Sambata, 09 Decembrie 2023 10:45
În plină guvernare PNL, cu preşedintele ţării, fostul premier, actualul şef al Senatului başca primarul Iaşului şi şeful Consiliului Judeţean de la PNL, Iaşul trage mâţa de coadă la capitolul prosperitate publică, în timp ce la Bihor, judeţ tot cu primar şi şef de CJ de la PNL sunt bani de aruncat cu ei pe avioane până în Polonia. Recent consilierii județeni din Bihor au votat (Puterea şi Opoziţia la un loc) proiectul președintelui CJ, Ilie Bolojan, de a subvenționa zboruri pe relația Oradea – Varșovia. S-a pretins că zborul până în Polonia este un "serviciu public", aşa că CJ Bihor e gata să plătească bani grei pentru aşa ceva.
La Iaşi nu există subvenţii decât pentru tramvaie, dar şi alea sunt doar pe hârtie, nu se achită complet în realitate
La Iaşi, judeţ de două ori mai mari, cu o capitală de două ori mai mari decât cea din Bihor, nu există bani pentru subvenţionarea transportului public decât pe maxim 10 km. Adică din Copou până în Dancu sau capăt CUG. Şi nici măcar aceşti bani nu sunt achitaţi integral către regia locală de transpot public. NU sunt achitaţi pentru că pur şi simplu Iaşul nu are aceşti bani graţie managementului "performant" al "diamantului" PNL, Mihai Chirica. Logic, neîncasarea la timp a subvenţiilor a provocat regiei de transport local mari probleme financiare
Graţie aceluiaşi management stil Chirica, Iaşul nu are parc industrial în timp ce Oradea are mai multe, Iaşul nu are drumuri noi construite de Primărie în timp ce Oradea are, Iaşul nu are nici o şcoală nouă în timp ce Oradea are mai multe.
CJ Bihor are bani să subvenţioneze 416 plimbări cu avionul
Mult mai priceput la a produce bani sau a economisi acolo unde Chirica nu poate face asta, şeful CJ Bihor e gata să subvenţioneze minimum 416 de zboruri pe ruta Oradea - Varşovia. Zborurile trebuie operate în perioada 1 iunie 2024 - 1 mai 2028, frecvența curselor ar fi de patru pe săptămână cu un număr minim de 75 locuri pe cursă.
Întrebat cât va plăti CJ Bihor pentru această "utilitate publică", Ilie Bolojan a spus sec: „cât va fi nevoie”. Şeful CJ Bihor a mai zis că vor exista zboruri şi spre Bucureşti – care s-ar rezolva prin pachetul licitat de Air Oradea (companie tot a CJ Bihor) – iar "dezvoltarea businessului şi turismului local" va fi stimulată de conectarea la un hub european, alegerea fiind Varșovia, care e bine conectată cu Canada, SUA, Asia și Europa. Bolojan a insistat că s-a inspirat din modelele altor orașe, precum Ostrava, care are aceste servicii spre Viena sau Munchen.
Bolojan a explicat apoi mecanismul de subvenționare: „Daca avionul zboară plin, cofinanțarea va fi redusă sau spre zero. Dacă aceste zboruri nu vor fi profitabile, CJ își va asuma să acopere diferența de cheltuieli trimestrial”.
Alte condiţii
- Potrivit caietului de sarcini, firma care ar urma să opereze zborrurile Oradea - Varşovia trebuie să asigure ore de "maximă conectivitate cu zborurile de pe aeroporturile din Varșovia".
- „ofertantul câștigător va avea dreptul de a reține veniturile din vânzarea de bilete și orice alte venituri din vânzări, inclusiv cele din servicii auxiliare sau publicitate”.
- „prețul biletelor va fi stabilit unilateral de ofertant”.
- CJ Bihor cere ca ofertantul să aibă minim 50 de avioane jet în proprietate sau închiriate și, în caz de avarie, să asigure un avion înlocuitor pe cursa de la Oradea, în cel mult 12 ore.
- de asemenea, trebuie să aibă minim 15 ani experiență, cu activitate neîntreruptă în acest interval și să fi transportat deja 10 milioane de pasageri, în cei 15 ani.
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI