tren aerianIaşul poate construi în 24 de luni şi cu fonduri europene un traseu de monorail care să lege foarte uşor şi economic Aeroportul de Târgu Cucu, susţine candidatul USR la Primăria Iaşi, Marius Bodea. "Cei 5 kilometri dintre Aeroport şi Târgu Cucu vor putea fi parcurşi în doar 8 minute şi fără a aglomera în vreun fel, dimpotrivă, traficul actualAm salva astfel o zonă care e ameninţată cu blocarea traficului şi am folosi fonduri europene şi guvernamentale. Iar asta se poate face rapid şi la costuri mult mai mici decât dacă am construi străzi sau metrou, cum se face la Cluj", a spus Bodea.   
 
 
      
Tren la 9 m înălţime
     
Propunerea USR-istului înseamnă instalarea de stâlpi de beton, apoi de platforme la 9 m înălţime iar acolo ar putea circula trenuri extrem de sigure. "În materie de transport nimic nu mai este de domeniul SF-ului în lumePeste 80 de oraşe folosesc deja monorailul şi s-a dovedit că e mult mai ieftin decât transportul rutier sau cu metroul", a explicat Bodea. 
     
El a arătat că trenul poate transporta 200 de pasageri la fiecare 4 minute, iar 2 garnituri pot asigura un trafic de 4800 de pasageri pe oră. "Acum la Aeroport sunt 6000 de pasageri pe zi iar peste 3-4 ani vor fi 10.000. Monorailul poate debarca aproape tot acest trafic într-o singură oră, fără a încurca în nici un fel actualul trafic. Stâlpii şi traseul vor fi instalaţi prin zone nelocuite sau foarte puţin populate, iar sub stâlpi poate fi orice, gazon, asfalt, câmp agricol", a adăugat Bodea. 
 monorail
 
 
Banii ar fi deja puşi la dispoziţie de UE
     
Potrivit socotelilor USR, pentru construcţia a 5 km de traseu de monorail, achiziţia a 2 garnituri cu 2 vagoane fiecare, echipamentele aferente plus alte costuri (studiu de fezabilitate, proiectate ş.a.) ar fi nevoie de maxim 200 milioane euro
     
"Monorailul circulă cu energie electrică ce poate fi furnizată gratuit prin extinderea parcului fotovoltaic de la Aeroport. Acum sunt panouri pe 1,2 hectare dar suprafaţa poate fi extinsă extrem de uşor la 5 hectare. S-ar produce suficient curent electric pentru alimentarea celor 2 garnituri de monorail. Iar UE încurajează această mobilitate urbanăsunt deja disponibili bani pentru asemenea investiţieIaşul poate accesa foarte uşor fonduri europene, va fi nevoie şi de fonduri guvernamentale, iar în 24 de luni se poate construi reţeaua", a explicat Bodea. 
    
 
 
Clujul a aplicat o soluţie de 2 ori mai scumpă
     
Oraşul Cluj suferă şi el de blocaje rutiere aşa că pentru a fluidiza traficul s-a ales o soluţie nouă: metroul. Asta şi pentru că la Cluj sunt politicieni suficient de puternici pentru a bate cu pumnul în masa Guvernului şi să impună proiecte de anvergură. Drept consecinţă capitala Ardealului a obţinut deja finanţări de 1,8 miliarde euro, fonduri europene şi guvernamentale, începând construcţia a 21 km de metrou. 
     
"Calculele arată că metroul este de 2 ori mai scump decât monorailul. Şi construcţia reţelei subterane durează mult mai mult. Iar pentru doar 200 milioane euro, cât ar fi nevoie pentru primii 5 km de monorail, există finanţare deja accesibilă la UE, e clar că monorailul este soluţia ideală", a spus Marius Bodea. 
 energie consumata
 
Candidatul USR a promite deja transport public gratuit
     
O altă idee revoluţionară în materie de transport public a candidatului USR la Primăria Iaşi este dispariţia oricărui cost pentru călători. "Calculele arată că e mai ieftin să suporte Primăria costul transportului public, pentru că circulă cu autobuzele şi tramvaiele mai mulţi călători ce renunţă astfel la maşinile personale, traficul se fluidizează iar poluarea se diminuează", a spus Marius Bodea în 2023.  
     
El l-a criticat pe "ocupantul degeaba al scaunului de primar al Iaşului" că nu a încercat niciodată cu adevărat modernizarea transportului public local. "M-am uitat la bugetul Iaşului pe 2024. Este cel mai prost văzut vreodată, acolo se urmăreşte doar supravieţuirea în regim de avarie, asta după ce se asigură furtişagurile obişnuite la actuala administraţie"  
 bodea
 
 
Chirica a dat "garanţii de inginer că nu e fezabil metroul" dar străzile se surpă în plin centrul Iaşului
   
Ironic, cel mai mare critic al metroului din Cluj a fost actualul primar al Iaşului. Mihai Chirica a declarat de mai multe ori că "nu se poate face, vă dau cuvântul meu de inginer că nu se poateAm calculat şi nu există aşa ceva". 
   
Influenţii politicieni din Cluj nu au ţinut însă cont de garanţiile lui Chirica şi s-au apucat de construit metroul. 
   
La Iaşi nu s-a făcut nimic, spre iritarea publicului, aşa că vineri, când s-a surpat o stradă în zona Podu Roş ieşenii au pornit în valuri să ironizeze administraţia Chirica: "Exact în ziua în care USR Iași a anunțat planul ambițios al unei linii de monorai Tg. Cucu - Aeroport via zona Moara de Vânt, Chirica a început lucrul la metrou, în Podu Roș. Gurile rele zic că a ieșit la suprafață o rețea de interese subterane cu ramificații în Primărie", a afirmat Cătălin Caba, membru USR Iaşi şi activist civic.
 
strada surpata Podu Ros

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected