d.p.d.v. politic, cei de la PSD și USR se fac că nu văd blocarea autostrăzii spre Vest.
Drept consecință singurul care se agită și țipă că ”Iașul este blocat” este activistul Cătălin Urtoi.
Detalii de culise
Pentru că autostrada Iași - Târgu Mureș este un proiect foarte greu și foarte scump, foarte mulți ani șefii din București au blocat acest proiect, mai ales că nu a fost nimeni de la Iași care să-i bată la cap (ultimul capabil să miște munții a fost Cristian Adomniței , cel care în 2014 convinsese 26 de șefi de raioane din Republica Moldova plus toți șefii de Consilii Județene din nord estul României să ceară construirea urgentă a A8).
De prin anul 2020 a crescut însă presiunea societății civile ieșene, așa că proiectul A8 a reînceput să se miște un pic. Promovarea la București a activistului Cătălin Urtoi pe diverse funcții (consilier al ministrului Transporturilor, director general al nou înființatei Companii Naționale pentru Investiții Rutiere, iar acum președinte al Consiliului de Administrație al CNIR) a fost detonatorul presiunii civice. Urtoi s-a ținut ca scaiul de funcționarii prin mâinile cărora trecea documentația A8 și, cu sprijin politic de la fostul șef al PSD Iași, Maricel Popa, s-au rezolvat toate vagoanele de documente necesare deschiderii licitațiilor pentru construcția zecilor de sectoare de autostradă de pe traseul A8.
A rămas nerezolvat fix sectorul care trece prin județul Iași, 89 de kilometri de la Moțca la Ungheni. A rămas nerezolvat pentru că acest sector a fost ținut sub cheie de vechea companie de autostrăzi, unde e director liberalul taliban, Cristian Pistol, iar de documentații s-a ”ocupat” Tablă Alexe care se știe cât de ”gospodar” este.
Pentru a se salva și acest tronson din A8, Urtoi l-a convins pe ministrul Transporturilor, PSD-istul Sorin Grindeanu, să ordone CNAIR predarea celor 89 km de autostradă din județul Iași către CNIR, companie care a reușit să până acum să scoată la licitație absolut toate sectoarele din A8 primite anterior.
Numai că directorul taliban al CNAIR refuză să respecte legea - ordinul de ministru -, ba, mai mult, face lobby în Parlament să se dea o ”rectificare de ordin” pentru ca sectorul ieșean al A8 să rămână la CNAIR. Companie care are deja blocate o sumedenie de alte proiecte mari (ex: proiectul Brașov - Ploiești e blocat de 10 ani iar Bacău - Brașov stă la sertar de 4 ani)
S-a ajuns deja la 5 zile de blocare
Disperat că autostrada Iașului nu se mișcă, Urtoi a făcut publică mizeria pusă la cale de PNL. Iată acuzația lui Urtoi:
”Unica soluție de a rezolva situația critică de la Podu Iloaiei (jud. Iași) este realizarea sectorului de autostradă Motca-Leţcani!
Conform Ordinului de Ministru nr.872/27.03.2024, CNAIR trebuie să predea către CNIR proiectul tronsonului Motca-Leţcani-Ungheni în maxim 30 zile de la data publicării în Monitorul Oficial a Hotărârii de Guvern cu privire la indicatorii tehnico-economici, pentru a se realiza proiectarea și execuția!
Au trecut 5 (cinci) zile de la data publicării în Monitorul Oficial nr.1096/01.11.2024!
Conducerea executivă CNIR a transmis ieri către CNAIR a doua solicitare de predare a proiectului, dar până astăzi nu s-a întâmplat nimic!
Compania Națională de Investiții Rutiere - CNIR este pregătită să preia acest proiect și să lanseze imediat licitația de PROIECTARE și EXECUȚIE!
Orice zi contează în evoluția acestui proiect!
În calitatea pe care o am de președinte CA CNIR, solicit public conducerii executive CNAIR să inițieze în cel mai scurt timp predarea acestui proiect!
Hai să lucrăm în interesul cetățenilor!
P.S. Mai mulți prieteni îmi zic de câteva zile să nu mă mai expun, pentru că nu se merită și nimeni nu o să-mi facă statuie. Așa este, dar eu am promis ceva și vreau să mă țin de promisiune, iar compania CNIR trebuie să funcționeze conform legii. Eu nu fac altceva decât să RESPECT LEGEA în interesul cetățenilor!”
Ironie? PSD poate opri umilirea Iașului. Dar oare vrea asta?
Situația absurdă semnalată de Urtoi - PNL blochează, în plină campanie electorală, autostrada Iașului - are o rezolvare foarte simplă: ministrul Transporturilor să ordone directorului CNAIR să predea mai repede CNIR-ului documentația sectorului Moțca - Lețcani - Ungheni. Urtoi dă asigurări că tot CNIR-ul, rămas acum fără altceva de lucru, va bate orice record la omorât birocrația și va scoate la licitație măcar sectorul Moțca - Lețcani până la sfârșitul lui 2024.
Atât de simplă e rezolvarea.
Dar oare vrea ministrul Transporturilor asta? Pe fond e un membru PSD, partid care are de câștigat enorm d.p.d.v. electoral dacă PNL blochează autostrada și Urtoi face scandal ajutând votanții să afle cât de mizerabili sunt liberalii.
Deci ce va alege PSD-istul Grindeanu? Să adune voturi în plus pentru PSD sau să mai reducă disperarea ieșenilor grăbind procesul de scoatere la licitație al sectorului Moțca - Lețcani - Ungheni?
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI
Comments