Vineri, 28 Iunie 2024 00:41
Directorii puşi de PNL la şefia celor două companii de autostrăzi din România își bat joc de Moldova de parcă ar fi plătiţi de Rusia să facă asta. Deşi există o lege a autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş cu termene precise, deşi a mai apărut şi un ordin de ministru cu un alt termen expres indicat, şefii CNAIR şi CNIR au semnat "în ultimul minut al ultimei ore" că vor face doar o bucată din autostrada A8. Restul? Mai vedem când plouă, dacă se fac roșiile şi castraveţii, cum spune folclorul.
Ce au "agreat" liberali că vor face din A8
Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a finalizat, joi 27 iunie 2024, procedura de semnare a Protocoalelor de predare-preluare pentru primele patru proiecte de infrastructură de transport transferate de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Primele patru proiecte de investiții transferate sunt :
1. Autostrada ,,Unirii” (A8) tronsonul Târgu Mureș-Târgu Neamț, secțiunea Miercurea Nirajului-Leghin, loturile : 1 C Sărățeni-Joseni, 1 D Joseni-Ditrău, 2A Ditrău-Grințieș, 2 B Grințieș-Pipirig
2. Autostrada București-Brașov (A3), tronson Ploiești-Brașov (112 km.)
3. Drum Expres Focșani-Brăila (73 km.)
4. Drum Expres Bacău-Piatra Neamț (51 km.)
(...) Facem mențiunea că, pentru obiectivele ,,Autostrada Târgu Neamț-Iași-Ungheni, Autostrada Târgu Mureș-Târgu Neamț : secțiunea Miercurea Nirajului Leghin (Loturile 1 B Miercurea Nirajului –Sărățeni și 2 C Pipirig –Vânători Neamț) și Drum Expres Filiași-Târgu Jiu au fost emise Ordinele ministrului transporturilor și infrastructurii pentru instituirea unor derogări de la prevederile Ordinului ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 872/2024 privind aprobarea Listei proiectelor de investiții care fac obiectul transferului de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere –S.A către Compania Națională de Investiții Rutiere S.A.
Astfel, (...) loturile 1 B și 2 C ale Autostrăzii Unirii aferente secțiunii Miercurea Nirajului-Leghin vor fi predate conform art. 2 alin. 2 (2) din Ordinul ministrului transporturilor și infrastructurii nr. 872/2024 (în termen de 30 de zile de la finalizarea procedurii de achiziție publică).
Pentru secțiunea Târgu Neamț-Iași-Ungheni a Autostrăzii ,,Unirii” (A8), transferul proiectului de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) la Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) se va face după aprobarea Hotărârii de Guvern privind indicatorii tehnico-economici"
Traducere
În termeni mai simpli, CNIR trebuia să preia până joi 27 iunie, de la CNAIR, 7 tronsoane de autostradă dar nu a fost în stare să semneze decât pentru 4 tronsoane. Liberalul pus de PNL la şefia CNIR în locul ieșeanului Cătălin Urtoi a fost ocupat doar să-şi mărească salariul la maximul posibil (are 11.000 euro lunart faţă de minimul admis de lege - 2500 euro - cât avea Urtoi) dar nu a livrat nimic în schimb.
De 5 luni de când e director la CNIR Gabriel Budescu nu că nu a pregătit compania să construiască autostrăzi în Moldova, ci a făcut-o praf, sunt mai puţini angajaţi decât pe vremea lui Urtoi. Chiar că pare a sabotaj stil Moscova.
PeNaLii de la Iaşi tac, singura speranţă e tot Urtoi
În loc să explodeze de furie în faţa acestei uriaşe dovezi de incompetenţă care are ca efect blocarea autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş, şefii politici ai Iașului tac. "Tablă" Alexe probabil e ocupat doar de termenele la care trebuie să se prezinte în faţa procurorilor sau judecătorilor (este trimis în judecată în 2 dosare de corupţie şi anchetat în alte dosare), iar PeniHill Chirica (când nu e ocupat şi el să meargă la DNA, DIICOT ori în instzanţele de judecată) ştie doar să pună panseluţe apoi să facă declaraţii prin care cere să se construiască alte autostrăzi în Moldova şi să se renunţe la Iaşi - Târgu Mureş.
Cum Iașul nu are nici la PSD oameni cu influenţă reală la Bucureşti (efectul demolării lui Maricel Popa) singurul care mai poate mişca în vreun fel autostrăzile rămâne activistul Cătălin Urtoi. Deşi a fost scos de PNLSD de la şefia CNIR, Urtoi este încă membru în Consiliul de Administraţie al companiei ce ar trebui, potrivit UE să construiască autostrada A8. Dar cum liberalul de la vârful CNIR nu a fost în stare măcar să transfere, pe hârtie, tot traseul autostrăzii Ungheni - Iaşi - Târgu Mureş...
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI