muraru ciuca alexe chiricaCei mai implicaţi activişti proautostradă acuză frontal liberalii de la vârful Companiei de Autostrăzi că ţin intenţionat la sertar proiectul A8 (Ungheni - Iaşi - Târgu Mureş). Dacă până acum faultau Iaşul pentru ca marii baroni PNL din Ardeal să fure pur şi simplu banii alocaţi anterior pentru A8mai nou liberalii de la vârful CNAIR refuză să deblocheze autostrada Moldova - Transilvania pe motiv că "nu ne conduce pe noi Urtoi prin Facebook". Drept răspuns activiştii ameninţă cu "un protest cum nu s-a mai văzut până acum, cu marş spre Bucureşti". Oficial spun că "unii cetăţeni ne cer să facem protestul" dar activiştii refuză deocamdată să armeze nucleara. Aluzia însă e clară. 
     
În pragul acestui război din care Iaşul pierde masiv ce fac şefii PNL IaşiÎn loc să salveze A8 ei trimit la Bucureşti mesaje că "trebuie omorât Urtoi" chiar dacă asta înseamnă să ţină A8 în sertar. 
 
Avertismentul dat de Urtoi marţi dis de dimineaţă
     
"În legătură cu Autostrada Unirii-A8, ca moldovean și ca ieșean mă alătur colegilor mei de la Iași, chiar și din poziția actuală de Director General CNIR (încă...) și fac un apel către conducerea CNAIR, către Directorul General Cristian Pistol și către Directorul General Adjunct Direcția Generală Pregătire Proiecte Gabriel Budescu, specialistul direct implicat în proiectul A8:
       
Lansați licitația de Proiectare și Execuție pe cele 6(șase) loturi de pe secțiunea montană, Miercurea Nirajului-Leghin, Autostrada UNIRII-A8!
- Indicatorii tehnico-economici sunt din luna Noiembrie 2023;
- Acest proiect are un SF finalizat;
Acordul de Mediu este de mai bine de un an;
- Acest proiect este prins în programul de finanțare PT 2021-2027;
Are și o lege, legea 291/2018
Pe două loturi, respectiv 
- lotul 1b, Miercurea Nirajului-Sarateni, 23 km
și 
- lotul 2c, Pipirig-Leghin, 17 km
      au fost finalizate și Rapoartele de Audit pe Siguranța Rutieră!
      Nu mai trageți de timp!
      
Dacă tot ați "tras cu dinții" ca acest proiect să nu ajungă la CNIR în perioada interimatului meu ca Director General, invocând tot felul de motive, dar care în realitate vă contrazic (ex: așa zisa lipsă a personalului de specialitate - vezi site CNIR), vă rog să demonstrați în ceasul al 13-lea că sunteți profesioniști și că vă pasă de acest proiect și de românii din regiunea Moldovei!
     
Lansați cât mai urgent licitația de Proiectare +Execuție, măcar pe cele două loturi evidențiate mai sus!
     
Finalizați cu responsabilitate și profesionalism caietele de sarcini, pentru ca licitațiile să se finalizeze cu succes și în cel mai scurt timp!
P.S. O să fiu acuzat probabil după această postare că mi-am depășit atribuțiile din poziția pe care o am, dar îmi asum acest lucru, în interesul celor din regiunea Moldovei și a românilor care așteaptă de prea mulți ani aceste proiecte! În ultima perioadă mi s-a sugerat din partea celor apropiați să fiu cât mai diplomat. OK! Am înțeles acest lucru dar acuma mă întreb:
     
Până când cu atâta diplomație, dacă lucrurile nu merg așa cum își dorește o regiune întreagă, Moldova?! La ce folosește diplomația, dacă unii tac și alții râd?!  Deblocati secțiunea montană de pe A8, deblocati A13 și o să vă mulțumesc cu multă diplomație, în numele românilor din regiunea Moldovei și din întreaga țară, care așteaptă aceste autostrăzi!"
 
urtoi cu ciolacu la psd
 
 
Ameninţarea cu protestul a venit miercuri seară de la preşedintele celui mai activ ONG proautostradă
     
Preşedintele asociaţiei "Hai că se poate", Irinel Bucur, a fost şi mai dur miercuri seară: 
     
"Tot mai mult aud in stanga si in dreapta si ne este solicitat de cetateni sa facem un protest cum nu a mai fost pana acum, cu mars la Bucuresti, cu intrare autorizata in București, etc,  reprosand si cerand CNAIR sa nu mai aiba o atitudine partizana si discriminatoare cand vine vorba de Autostrada Unirii: A8!
     
Toata lumea vede exact ce se intampla, a inteles ca tronsonul montan din A8 e singurul din Romania ce are de mai bine de un an de zile acord de mediu iar conducerea PNL de la CNAIR nu a lansat licitatiile de proiectare si executie!
In acelasi timp, pt ca legea nu prevede obligativitatea efectuarii in paralel a mai multor etape, la tronsonul montan CNAIR lucreaza etapizat si intarzie chiar etapele intre ele (de ex semnarea contractelor de audit pt siguranta rutiera - ASR - pe restul de 4 loturi).
     
De asemenea, CNAIR spune ca nu se pot lansa aceste licitatii fara ASR insa legea nu impune acest lucru iar ASR se poate finaliza in timpul derularii procedurii de achizitie publica, mai ales ca sedintele premergatoare pt documentatie au aratat ca nu vor fi masuri suplimentare si ca proiectantul a prevazut in mare parte ceea ce era necesar, conform normativului.
     
Deci da, motive ar fi de protest la usa CNAIR insa ne bazam pe faptul ca, in ceasul al 13-lea, conducerea CNAIR intelege si renunta la afirmatii de genul ca vor scoate la licitatie cand vor ei si nu cand vrea Urtoi pe Facebook sau altii!
     
Asemenea afirmatii nu face cinste nimanui iar autostrazile nu sunt nici ale lui Urtoi, Pistol, Grindeanu, Ciuca, Ciolacu sau Iohannis! Autostrazile sunt ale poporului, ala de plateste taxe si impozite la timp ca tot aparatul de stat sa poata functiona!
 
 
a8 impreuna
     
 
Asa ca mai fac un ultim apel la judecata justa din partea CNAIR, sa renunte la parti-pries si sa lanseze cu celeritate licitatiile pt cele 6 loturi din tronsonul montan de 159km, cu aceeasi rapiditate cu care se misca atunci cand e vorba de alte proiecte coordonate de membrii PNL, ca sa dau un exemplu!"
 
Mişcare tare: Iaşul se aliază cu Bacăul
     
Ca dovadă că sabotorii de la vârful CNAIR riscă să arunce Moldova în aer, influentul şef al PSD Bacău, Dragos Benea, a lăsat deoparte orice orgoliu şi a făcut alianţă cu Urtoi, Bucur & co. Drept urmare activiştii de la Iaşi au sărit la gâtul şefilor CNAIR şi pe tema autostrăzii Bacău - Braşov, alt proiect îngropat în sertar de luni bune.    
     
"A13 de aproape 11 luni se afla in evaluare pt finalizarea studiului de fezabilitate! Ati facut cumva prost caietele de sarcini de nu puteti desemna un castigator si tot blocati proiectul?
      
Societatea civila din Moldova fierbe la propriu! Iasiul fierbe la propriu cand vede nedreptatea facuta de PNL prin membrul sau de partid aflat la conducerea CNAIR!
     
In tot timpul asta, PNL din Iasi e preocupat de poze, de facut strategii de aparare in justitie pt niste tabla si profile metalice, etc!", susţine preşedintele "Hai că se poate", Irinel Bucur. 
A8 finantare asigurata
 
 
Culmea culmilor: PNL Iaşi cere la Bucureşti să fie sabotat Urtoi, deci inclusiv A8
     
De parcă nu era suficient de mare absurdul, şefii PNL Iaşi au intervenit pe lângă şefii CNAIR, dar nu pentru a salva autostrăzile A8 şi A13 ci pentru a fi blocat total Cătălin Urtoi. "Costel Alexe ne-a anunţat că Urtoi e slab la Iaşi, nu-l susţine decât o asociaţie proautostradă în timp ce restul de 3 îl resping. PĂi dacă nici Iaşul nu-l susţine de ce am face-o noi?", a spus miercuri pe holurile ministerului Transporturilor Mariana Ioniţă, fostă directoare a CNAIR şi actuală reprezentantă a ministerului Transporturilor în mai multe "comitete şi comiţeţe". 
     
Un sâmbure de adevăr există în povestea asta, orgoliile de doi lei a unor activişti proautostradă generând comentarii publice antiUrtoi. Dar e criminal să profiţi de orgoliile unor particulari pentru a trimite la Bucureşti mesaje pentru sabotarea proiectului A8 doar pentru că unii cred că Urtoi = A8. Însă şefi ai PNL Iaşi au trecut această linie roşie iar asta nu trebuie să uite ieşenii atunci când merg la vot. 

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected