Un fenomen foarte interesant generat de desfăşurarea în aceste zile a celei de-a treia ediţii a Romanian Creative Week, cel mai mare eveniment de profil din Europa: zeci de moldoveni plecaţi prin lume să se realizeze profesional au sărit să ajute, cu bani, relaţii sau orice altceva festivalul RCW. "Asta este cea mai mare avere pe care noi am dăruit-o Iaşului şi României: un festival care a ajuns să fie recunoscut de oficiali europeni drept cel mai mare eveniment de profil de pe continent. Mai mult, RCW a ajuns să unească moldoveni de pretutindeni. Au plecat spre alte zări pentru a se realiza profesional, acolo sunt ceea ce sunt, dar când au auzit de RCW ceva a zbârnâit în ei şi au venit cu zecile să ajute, fiecare cu ce poate. E o bucurie imensă să vezi că oameni ajunşi directori pe la Bucureşti, Cluj sau în străinătate nu uită de unde au plecat şi încearcă acum să întoarcă acestei comunităţi o parte din ce pot ei oferi", a spus "inima" Romanian Creative Week, Irina Schrotter.
Irina Schrotter a oferit apoi câteva exemple de mari firme implicate în finanţarea sau organizarea festivalului la impulsul unor moldoveni: Unicredit reprezentată la RCW de directoarea de comunicare, suceveanca Anca Ungureanu, şi GLO - director moldoveanul Octavian Ionescu, "dar sunt peste 50 de asemenea cazuri cu moldoveni care au sărit ei să contribuie la promovarea Iaşului şi a României în lume"
Alt fenomen: s-au legat mediul de afaceri local cu cel corporatist apoi cu administraţia
O altă particularitate a RCW: în premieră mediul de afaceri local a colaborat fără problebe cu mediul corporatist (deşi în afaceri sunt concurenţi) dar şi cu administraţia locală. De altfel, în discursul de mulţumire pentru ajutor Irina Schrotter a pomenit exact această ordine: "vreau să mulţumesc în primul rând PALAS-ului, o gazdă minunată. Adresez mulţumiri speciale domnului Iulian Dascălu care ne-a ajutat enorm, domnule Bernescu (managerul general al PALAS - n.n.), va rog sa-i transmiteti recunostinta noastra domnului Iulian Dascălu, un mare prieten al Iașului. Apoi vreau să mulţumesc Unicredit, o bancă ce ne-a fost foarte aproape. Şi evident, mulţumesc primarului Mihai Chirica şi consilierilor locali pentru că au înţeles ce beneficii are comunitatea prin organizarea şi ajutarea organizării unor astfel de festivaluri".
Până acum niciodată nu s-a reuşit la Iaşi, la scară mare, crearea unei chimii între cei 3 actori (business local, multinaţionale şi administraţie), dar RCW a spart şi această barieră.
Tinerii implicaţi masiv în RCW
Foarte important este şi alt detaliu: circa 60% dintre cei implicaţi în organizarea RCW sunt tineri. "Au venit extraordinar de mulţi tineri, mai ales liceeni. Probabil că mixul celor 11 industrii creative din cadrul RCW (Film, Arte performative, Arte, Meșteșuguri, Design, Muzică, Arhitectură, Advertising, Modă, New Media, Gaming) i-a atras şi au decis să se ofere voluntari. Eu văd asta ca pe un semn de maturitate a tinerei generaţii, ne putem baza pe ei să le lăsăm lor lumea asta, ne pot plăti pensiile", a spus glumind Irina Schrotter.
Moment inedit la festivitatea RCW: ziariştii au cântat "Mulţi ani trăiască"
Dacă tot este un festival al creativilor, conferinţa de presă de dinaintea festivalului de modă din cadrul RCW a început cu un "Mulţi ani trăiască" interpretat de o parte din ziariştii veniţi acolo. Irina Schrotter şi invitaţii ei oficiali au zâmbit neştiind ce se întâmplă dar jurnaliştii i-au lămurit că era ziua unei colege de breală (Dana Malache), aşa că mai toţi au început să aplaude.
Mai sunt 3 zile de festival, cu prezentările de modă cap de afiş
Week-end-ul 26-28 mai aduce noi evenimente în cadrul RCW, care de care mai interesant. În pole-position este festivalul de modă ce se va desfăşura la grădinile PALAS. Evenimente foarte interesante vor fi organizate însă şi în Copou, la Palatul CUlturii, la Palatul Braunstei, la Baia Turcească sau în Nicolina. Programul complet al evenimentelor poate fi găsit aici https://romaniancreativeweek.ro/program/.
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI