urtoi autostrada
 
Ministerul Transporturilor a emis joi seară PRIMA Autorizație de construcție a autostrăzii Ungheni - Iași - Târgu Mureșsecțiunea Moțca-Leghin (30 de kilometri la intrarea dinspre Moldova prin munții Carpați). Lucrările se vor desfășura pe parcursul a 30 de luni (6 luni – proiectare și 24 luni – execuție) și sunt finanțate prin intermediul PNRR. Valoarea contractului ajunge la 1,6 miliarde lei, licitația fiind adjudecată de către grupul de firme UMB, al omului de afaceri Dorinel Umbrărescu (Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL).
     
Emiterea acestei autorizații este meritul unei echipe unite în jurul lui Cătălin Urtoi, activist proautostradă sabotat de politicienii mici ai Iașului (în special ultrapenalii Tablă și Chirică) dar susținut de mediul local de afaceri și de factorii de decizie din București. 
autostrada vrem dezvoltare
 
 
Ce se construiește pe cei 30 de km
     
 
Pe traseul acestei secțiuni se vor construi:
 
– 13 poduri,
 
– două viaducte,
 
– 8 pasaje,
 
– un Centru de Întreţinere şi Coordonare (CIC)
     
A8 (Autostrada Unirii) va avea o lungime de aproximativ 304 km și este formată din secțiunile Târgu Mureș – Târgu Neamț și Târgu Neamț – Iași – Ungheni.
autostrada propaganda rusa
 
Care este traseul autostrăzii autorizate joi
     
 
Sectorul Leghin – Tg Neamţ – Moțca are o lungime de 30 km și se desfășoară pe raza judeţelor Neamţ şi Iaşi. Secţiunea traversează teritoriul următoarelor localităţi: Vânători, Agapia, Grumăzeşti, Petricani, Urecheni, Timişeşti, Păstrăveni (toate din Neamţ) şi Moţca (Iaşi).
       
Traseul începe în zona localităţii Leghin cu un nod rutier de tip trompetă care va asigura accesul spre zona mănăstirilor cu descărcare în DN 15B, prin intermediul unei intersecţii giratorie.
       
„Între localităţile Agapia şi Humuleştii Noi, autostrada intersectează DN 15C, aici fiind proiectat şi un nod rutier de tip trompetă ce descarcă traficul în DN 15C printr-o intersecţia giratorie, care va asigura legătura cu Târgu Neamţ şi Piatra Neamţ”, se arată în documentaţia de atribuire a contractului de lucrări.
       
Apoi traseul ocoleşte localităţile Topoliţa (pe la nord) şi Humuleşti (pe la sud) şi traversează un drum judeţean (115I) pentru a se înscrie, ulterior, între localităţile Boiştea şi Petricani, fiind ocolită zona împădurită. Autostrada va intersecta apoi DJ 155B şi va trece la nord de Lunca Moldovei, spre râul Moldovei peste care va fi construit un pod.
       
„Proiectul are ca punct final km 211+107 (teritoriul localităţii Moţca, n.r.) pentru a îngloba şi podul cu ajutorul căruia se traversează râul Moldova”, se mai precizează în documentaţie. 
 
autorizatie A8 Motca Leghin
Urtoi, Popa și Grindeanu sunt cei care au clintit A8
     
 
Construcția A8 a fost cerută vehement de societatea civilă și de mediul de afaceri (se estimează că e cea mai mare șansă a Moldovei de ieșire din sărăcia cronică),  dar proiectul nu s-a mișcat semnificativ până în 2021. Primele cărămizi decisive au fost puse în 2021 de asociația Moldova vrea Autostradă, cea care a reușit să planteze și un secretar de stat la Ministerul Transporturilor și a obținut finanțarea capetelor montane (intrarea și ieșirea din munții Carpați). Apoi au apărut noi activiști care au presat și ei la București, figura cea mai importantă fiind cea a lui Cătălin Urtoi. Acesta din urmă a știut să-l atragă pe liderul PSD Iași din acel moment, Maricel Popa, cel care a făcut un lobby fabulos la București, Harghita, Covasna și NeamțUrtoi a ajuns și el în ministerul Transporturilor (mai întâi a fost consilier al ministrului apoi director general al CNIR iar acum este președinte al CA al CNIR), calitate din care a arat ca un nebun tot traseul autostrăzii și i-a pisat pe toți funcționarii statului să miște mai repede eliberarea tuturor avizelor. La nevoie apărea pe teren și Maricel Popa, cei doi ieșeni reușind să obțină în numai un an și un pic cele 10 vagoane de avize, autorizații, acorduri necesare finanțării și construirii A8
      
Demersurile lui Urtoi și influența politică a lui Popa l-au mișcat și pe ministrul Transporturilor, astfel că birocrația care blocase 20 de ani proiectul A8 a fost în cele din urmă depășită. Iar joi, corolarul muncii celor 3 anterior menționați dar și altor zeci de oameni extrem de importanți, a fost emisă prima autorizație de construcție pe traseul A8

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected