Sambata, 19 August 2023 22:05
Ieşeanul care conduce compania (CNIR) ce trebuie să coordoneze construcţia autostrăzii Iaşi - Târgu Mureş anunţă "o informație pe care Iașul și Moldova o așteaptă din 2007! Până cel târziu vineri 25 August 2023 va fi Consiliul Tehnico-Economic la CNAIR - CTE de avizare a SF-ului pentru secțiunea montană, Miercurea Nirajului-Leghin (Vânători Neamț)! După această etapă urmează CTE MT, Interministeriala și HG pe indicatorii tehnico-economici, iar apoi mult așteptata licitație de Proiectare + Execuție! Îmi doresc tare mult ca acest proiect să-l preiau la CNIR cât mai repede și să-l văd cum se realizează, alături de celelalte proiecte importante la nivel național", a spus Cătălin Urtoi.
Anunţul declanşează atacuri stil AUR
Pretenţia lui Urtoi de a prelua cât mai repede proiectul A8 la Compania de Investiţii Rutiere (de altfel e o cerinţă expresă a Uniunii Europene) a provocat imediat un atac în stil AUR. Un site obscur de la Bucureşti a sărit violent la gâtul ieşeanului acuzându-l ce tot felul de prostii. Reproducem mai jos "articolul" (nu mai cităm sursa, nu merită nici măcar reclamă negativă), apoi explicaţiile lui Urtoi
1. Atacul AUR-ist
"La Ministerul Transporturilor și Infrastructurii există o companie unde se taie frunză la câini, dar care angajează personal pe salarii uriașe.
Compania fantomă dirijată de cel care cerea scoaterea PSD în afara legii
Guvernul Cioloș a adoptat, în 2016, o ordonanță de urgență prin care reorganizează C.N.A.D.N.R. și înfiinţează Compania Naţională de Investiţii Rutiere S.A. (C.N.I.R.), o companie distinctă pentru gestionarea infrastructurii rutiere. Tot atunci, C.N.A.D.N.R și-a schimbat denumirea în C.N.A.I.R. (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) care va avea ca obiect principal de activitate întreținerea, repararea, administrarea și exploatarea autostrăzilor, drumurilor, variantelor ocolitoare și altor elemente de infrastructură rutieră. Noua companie CNIR se va ocupa de proiectele de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier potrivit necesităților de deplasare a cetățenilor și de circulație a mărfurilor în condiții de siguranță. Dar din 2016 până în aprilie 2023, n-a mai auzit nimeni de CNIR. Însă, în aprilie 2023, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, îl numește director general la CNIR pe onsilierul său personal, ieșeanul Cătălin Urtoi, cel care 18 octombrie 2018 cerea scoaterea în afara legii a PSD (Sorin Grindeanu consiliat de cameleonul ieșean Cătălin Urtoi)

Omul lui Năstase și Ritzi, recuperat de Grindeanu
La ultima ședință a Consiliului de Administrație, din 10 august 2023 a aceastei companii fantomă denumită CNIR, s-a aprobat grila de salarizare pentru cei 400 de viitori angajați unde cel mai mic salariu este între 3.300 și 3.735 lei pentru un muncitor necalificat, cu doar 8 clase și zero experiență. Dar, surpriză! Unul dintre consilierii directorului general Cătălin Urtoi va fi jurnalistul TVR Claudiu Lucaci, fostul purtător de cuvânt al lui Adrian Năstase și ex-director de comunicare al fostului ministru al Tineretului și Sportului, Monica Iacob Ritzi. De asemenea, din iunie 2003 și până în martie 2005, Claudiu Lucaci a fost trimis de Adrian Năstase în postul de Consul general al României la Los Angeles, în Statele Unite ale Americii. Acesta urmează să fie remunerat lunar cu suma de 18.000 de lei brut."
2. Explicaţiile lui Cătălin Urtoi
"In calitate de Director General Interimar al companiei CNIR, cu tot respectul față de dumneavoastră și față de cititorii dumneavoastră, îmi permit să vin cu câteva informații corecte.
Poate dacă m-ați fi contactat, ați fi reușit să realizați un articol echidistant și corect.
Cum dumneavoastră nu ați făcut-o, am s-o fac eu, bineînțeles cu permisiunea dumneavoastră.
INFORMARE!
Pentru o informare corectă și transparentă!
(...) În calitate de Director General Interimar al acestei companii, am obligația să derulez această etapă de operaționalizare, în conformitate cu prevederile Jalonului 78 din PNRR care prevede ca:
- "În mod specific, CNAIR își va păstra atribuțiile actuale în ceea ce privește întreținerea drumurilor și investițiile existente, atât la nivel de proiecte majore, cât și minore.
Va exista o perioadă de tranziție de 3 ani în care CNAIR și CNIR vor derula în paralel proiecte de Investiții, până la operationalizarea completă a CNIR și toate proiectele majore de Investiții (autostrăzi, drumuri expres, variante ocolitoare) vor fi în administrarea CNIR"
De asemenea, activitatea CNIR S.A. face și obiectul Jaloanelor 79 și 80 din PNRR.
(...) În privința informațiilor cu privire la acel domn prezentat în articolul dumneavoastră, menționez că în prezent sunt în derulare conform legii, prima etapă de angajări pentru 9 posturi pe perioadă determinată (patru luni). Pentru aceste nouă posturi necesare operationalizarii, salarizarea a fost stabilită prin Hotărâre CA acum două luni de zile, la același nivel pentru toate posturile și este mult sub valoarea indicată de dumneavoastră.
În privința "consilierului" pe care îl menționați în articol, personal nu-l cunosc și nu este angajat la CNIR.
În acest moment am alături de mine o singură persoană, un it-ist, pe care l-am angajat acum câteva zile, iar activitatea sa este diferită de ceea ce prezentați dumneavoastră și cu un venit brut mult sub ceea ce ați prezentat dumneavoastră.
Practic, compania CNIR are în acest moment doi angajați, adică eu (pe mandat) și un consilier (pe o perioadă determinată), care derulam toate operațiunile administrative și procedurile necesare operationalizarii, alături de 11 specialiști puși la dispoziție de CNAIR printr-un Protocol conform legii și șase membri (dintr-un total de șapte) din cadrul CA CNIR.
Nu am în acest moment un consilier care să se ocupe de "relația cu presa și imaginea firmei" deoarece nu a fost nevoie.
Pentru o transparentă maximă în comunicarea cu opinia publică și din respect față de cititorii dumneavoastră, vă stau la dispoziție cu documente oficiale pe care le puteți prelua inclusiv de pe site-ul Ministerului Transporturilor, secțiunea CNIR.
În final vă invit să urmăriți pagina mea de Facebook, de unde puteți afla informații cu privire la evoluția companiei CNIR, dar și alte informații cu privire la derularea unor proiecte de infrastructură rutieră".
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI