Duminica, 22 Iunie 2025 22:14
”După vizita de sâmbătă pe amplasamentul șantierului de pe lotul Vânători Neamț-Moțca (29,9 km), lot finanțat prin PNRR am rămas cu un gust amar (...) în acest moment pe acest șantier situația nu este deloc ok. Au mai rămas exact 12 luni până la finalizare, așa cum este scris pe acel panou informativ cu privire la șantier. Orice specialist in domeniu, de bună credință, care știe ce înseamnă un astfel de șantier, nu cred că astăzi mai poate susține că acest lot de autostradă de pe A8 va mai putea fi terminat în timp util pentru a nu pierde finanțarea PNRR!”, susține activistul proautostradă Cătălin Urtoi.
Constructorii sunt arătați cu degetul
”Nu am nimic personal cu această companie UMB, dar pe acest lot avem în acest moment o mare problemă!
Nici pe celălalt lot finanțat prin PNRR de la Târgu Mureș la Miercurea Nirajului (22 km), unde antreprenor este firma turcă Nurol situația nu este mai bună.
La nivelul Ministerului Transporturilor s-a găsit soluția de avarie pentru a nu pierde banii din PNRR, în cazul în care Comisia Europeană nu va accepta o prelungire a programului.
Întrebarea care se pune rămâne aceeași: Ce se va întâmpla cu acest proiect al Autostrăzii Unirii-A8?!”, scrie Urtoi pe Facebook.
Care ar fi soluția
”Parlamentul, Președintele și Guvernul României trebuie să acționeze imediat și să ia o decizie cu privire la Autostrada Unirii-A8, A1, A3 și A7 pentru a fi introduse în CSAT ca proiecte strategice naționale de dezvoltare a celor trei regiuni istorice Moldova, Transilvania și Muntenia, dar și ca proiecte care trebuie să asigure o Strategie Națională de apărare a țării!
Situația actuală, blocajele pe mai multe loturi ale acestor proiecte, întârzierile ce nu mai pot fi recuperate, dar și neputința unor instituții cu privire la actuala situație, inclusiv acțiunile limitate ale ong-urilor de către legislație, arată clar că doar aprobarea în CSAT - Consiliul Suprem de Apărare a Țării ca "proiecte strategice de interes național" și prioritizarea acestora la finanțare ar mai putea salva realizarea acestor investiții într-un timp rezonabil, adică până în 2030-2032.
Doar prin această măsură extremă aceste proiecte vor putea fi monitorizate și de alte instituții specializate, iar masurile pentru cei care se fac vinovați să fie cu adevărat drastice”, susține Cătălin Urtoi.
Pe politicienii locali îi doare-n șpiț de autostrăzi
Activistul proautostradă a făcut apoi ”un apel sincer către toată clasa politică din Iași, dar și din alte județe ale Moldovei”:
”Vă rog să renunțați pentru o perioada de timp la pozele de imagine pe care le faceți în diverse faze de execuție sau la postările politice prin care umflați la propriu așa zisele realizări cu privire la A8 și A7!
Vă invit la decentă fața de cei care v-au votat și să lucrați mai mult în această perioadă pentru ieșirea din blocajul în care suntem pe A7 și A8!
Încercați stimați politicieni, indiferent de partid, să munciți mai mult și concret pentru aceste două proiecte, în interesul românilor și să vedem faptele pe teren.
Fapte înseamnă A7 finalizată până la Siret și A8 finalizată integral între Târgu Mureș și Ungheni (Prut) până în 2030-2032!
Acesta este termenul pe care trebuie să vi-l asumați în fața electoratului!
Viitorul se construiește, viitorul nu se așteaptă!”
Credeți că măcar vreunul din politicienii locali a reacționat? Da de unde. Era duminică, ”domnii” își făceau siesta, nu aveau timp de ”mofturile” lui Urtoi sau ale celorlalți alegători care vor autostradă spre Vestul civilizat.
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI