Vineri, 26 Aprilie 2024 06:08
De 16 ani sunt client fidel al Carrefour Era Park şi totul a fost minunat până acum câteva luni, din momentul în care cineva de acolo s-a decis să mă şicaneze permanent şi să mă trateze ca pe un potenţial hoţ. Sunt oprit periodic, la ieșirea din supermarket, si verificat de agenții de pază sub diverse pretexte. Niciodată nu s-a identificat nici cea mai mică neregulă și, totuși, continuă să mă trateze ca pe un potențial infractor. Prima data am considerat ca e un incident și atit, a doua oara am amenințat cu reclamații, a treia oara am făcut plângere în scris la recepția Carrefour Era Park, a 4-a oara am cerut sa vina managerul supermarket-ului sa-si ceara scuze. Nu si-a cerut, a pretins ca au voie sa ma verifice. A 5-a oară le-am făcut reclamaţie la OPC dar nici aşa nu s-au oprit aşa că aleg să fac public o situaţie personală, convins fiind că sunt mii de români în situaţia asta.
Şi, pentru că nu era suficientă şicanarea perpetuă, le-am arătat celor de la Carrefour că vând alimente mucegăite sau pâine cu gândaci iar singurul răspuns a fost o ridicare din umeri. Ăsta e respectul faţă de client, cel puţin la Carrefour Era Park.
Cât de departe merge ticăloşia: Carrefour mă consideră hoţ chiar şi după ce verifică bonul de cumpărături
Un detaliu extrem de important: Carrefour are 3 filtre care, teoretic, ar trebui să monitorizeze cumpărătorii şi să elimine fraudele. La casă au sistem de supraveghere video care monitorizează tot, apoi la câţiva metri de cumpărători stau mereu angajaţi ai Carrefour ce supraveghează casele de marcat iar după alţi câţiva metri distanţă sunt agenţi de pază. 3 "filtre", da?
Şi cu toate astea apar situaţii penibile.
Cel mai grosolan caz a fost pe 20 martie. Am trecut coşul de cumpărături de casă şi mi-am amintit că mai trebuie să iau ceva. Am lăsat deci coşul lângă agentul de pază, cu tot cu bonul ce atesta că am plătit tot. Dar peste 10 minute, când am revenit să preiau cumpărăturile, agentul îmi spune "aţi uitat să plătiţi asta" şi mi-a arătat un produs.
Vă daţi seama, cu 3 sisteme de supraveghere independente "la mână" plus bonul de cumpărături studiat 10 minute Carrefour îmi spune că sunt hoţ.
O mică paranteză ce arată din start atitudinea tendenţioasă a retailerului: mă acuza că "uitasem" să plătesc un produs existent în coş, dar faptul că pe bonul de cumpărături apărea un alt produs care cică nu era în coş nu-i deranja, important era că plătisem ceva chiar dacă nu "luasem" acel produs.
Revin. Deci după 3 rânduri de supraveghere şi cu bonul în mână timp de 10 minute Carrefour îmi zice că sunt hoţ.
I-am spus agentului calm: "hai să verificăm". Şi-i arăt că am plătit tot iar bunul pe care el îl credea "uitat la plată" era contabilizat de sistemul Carrefour sub alt nume (era o cutie cu sushi dar care nu figura pe bon cu acest indicativ ci se numea simplu "Philadelphia").
Agentul s-a retras dar am zis că s-a ajuns prea departe aşa că m-am dus să fac reclamaţie. De la recepţie a fost trimis un tinerel căruia i-am spus toată povestea. "E problema Carrefour cu sistemul de supraveghere, nu a unui paznic ce nu a înţeles o denumire de produs. M-am săturat să mă trateze Carrefour ca potenţial infractor, rezolvaţi-vă problema în loc să consideraţi clienţii hoţi". Tinerelul îşi cere scuze spăşit şi zice că va comunica şefilor reclamaţia mea. Atunci mi-am dat seama că băiatul era doar paratrăsnet aşa că am cerut să vină managerul de magazin.
Şi vine "domnul Alex", dar să vedeţi aici atitudine de corporaţie. I-am repetat ce s-a întâmplat, i-am spus că nu e prima dată când sunt considerat "potenţial infractor fără ca nimeni să-şi ceară scuze" şi am primit în schimb doar un "ştiţi, sunt măsuri preventive". Nici un "îmi pare rău", "vom îmbunătăţi sistemul de supraveghere fără să mai deranjăm clienţii", nimic de genul ăsta. Pur şi simplu mesajul coafat în alte cuvinte a fost "vii să cumperi de la Carrefour atunci îţi asumi riscul să fii tratat ca un iminent hoţ".
Nici OPC-ul nu-i opreşte să considere clienţii hoţi deşi au bonul de cumpărături în regulă
A urmat aproape o lună de linişte după care a reînceput hărţuiala.
Pe 23 aprilie am fost la Carrefour Era Park, seara, în jur de 18.30. Un agent m-a oprit și a început sa-mi verifice cumpărăturile. I-am spus ca nu mai accept sa ma considere potențial hoț și ca vreau sa vina un șef sa-si ceara scuze pentru situație. A spus ca "mi s-a cerut sa verific coșul" si a continuat sa scormoneasca. I-am cerut sa mergem la recepție iar acolo am solicitat sa vina un șef sa-si ceara scuze. Pt ca era seara mi s-a spus că "domnul maganer nu este" aşa că a venit o locţiitoare care a ridicat din umeri. Apoi, miraculos, a apărut "domnul Alex", managerul Carrefour Era, care m-a recunoscut după reclamațiile anterioare dar nici vorbă sa-si ceara scuze pentru abuzuri. "Avem voie sa verificam cosul", a tot insistat.
A fost momentul în care am sunat la Oficiul pentru Protecţia Consumatorului.
Credeţi că s-a terminat? Nu ştiţi ce rezistenţă la umilinţe au cei de la Carrefour Era. Pe 25 aprilie iarăşi m-a oprit un agent de pază. Apoi a venit un fel de şef al lui, apoi "domnu Alex". Iarăşi nici o scuză, ba, dimpotrivă, eu eram cel scos vinovat pentru că "nu aţi pus toate produsele pe bandă". I-am arătat managerului Carrefour Era Park coşul, aveam o piramidă de produse foarte voluminoase, mi-ar fi trebuit 4 benzi normale de cumpărături pentru a pune toate acele produse. L-am invitat să verifice bonul de cumpărături şi apoi să-şi ceară scuze. Evident că nu a fost cazul.
Nu am primit scuze nici pentru pâinea cu gândaci
Apoteotic, tot pe 25 aprilie am sesizat că pe pâinea de la Carrefour Park se plimbă şi fac plajă mai mulţi gândaci. Am făcut poze, i le-am arătat managerului "domnul Alex" şi ce credeţi că am primit? Iarăşi o ridicare din umeri. Despre roşiile mucegăite dar puse la vânzare ca fiind ok, peştele sau carnea care miros cumplit, ori produsele care la raft au un preţ mai mic dar la casă un preţ mai mare iarăşi linişte, nici un "ne cerem scuze"
Domnilor de la Protecţia Consumatorului, vă cer să vă faceţi datoria. Verificaţi înregistrările video şi dispuneţi măsurile legale.
În situaţia mea sigur sunt alte mii de români, trataţi incorect poate nu doar în CARREFOUR ci şi în alte reţele de retail. Aceste mari reţele internaţionale trebuie să înveţe să-i trateze pe români corect, politicos şi să le ofere produse sănătoase, nu gândaci şi ridicări nesimţite din umeri.
Aurel Dobaşu
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI
Comments