"Anul acesta, finalizam noul terminal, parcarea noua extinsa si parcul fotovoltaic de 1MWh. Anul viitor, finalizam o noua parcare de lunga durata de 250 locuri, reamenajam T3, transformam T2 in terminal cargo, reconfiguram T1 pentru spatii de office si modernizam balizajul cu LED. Trecem prin cel mai complex proces de modernizare al aeroportului din istoria lui", anunţă directorul Aeroportului Iaşi, Romeo Vatră.
El nu a pomenit cifrele ce vor fi investite dar suma trece de 100 milioane euro, majoritatea banilor fiind fonduri europene nerambursabile şi fonduri guvernamentale, de asemenea nerambursabile.
Se anticipează blocaje mari anul acesta
Pentru că genialul primar al Iaşului din ultimii 7 ani, diamantul penal al PSD-PNL Mihai Chirica, s-a încăpăţânat să nu construiască un nolu drum de acces către Aeroport este de aşteptat ca în acest an actuala "uliţă" prin pădurea Ciric să se blocheze foarte des. Conştient de iminentele ambuteiaje, directorul Aeroportului cere încă de pe acum răbdare pasagerilor.
"Le multumim celor care inteleg efortul nostru si il apreciaza, le multumim si celor care nu vor sa inteleaga si ne critica, pentru ca vrem sa fim din ce in ce mai buni. Progresul se obtine doar daca trecem printr-un proces continuu de invatare si adaptare. Daca ne dorim dezvoltare trebuie sa vizualizam foarte clar ce vrem, sa nu ne inchistam in trecut, clisee, temeri si prejudecati, sa avem curajul de a pasi in fata, de a ne asuma riscuri, sa avem vointa si puterea de a modela viitorul asa cum ni-l dorim", a adăugat Romeo Vatră.
În 2023 Aeroportul Iaşi bate toate recordurile de trafic
Dacă în ianuarie se spera ca traficul de pasageri să se apropie la Iaşi de 2 milioane, după 4 luni directorul Aeroportului susţine că se va ajunge la 2,5 milioane de apasageri. Asta în condiţiile în care în fiecare lună din 2023 s-a bătut recordul de trafic în comparaţie cu lunile similare ale anilor anteriori. Deja la finalul lui aprilie Aeroportul Iaşi avea 800.000 de pasageri, fără curse charter şi cu mai multe rute abia mutate de la Chişinău la Iaşi.
Păcat că această "explozie" a traficului a fost sabotată de primarul Iaşului, cel care a refuzat cu încăpăţânare comunistă să construiască un nou drum spre Aeroport, unul cu două benzi pe sens şi cu mai puţine viraje decât actuala "uliţă" ce şerpuieşte prin pădurea Ciric.
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI