Sambata, 25 Martie 2023 20:13
Cel mai greu segment al autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş, adică sectorul montan (159 de kilometri prin munţi) are finalizată documentaţia de mediu aşa că de acum e sigur că va primi, pe 3 aprilie, Acordul de Mediu. E un document pentru care s-a început munca în urmă cu 15 ani şi fără de care nu poate fi închis Studiul de Fezabilitate pe această secțiune a autostrăzii. Urmeaza introducerea indicatorilor in comisiile tehnico-economice, apoi la inceputul lunii mai sa sa se aprobe prin Hotărâre de Guvern termenii tehnici ai licitaţiei.
"Asteptam decizia politica ce tine de strategia ministerului Transporturilor pentru alegerea variantei de continuare si lansarea licitatiei pentru urmatoarea etapa, pana la finalul lunii mai", notează activistul prroautostradă Irinel Bucur. El precizează că "inclusiv ANAP trebuie sa avizeze caietele de sarcini si se mai pierd macar 10 zile", deci abia în vară se poate organiza, realist, licitaţia pentru construcţia celui mai dificil sector din autostrada A8.
În ciuda procedurilor complicate, trebuie subliniat însă că cel mai greu pas, Acordul de Mediu, a fost rezolvat (bravo Cătălin Urtoi!) iar de acum este ireversibilă organizarea licitaţiilor de construcţie a autostrăzii care să traverseze munţii dinspre Moldova spre Ardeal.
Veste bună şi pentru podul peste Prut
Un alt activist serios proautostradă a oferit sâmbătă încă o veste bună. "Au fost făcuti paşi mici procedurali, dar utili pentru podul de la Ungheni", a anunţat Adrian Covasnianu. El susţine că "investiţia în podul de la Ungheni a ajuns într-un stadiu ireversibil - aprobarea indicatorilor tehnico-economici"
Detalii proiect:
a. valoare investiție - 192 milioane de lei (50% contribuția UE)
b. Lungime traseu drum proiectat - 1 km
c. Lungime pod - 261,2 m cu 3 deschideri
d. platforma drumului - 19,53-26 m lățime
e. 1 punct control frontieră
f. 1 parcare
Activist de tastatură: "A8 este în plop iar plopul în aier"
Există însă şi activişti proautostradă care fac anunţuri contrare celor de mai sus, fie din invidie fie din neştiinţă. Cel mai bun exemplu îl oferă preşedintele aosciaţiei Împreună pentru A8, Ionel Apostol, care pretinde oficial că traseul montan al A8 este "în plop și plopul în aier". "Vreo 8 luni de zile ni s-a spus ca nu se poate lua nici o decizie pana când nu avem raportul BEI PASSA. Ieri (joi - n.n.) aflam ca, acest raport nu va influenta cu nimic decizia de scoatere la licitație a celor 158 km, care reprezinta traversarea Carpaților. În acest caz ma intreb: de ce a trebuit sa fim mințiți atâta timp? Care sunt de fapt jocurile Ministerului Transporturilor în ceea ce privește Autostrada A8???
Ionel Apostol susţine că pentru toate autostrăzile Moldovei "per ansamblu lucrurile merg extrem de greu iar scuzele găsite de firmele contractante și reprezentanții statului sunt din ce în ce mai ciudate. Desi termenele de finalizare ale unor etape sunt încălcate mereu, calendarele pe care le monitorizam demonstrează acest lucru, contractorii, contractantii și oamenii cumpărați de PSD o țin langa cu explicații inventate prin care vor sa convingă opinia publica ca pregătirea documentației și studiile de fezabilitate pe proiectele de autostrazi și drumuri expres din regiunea Moldova sunt în grafic".
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI