
Propaganda oficială a lui „Tablă” Alexe susține că la Aeroportul Iași totul e roz bombon și afacerea merge brici dar realitatea necoafată este dură: pe destinațiile premium, cum e cazul Dubai-ului, Iașul nu performează (grad de umplere sub 50%) în timp ce Chișinăul duduie (acolo au fost introduse în același timp ca la Iași tot 2 zboruri săptămânale dar acelea sunt atât de pline încât va apărea și un al 3-lea zbor). Iașul stă prost și la zborurile ”săracilor”, fiind desființate 2 zboruri externe - Catania (Sicilia, Italia) și Malmo (Suedia) - iar un alt 3-lea (Pescara, Italia) a fost cică amânat dar sunt mari șanse să nu mai apară deloc. Și totuși Tablă Alexe se laudă că el ”dă-i și luptă”.
Ce ne spune statistica
Un indicator rece și de necontestat al evoluției aeroportului îl reprezintă numărul total de pasageri transportat lunar. În octombrie au aterizat sau au decolat de la Iași 199.976 pasageri, adică un + de 2,3% față de Octombrie 2024.
Ca o comparație, la Chișinău au fost 586.985 pasageri, un + de 42,7% față de octombrie 2024.
Încă un indicator: Aeroportul Internațional „Eugen Doga” din Chișinău a înregistrat pe 24 octombrie pasagerul 5.000.000 din acest an în timp ce Iașul a bifat abia la mijlocul lunii noiembrie pasagerul 2.000.000.
Drept urmare, în comunicările publice Iașul niciodată nu se raportează la cifrele înregistrate la Chișinău ci face comparație doar cu traficul de pe ”hălțile” Bacău și Suceava. La fel procedează jalnicul primar al Iașului care, pentru a-și ascunde mediocritatea, compară economia municipiului cu cea din Podu Iloaie sau Huși.

Proști dar hotărâți
Ca să fie limpede, deși era deja clar, ce fel de „lideri” are Iașul, observați reacția șefilor locali față de un proiect revoluționar cum nu mai există în România sau Republica Moldova: monorailul.
ONG-ul ”Hai că se poate” a propus contruirea în Iași a unui tren suprateran, idee vehiculată acum un an și de USR-istul Marius Bodea. Dar, la fel ca în 2024, șefii Iașului au minimalizat și în 2025 proiectul care ar putea degreva circulația în Iași și care ar schimba radical imaginea de târg prăfuit.
Și Bodea și HCSP au arătat că monorailul ar costa de 3 ori mai puțin decât un metrou (Bucureștiul are metrou iar Clujul construiește așa ceva acum) iar mare parte din bani ar putea proveni de la UE.
”Menejerii” Chirică și Tablă au spus însă din start NU acestui proiect pentru că pur și simplu nu pot acepta să le dea dreptate lui Bodea sau activiștilor autostradă. Vă mai mirați deci de ce nu merg cum ar putea afaceri publice deja existente cum este Aeroportul?

Telefon: +40723390003
Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
TITLUL PROIECTULUI INVESTIȚII PENTRU DIGITALIZAREA…
COMUNICAT DE PRESA Martie 2025 AS MEDIA SRL…
Tot mai mulți români caută zboruri fără o destinaț…
Primele zile de toamna aduc si primele rezerva…
București, septembrie 2025 – În întreaga Europă, t…
Toată bursa pariurilor a sărit în aer joi la prânz…
La scurt timp după ce mitropolitul Moldove…
Mare minune de Sfânta Parascheva - s-a lungit…