Duminica, 12 Februarie 2023 12:19
Pentru că nu acceptă să stea la masă cu ministrul Transporturilor - "contaminat cu Urtoi" - cele trei ONG-uri ieşene, care susţin că luptă pentru autostrăzile Moldovei, au scos "armele grele": s-au pus la masă cu multiplul penal "Tablă" Alexe şi viceprimarul "Şosetuţă" Baciu. Adică doi "edili" incapabili să construiască măcar o centură a Iaşului sunt prezentaţi de "Moldova Vrea Autostradă", "Împreună pentru A8" şi "Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei" drept parteneri mai buni decât ministrul în vederea construirii autostrăzilor. Succes "garantat", clar.
E drept, ONG-urile au discutat mai mult cu secretarul de stat Ionel Scrioşteanu, dar chiar şi acesta este doar un locotenent al ministrului neputând face un pas fără voie de la Sorin Grindeanu.
Halal demonstraţie de forţă a ONG-iştilor Flaviu Manea (MVA), Ionel Apostol (ÎptA8) şi Dorin Dobrincu (MDM).
Cronici de război după cioacele cu "Tablă" şi "Şosetuţă"
De parcă nu era suficient ridicolul, doi din 3 trei strategi ONG-işti au publicat pe Facebook nişte cronici de război post întâlnire. Iată-le:
Ionel Apostol (MVA): "În spiritul, "noi discutăm cu toată lumea, dar nu mergem la remorca nimănui", ieri seară, reprezentantii celor trei asociatii care luptă pentru infrastructura :Împreună pentru A8, Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei și Moldova vrea Autostrada am avut o intalnire informală la Cj Iași cu secretarul de stat responsabil de infrastructura rutieră, dl Irinel Scriosteanu.
S-a discutat despre, finanțări, întârzieri, termene, asumări.
Nu au fost ocolite întrebările legate de anumite scenarii politice în care Iasul și regiunea ar putea pierde finantari și proiecte de dezvoltare. Voi reveni cu detalii."
Dorin Dobrincu (MDM):
Austostrada A8 între promisiunile oficiale și scepticismul asociațiilor civice
Reprezentanții asociațiilor Mișcarea pentru Dezvoltarea Moldovei, Împreună pentru A8 și Moldova vrea Autostradă au avut ieri, 10 februarie 2023, la sediul Consiliului Județean Iași, o întâlnire cu Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Discuțiile au privit autostrăzile Moldovei, în particular A8, cu accent pe sectorul din județul Iași și podul de la Ungheni.
Cum s-a întâmplat și în cazul altor întâlniri organizate de Ministerul Transporturilor și CNAIR la București, de Prefectura județului Iași sau de Consiliul Județean Iași, am acceptat să participăm la această reuniune pentru a afla detalii despre stadiul proiectului, pentru a cere lămuriri, pentru a menține presiunea asupra autorităților. Nu dăm un cec în alb nimănui, ne ținem de obiectivele noastre.
Deși asociațiile civice și-au exprimat apăsat scepticismul în legătură cu ritmul în care avansează proiectul, dar și cu finanțarea, secretarul de stat a ținut să precizeze că A8 se va face, indiferent de schimbările politice. În curând se vor împlini două decenii de când se discută public despre această autostradă. Cum să nu-ți exprimi scepticismul?
Pentru că am observat de-a lungul anilor că proiectele Moldovei rămân din senin fără bani, reprezentantul MT a precizat că resursele financiare nu sunt o problemă, că România stă mult mai bine acum, că e pe creștere. Era un optimism retoric necontagios. Nu s-a prins de noi.
I-am spus secretarului de stat - cum am făcut și în discuții cu alți oficiali - că noi suntem neîncrezători, că am văzut la lucru partidele, știm că asigurările de la București se devalorizează repede câng ajung în „provincie”. Am făcut trimitere inclusiv la chestiunea recentă cu spitalele care urmează să se construiască din PNRR, unde discriminarea Moldovei a fost vizibilă. Acestea sunt observații nu prea plăcute urechilor oficiale, dar trebuie să le spunem iar și iar."
ONG-iştii către Urtoi: "are nume fetid", e "nevertebrata de pădure"
Înainte de a ajunge la masă cu "edili" de calibrul lui "Tablă" şi "Şosetuţă" unii ONG-işti s-au răfuit ca la uşa cortului cu ieşeanul care chiar împinge proiectele A7 şi A8, Cătălin Urtoi.
Tonul l-a dat Dorin Dobrincu, cel care pe 7 februarie a postat pe Facebook mesajul "Hai că se poate să fii oportunist și sinecurist! Mesaj cu adresă pentru cei care fac sluj în fața pesediștilor".
Imediat a răspuns profesorul Mihai Dorin: "Și pentru ca noul ciocoism trebuia sa poarte un nume, i s-a zis Urtoi. Nume predestinat. Are o rezonanta fetida."
A completat în acelaşi stil "academic" Eduard Antoniu: "Se pronunta iurtoa si indica totodata si o iurta mai mare asa".
La final a intervenit "poetul" Ionel Apostol: "El se jura ca nu fură, Dar l-am prins cu rata-ngură. Nevertebratul de pădure".
Urtoi nu răspunde mizeriilor ci aduce noi veşti bune pentru autostrăzi
Ieşeanul din Ministerul Transporturilor nu a răspuns deloc mizeriilor aruncate de "elitele" ONG-iste. Cătălin Urtoi a publicat însă noi veşti bune despre A8 şi A7
"Astăzi ABA Mureș - Administrația Bazinală de Apă Mureș a transmis către ANAR - Agenția Națională a Apelor Române, Referatul Tehnic cu privire la obținerea Avizului de Gospodărire a Apelor, pe secțiunea montană de pe A8! Iată încă un document finalizat cu bine, pentru care s-a muncit câteva luni. Mai avem puțin până ce se va închide acest dosar cu documentația de mediu! Se muncește de un an de zile și sunt mulțumit că am putut și eu să-mi aduc contribuția alături de proiectant, consultantul pe mediu, echipa CNAIR și echipa de la MT", spunea Urtoi pe 8 februarie.
Pe 10 februarie Urtoi anunţa că a fost să inspecteze o parte din traseul A7 şi a văzut că firma constructoare s-a apucat deja de decopertarea terenului.
Reamintim, pentru A 7, de la Buzău la Paşcani, firma băcăuană UMB a câltigat toate licitaţiile şi s-a apucat deja de construcţie. Autostrada trebuie finalizată până la 31 decembrrie 2026 dar firma băcăuană susţine că ar putea livra proiectul mai devreme.
Pentru A8 urmează în perioada imediat următoare organizarea licitaţiilor de proiectare şi construire a 58 de kilometri de la intrarea în munţi (aşa-numitele "capete montane"). Pentru aceste bucăţi există deja banii, proveniţi din PNRR, ca şi la A7.
Până în iunie ar trebui organizată şi lictaţia de construire a traseului montan al A8 (circa 159 de km). Aici nu se ştie exact de unde vor veni banii dar Guvernul pretidne că "avem finanţarea".
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI