lucian anghel
Un bancher cu o experiență de peste 25 de ani în sistemul financiar-bancar și pe piața de capital a discutat miercuri cu studenții de la Economie din Iași iar dialogul a arătat cât de mare este prăpastia între economia reală și cea învățată în facultate. Invitați să vizualizeze un clip de 7 minute despre știrile de business din ultimele 2 săptămâni, cam 75% dintre studenți au renunțat după primele 30 de secunde și s-au mutat pe Instagram și Tiktok. Da, realitatea arată că atâta este atenția lor, atât sunt ei dispuși să aloce pentru informare și educare. Invitați apoi să pună întrebări și chiar să critice filmul, unul dintre studenți a admis că ”acum tinerii sunt cu mintea mai slabă”, probabil un eufemism pentru lipsa de concentrare și capacitatea redusă de efort pentru a asimila informațiile. 
 
”Dacă faceți un credit de 100 de euro ce ați prefera să plătiți? 105 euro sau 100 euro plus 3%?”
     
 
Văzând reacția sălii, bancherul Lucian Anghel (Deputy CEO și Economist Șef Libra Internet Bank) le-a spus tinerilor: ”Învățați, citiți, educați-vă, altfel vă va fi greu să reușiți”. Apoi le-a pus o întrebare care ține de ABC-ul business-ului: ”Dacă faceți un credit de 100 de euro ce ați prefera să plătiți? 105 euro sau 100 euro plus 3%?”. Evident, au fost studenți care au răspuns imediat și corect - ”100 euro plus 3%”, dar au fost puțini tineri care au reacționat așa, mulți erau pe gânduri. Lucian Anghel a precizat apoi că potrivit unui studiu de piață ”doar 1 din 5 români au spus că preferă să returneze 100 de euro plus 3%. Dumneavoastră sunteți, evident, acel 1”. Sala a izbucnit ușurată în râs dar cine a văzut reacția multor tineri la întrebarea de abecedar a observat ezitarea alarmantă a atâtor studenți, mai ales că ei urmează cursurile Facultății de Economie. 
antibiotice sigla mare
 
Alt sfat către studenți: ”lucrați măcar 2-3 ani apoi apucați-vă de afaceri”
     
 
Lucian Anghel le mai recomandă studenților ca după absolvirea facultății să lucreze o perioadă de timp pentru a acumula experiență în economia reală și abia apoi să se apuce de afaceri. ”Dacă un tânăr vrea să facă un hotel, spre exemplu, cel mai bine este să se ducă să lucreze 2-3 ani la, dacă se poate, un mare hotel dintr-o rețea internațională. Așa va învăța aplicat, așa se acumulează know-how-ul care i-ar mări șansele de a reuși în afaceri. La fel le recomand tuturor tinerilor care vor să devină antreprenori, indiferent de domeniul în care vor să activeze, să lucreze la concurență”. 
     
Despre finanțarea de către bănci a afacerilor tinerilor, economistul șef al Libra Internet Bank a admis că este un subiect delicat: ”trebuie să aibă deja începută activitatea, să aibă cifre care arată că bussiness-ul este bancabil. Deci un start-up va lua foarte greu bani de la bancă. Există fonduri de sprijin de la stat, iar pentru studenți avem la Libra un produs special cu dobândă zero”.
studenti feaa
 
Antibiotice este campioana business-ului ieșean în ochii șefului Libra Bank
     
 
După terminarea dialogului cu studenții, Topiasi l-a invitat pe Lucian Anghel să spună ce afaceri locale îi vin prima oară în minte (întrebare capcană pentru că răspunsul natural este să invoci mai întâi clienții mari apoi firmele de care chiar știi că fac performanță). Economistul Șef al Libra Internet Bank a răspuns instant: ”Antibiotice Iași”. După vreun minut de gândire a adăugat ”Quartz Matrix” apoi ”deși nu e o firmă am să spun centrul universitar Iași pentru că este un extraordinar rezervor de resurse”
      
Întrebat apoi care sunt primii 3 manageri ieșeni din perspectiva sa, Lucian Anghel a spus fără ezitare: ”domnul Ioan Nani. Este un manager de excepție, ce a făcut el la Antibiotice este extraordinar. Nu întâmplător producătorul de medicamente a intrat în indicele BET, acolo unde sunt doar primele 20 cele mai mari și mai performante companii listate la Bursă
     
Pentru că a fost 8 ani preşedintele Consiliului Bursei de Valori Bucureşti (BVB), l-am întrebat pe Lucian Anghel cum explică ”explozia” la Bursă din ultimul an al companiei Antibiotice - o creștere a acțiunilor de aproape 350%. ”Totul este datorită rezultatelor economice. Fabrica a obținut în ultimii ani cifre tot mai mari, ca cifră de afaceri, ca profitabilitate, ca lichiditate. La nivelul ăsta al Bursei totul contează iar cifrele Antibiotice vorbesc de la sine. Acolo s-a făcut treabă foarte foarte bună”. 
     
Deși a vorbit în termeni atât de laudativi despre Antibiotice Iași, oficialul Libra Bank s-a ferit să facă o evaluare de piață a acestei afaceri. 
     
Reamintim, TopIasi estima recent că Antibiotice este al 3-lea actor economic din Iași care a ajuns la o valoare de piață de minim 1.000.000.000 (un miliard euro) - vezi aici A 3-a firmă din Iași care valorează măcar 1 miliard de euro - topiasi.ro -  după IULIUS și Apavital. 

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected