Statul nu ar mai avea bani pentru cofinanțarea construcției de autostrăzi deoarece a început prea multe proiecte deodată, unele, precum A8, trebuind să fie lăsate deoparte. Asta spune Dragoș Pîslaru, noul ministru al Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE). El îl acuză frontal pe fostul ministru al Transporturilor, Sorin Grindeanu, că a „fracționat” autostrăzile, finanțându-le jumătate din PNRR și jumătate din bugetul de stat, în loc să construiască doar 1-2 autostrăzi exclusiv cu bani de la UE.
Interesant este că noul ministru a vorbit de autostrada Iași - Târgu Mureș, proiect aflat acum fără protecția unui mare baron PSD sau PNL, dar nu a spus nimic despre proiectele mari din Ardeal sau Oltenia, aflate și ele în întârziere, dar care sunt protejate de baroni adevărați gen Olguța Vasilescu, Sorin Grindeanu sau Emil Boc.
”Autostrada care leagă Moldova săracă de Vestul civilizat nu trebuia începută”
„De cei 28,5 miliarde de euro alocați pe PNRR s-a construit un mare balon de săpun. S-au fracționat proiecte majore, gen autostrăzi. În loc să se finanțeze A7 integral din PNRR, am pus că se finanțează jumătate din PNRR și jumătate din fonduri naționale, ca să încapă și A8-ul, ca să încapă și alte lucruri. Practic, ai niște angajamente bugetare pe bani naționali, pe care nu trebuie să vă ascund faptul că România îi are și nu-i are, cu deficit bugetar de 9,3%”, a spus noul șef al MIPE.
În traducere, România trebuia să se apuce doar de autostrada Ploiești - Pașcani (A7), extinsă mai nou spre Suceava - Siret, iar proiectul Ungheni - Iași - Târgu Mureș (A8), cel care de fapt ar ajuta cu adevărat Moldova cea săracă să se lege de Vestul civilizat, ar fi trebuit ținut la sertar.
Ce vrea să facă acum noul ministru al Fondurilor Europene
„Ceea ce trebuie să facem, și vom avea până la mijlocul săptămânii viitoare, este o situație foarte clară cu privire la stadiul implementării tuturor proiectelor care ies din PNRR. Va fi o stabilire de surse alternative de finanțare, fie că ne uităm la coeziune, la BEI, la alte surse, cu o fazare corespunzătoare”, spune Dragoș Pîslaru.
El a precizat că vor fi ”fazate” nu doar autostrăzi ci și spitale sau alte investiții pentru care România a cerut și obținut fie și numai un euro prin PNRR.
„Cu siguranță, în acest moment, avem un risc la circa 14 spitale din lista pe care am avut-o inițial. Discutăm de 14 din 19. Deci ca să înțelegeți lucrurile, cinci spitale, credem că, pe baza progresului fizic, se pot face. Din diferența de 14, patru sau chiar cinci, știm aproape sigur că nu se pot face” a spus Dragoș Pîslaru.
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI