urtoi cu ciolacu si maricelUn an am alergat prin 50 de comune din maghiarime și am rupt eu o pereche de pantofi iar domnul Maricel Popa o altă pereche pentru a rezolva toate documentele necesare construcției autostrăzii Ungheni - Iași - Târgu Mureș”, povestea Cătălin Urtoi acum 2 ani. Iar joi 6 martie 2025 a venit și răsplata: ”Compania Naţională de Investiţii Rutiere a atribuit Asocierii SA&PE Construct SRL (lider) -Tehnostrade SRL Spedition UMB- Euro Asfalt contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 1 C Sărăţeni-Joseni pe traseul secţiunii montane a Autostrăzii Unirii A8. Oferta câştigătoare are o valoare de 4,94 miliarde lei, iar durata de realizare este de 54 de luni din care 14 luni pentru etapa de proiectare şi 40 de luni pentru execuţia lucrărilor. Finanţarea este asigurată din fonduri europene nerambursabile, Programul Transport 2021-2027 şi din fonduri de la bugetul de stat”, a anunţat Compania Națională pentru Investiții Rutiere (CNIR). 
 
E primul segment de A8 licitat de CNIR
       
Primul contract atribuit de CNIR prevede că pe traseul Sărățeni-Joseni (32,4 km) se vor construi:
- 39 de poduri și pasaje;
- 3 tuneluri unidirecționale;
- 4 polate;
- 2 pasaje ecoducte;
- 2 parcări de scurtă durată, dotate cu 12 spații de încărcare pentru mașini electrice.
     
Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aproximativ 16 kilometri și reprezintă 50% din lungimea totală a acestui lot de autostradă. 
     
Cel mai lung pasaj va avea 1736 metri (va traversa DN 13A și calea ferată), iar cel mai înalt viaduct va avea 45 de metri). 
     
Contractul (finanțat prin Programul Transport 2021-2027) va putea fi semnat peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.
 

a 8 tg mures tg neamt

”Mulți se laudă acum dar habar n-au pe unde este Ditrău”
       
Anunțul CNIR a fost preluat rapid de zeci de politicieni locali sau naționali care au încercat să-și aroge meritele, pretinzând că ei urnit autostrada Unirii. 
       
Scârbit și amuzat deopotrivă de acest roi de „muște la arat”, deputatul Maricel Popa a comentat hâtru situația: ”nu vreau să dau nume dar mulți dintre cei care se laudă nici nu știu pe unde este Ditrău. Cu harta în față nu știu. Sau să spună unde este Grințieș. Eu și Urtoi mergeam săptămânal prin comune, am făcut talpă cum nici măcar nu-și închipuie politicienii de birou, într-o comună am fost de 4 ori până am reușit să convingem primarul să semneze pentru construcția autostrăziiMulți dintre cei care se laudă acum habar nu au cum e să negociezi cu un primar UDMR care e complet independent, nu răspunde în nici un fel în fața șefilor de partid. Și totuși eu și Urtoi i-am convins pe toți să semneze”, a povestit acum Maricel Popa. 
 

Ce este cu adevărat excepțional în munca echipei Urtoi - Popa și ce a anulat aproape tot acel efort
       
TopIasi a estimat că echipa Urtoi - Popa a avut o viteză de obținere a tuturor autorizațiilor, avizelor și acordurilor pentru autostrada Unirii care a dus, la final, la recuperarea a minim 12 luni din întârzierile anterioare. ”Nici ministrului nu i-a venit să creadă când i-am spus că am obținut atât de rapid toate autorizațiile necesareAșa ceva nu s-a mai întâmplat până acum în România”, se lăuda Cătălin Urtoi acum un an și jumătate. 
       
Din păcate, mazilirea lui Maricel Popa din fruntea PSD Iași i-a făcut pe mulți funcționari ai statului să lucreze iar cu frâna de mână trasă. Drept consecință, au apărut din nou întârzieri mari, de data asta în procedurile de organizare a licitațiilor. Numai pentru tronsonul Lețcani - Ungheni s-a pierzut aiurea aproape jumătate de an după ce un alt an fusese pierdut de echipa liberală de la vârful CJ Iași în perioada de obținere a acordului de mediu. 

urtoi si grindeanu alaturi popa in spate


Urtoi le mulțumește diplomatic tuturor
     
În ciuda noilor probleme, Cătălin Urtoi a vrut să fie ”de treabă” și a împroșcat cu mulțumiri după adjudecarea primului segment de A8 administrat de CNIR. ”Este important să amintesc și să le mulțumesc tuturor celor care au depus eforturi pentru a ajunge în această fază cu acest lot, începând cu specialiștii din CNIR, continuând cu cei din CNAIR care si-au adus un aport important în perioada realizării SF-ului cu Acordul de Mediu, proiectantului spaniol Acciona și nu în ultimul rând ministrului transporturilor Sorin Grindeanu!
     
Personal știu ce muncă a fost în acești ultimi trei ani și vreau să le mulțumesc celor din UDMR, PSD, PNL Mureș și Harghita, PSD Iași și echipei #HaiCaSePoate!
     
Am și o mențiune specială pentru deputatul Marcel Popa  care în mai multe rânduri m-a însoțit în zona montană, în perioada dificilă pentru obținerea Acordului de Mediu, dar și pentru ceilalți colegi ai săi de la Iași, în frunte cu președintele Cojocaru Petru Bogdan.
       
Ei știu foarte bine de ce scriu acest lucru și ce demersuri au făcut pentru acest proiect (A8) la nivelul Ministerului Transporturilor, pentru ca acesta să ajungă la CNIR și să aibă o evoluție pozitivă! 
     
În continuare avem nevoie de sprijinul acestor oameni și de cel al Ministrului Transporturilor Sorin Grindeanu!”, a scris Urtoi pe Facebook. 

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected