gheorghe flutur scaled
UPDATE
Joi s-a întâmplat minunea ca secţiunea montană de 159 km să intre vineri la Comisia Interministerială pentru avizarea indicatorilor şi alocarea finanţării pentru execuţie! Oficial miracolul a fost reuşit de senatorul PNL de Iaşi, Liviu Brătescu, cel care a intervenit direct pentru a evita încuierea în sertar timp de o lună a acestui proiect. 


Lipsite de 3 ani de sprijin real din partea liberalilor de Iaşi 
(ultrapenalii Chirica şi Alexe nu există la masa puterii de la Bucureşti iar "pluşul" Muraru este "a 5-a roată la căruţă) autostrăzile Moldovei par să găsească un nesperat susţinător în şeful PNL Suceava. Gheorghe Flutur a declarat răspicat marţi şi miercuri că "autostrăzile A7 (Ploieşti - Paşcani - Siret) şi A8 (Ungheni - Iaşi - Târgu Mureş) sunt extrem de necesare României şi nu se mai pune problema dacă le facem ci cât de repede le facemCât mai repede, e clar". Pentru a arăta sprijinul total faţă de proiectele A7 şi A8 Flutur a lăsat deoparte orice talibanism politic şi, deşi e vicepreşedinte naţional al PNL, s-a pozat alături de stîlpii PSD din nordul ţării, botoşăneanca Doina Fedorovici şi ieşeanul Bogdan Cojocaru. Neoficial, toţi aceştia plus prefectul de Neamţ au convenit să îl susţină la Bucureşti pe ieşeanul Cătălin Urtoi pentru a fi în următorii 4 ani directorul Companiei Naţionale de Investiţii Rutiere (CNIR), agenţia prin care UE vrea să construiască A8. 

lucian grecu in spatele doinei fedorovici si gh flutur
 
Autostrada A7: tronsonul Pașcani - Suceava e aproape gata de licitaţie
     
Marţi şi miercuri au fost organizate dezbateri publice, etapa procedurala pentru obtinerea acordului de mediu pe tronsonul Paşcani - Suceava al autostrăzii A7. Marţi au fost dezbaterile publice la Suceava iar miercuri discuţiile s-au mutat în judeţele Botoşani şi Iaşi.
     
Totul a mers ceas, dar surpriza cea mai plăcută a fost puternicul şef PNL SuceavaGheorghe Flutur a venit în ambele zile, a declarat susţinere totală pentru autostrăzile Moldovei, apoi a mers mai departe şi a început să negocieze cu liderii PSD din Moldova susţinerile necesare pentru a urgenta construcţia autostrăzilor
     
"Pentru noi e clar că domnul FLutur a trecut de mult de faza declaraţiilor. Pot să vă spun că, spre exemplu, atunci când a fost nevoie de intervenţii la diversele autorităţi locale pentru tot felul de documente necesare autostrăzilor, CJ Suceava s-a implicat şi în 2 zile totul s-a rezolvatNU cum e la Iaşi unde de 18 luni se bate pasul pe loc", a spus activistul proautostradă Irinel Bucur. 
 
     
teofil balteanu si irinel bucur
 
Flutur anunţă că se bate la Bucureşti pentru A8
     
Dacă interesul Sucevei pentru A7 este logic, autostrada traversând judeţul menţionat, în privinţa A8 Gh. Flutur a fost multă vreme rezervat. Simţind însă potenţialul electoral şi profitând de faptul că liderii PNL Iaşi sunt "morţi" d.p.d.v. politic, şeful PNL Suceava pare să se fi decis să profite, aşa că a ieşit la bătaie. Oficial doar declarativ: "Autostrada A8, tronsonul Tg Mures - Tg Neamt trebuie neintarziat sa intre la executie pe toata lungimea ei, inclusiv tot sectorul montan, reprezentand singura solutie care exista in acest moment cu etapele birocratice si toate avizele obtinuteTransmit un mesaj clar de unitate şi susţinere totală". 
      
Flutur a mers apoi mai departe acceptând să discute neoficial cu şefii PSD Botoşani (Doina Federovici) PSD Iaşi (Bogdan Cojocaru)şi cu prefectul PSD Neamţ (Alexandru Moldovan) plus fostul ministru al Muncii, Marius Budăi, metode de a "împinge" autostrăzile Moldovei mai aproape de realizare. S-a convenit, tot neoficial, ca întreg nordul Moldovei să-l susţină pe Cătălin Urtoi pentru un mandat de 4 ani la şefia CNIR, poziţie din care e clar că autostrăzile A7 şi A8 vor fi mai atent monitorizate. 
 
flutur si bogdan cojocaru
 
 
La discuţii au venit doi milionari în euro din Iaşi dar numai un singur ONG proautostradă
     
Pe principiul "unul cu sapa, 10 cu mapa", la dezbaterile de mediu pentru A7 au participat un singur ONG proautostradă - asociatia "HaiCaSePoate". Din partea acestui ONG au venit activistul Irinel Bucur dar şi doi multimilionari în euro - Lucian Grecu (patronul hotelului Unirea) şi Emil Bălteanu (fermier şi distribuitor de porţelanuri). Cei doi milionari şi-au rupt 6 ore din program pentru a susţine pe faţă, nu doar din buze, proiectul A7
     
lucian grecu dezbatere autostrada
 
 
În schimb o parte din activiştii de tastatură - ex: Ionel Apostol şi Dorin Dobrincu - au rămas acasă unde se prăpădeau de râs pentru că un troll de Facebook îl înjura pe Cătălin Urtoi. 
 
Vestea mai puţin bună - tronsonul A8 pierde o lună
     
Din păcate circuitul documentelor pentru tronsonul montan al A8 a fost atât de greoi încât s-a depăşit termenul legal până la care autostrada putea fi înscrisă la şedinţa interministerială organizată vineri la Ministerul Dezvoltării. Mai simplu spus, din lene sau rea-voinţă, Compania de Autostrăzi nu a depus la timp rapoartele necesare pentru discutarea vineri a criteriilor economice şi tehnice pentru cei 159 de kilometri ce traversează munţii dinspre Moldova spre Transilvania. Următoarea şedinţă interministerială va avea loc peste o lună, deci A8 a pierdut un pic din viteză. Că aşa merg treburile la stat. 
     
Poate că prin implicarea vicepreşedintelui naţional al PNL, suceveanul Gh Flutur, asemenea accidente de parcurs nu se vor mai repeta la CNAIR, companiee controlată politic de PNL.  

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected