urtoi autostrada deschidere  
Asociația #HaiCaSePoate are niște parteneri puternici!”, anunță ONG-ul care se bate cel mai mult pentru construirea autostrăzii Iași - Târgu Mureș. Imediat sunt postate poze cu un SUV de teren pe care scrie mare IULIUS și Sandra Group, entități care au finanțat achiziția mașinii puse la dispoziția lui Cătălin Urtoi pentru vizite pe șantierele autostrăzii. Îmbărbătat de sprijinul ”partenerilor puternici”, Urtoi îl somează pe directorul CNIR (cel cu salariul de 11.000 euro lunar) să semneze scoaterea la licitație a tronsonului de autostradă care traversează județul Iași. Directorul respectiv - Gabriel Budescu - blochează de mai bine de 3 luni acest tronson de autostradă. 
     
 
O poziție diametral opusă are ONG-ul ”Moldova vrea Autostradă”. Finanțat de primăria condusă de Mihai Chirica, cel care cerea public ”să se construiască mai bine autostrada de la Bacău la Brașov în loc de Iași - Târgu Mureș”, MVA îl acuză pe Urtoi că el ar fi blocat tronsonul Lețcani - Ungheni în timp ce directorul CNIR ar lupta pentru Iași ”ca la Podu Înalt”. Ca să fie și mai clar ”activismul tip Belarus”, MVA a mers până la a distribui interviuri de imagine ale lui Budescu.   
a8 pe linga iasi
 
Urtoi nu se mai ascunde, își asumă sprijinul oamenilor de afaceri
     
 
”Mulțumim Iulius Group și Sandra Group pentru implicare și susținere a activităților pe care le desfășoară asociația! Împreună vom reuși ce ne-am propus pentru dezvoltarea regiunii și pentru Iași! Cele mai importante proiecte rămân Autostrada UNIRII-A8 si A7, dar vor veni și altele!”, este mesajul promovat public de Cătălin Urtoi și ONG-ul ”Hai că se Poate”. 
       
Patronul IULIUS nu a reacționat public dar Sanda Gradinaru, proprietara Sandra Group, i-a transmis un mesaj foarte tare lui Cătălin Urtoi: ”Multumim pentru tenacitatea cu care ati luptat pentru aceasta dorinta comuna!”. De asemenea, Sandra Grădinaru, fata proprietarilor firmei ce a oferit SUV-ul, a apreciat public semnalul dat de Urtoi. Atenție, Sandra Grădinaru țipa până anul trecut că Urtoi e un șarlatan, slugă a PSD-ului și plătit cu 6000 de euro pe lună (minciuni monumentale - n.n.) așa că discursul de acum e unul extrem de sugestiv pentru atitudinea mediului de afaceri. 
       
     În urmă cu 3 luni, Urtoi recunoștea public și sprijinul altor oameni de afaceri extrem de puterniciGabriel Mardarasevici (Focality - IT), Bogdan Pițigoi (Tester - Casa Auto), Lucian Apostol (Avi-top, KOSAROM), Viorel Cozma (CONEST), Lucian Grecu (hotel Unirea), Marian Berdan (ELECTRA), Teofil Bălteanu (afaceri în agricultură și comerț), familia Schrotter (fashion), Marius Cojocariu (Grup Construcții Est) și alții. 
 
MVA a luat bani de la Chirica și țipă că ieșeanul Urtoi blochează autostrada în timp ce superbugetarul bucureștean Budescu muncește pentru Iași de merită o statuie
     
 
       Ce vede mediul de afaceri nu e observat însă și de unii activiști de tastatură. Spre exemplu, ONG-ul Moldova vrea Autostradă pretinde halucinant că de fapt din cauza lui Urtoi este blocat de 3 luni tronsonul Lețcani - Ungheni și că singurul care ar lupta pe bune pentru autostrada Iașului ar fi directorul CNIR, adică fix cel care refuză de fapt să semneze pentru scoaterea la licitație a tronsonului amintit. MVA merge cu ”realitatea” sa până la a distribui interviuri de imagine cu directorul CNIR. 
      
       Un detaliu care spune multe și explică, măcar parțial, această poziționare tip Belarus a MVA: asociația a primit finanțare de la Primăria Iași, oficial pentru a cumpăra tobe pe care să scrie că ”vrem autostradă” (activism ”la rupere”, nu?). Primăria Iași e condusă de Mihai Chirica, cel care declara public ”să se construiască mai bine autostrada de la Bacău la Brașov în loc de Iași - Târgu Mureș”. 
toyota Urtoi iulius
 
Urtoi cere iar public directorului CNIR să semneze pentru construcția sectorului Lețcani - Ungheni
       
 
”De ce se întârzie tronsonul de autostradă Letcani-Ungheni?! Cineva va trebui să răspundă la un moment dat la această întrebare!
       
Dar hai să vedem în ce fază suntem acum:
 
1. Pe 26 Aprilie 2025 va începe execuția podului de la Ungheni, la profil de patru benzi!
 
2. Spitalul Regional de Urgență, cea mai mare unitate spitalicească din regiunea Moldovei este în execuție și urmează să fie finalizat în 2028!
 
3. Aeroportul Iași are finalizată noua aerogara, adică terminalul T4 și urmează modernizarea terminalului T3 și transformarea terminalului T2 în zonă cargo.
       
Toate aceste investiții vor crește numărul de călători și implicit numărul de autovehicule care vor tranzita zona după 2027!
     
Aceste trei investiții au un proiect comun, care va trebui să le conecteze după 2028 pentru a nu rămâne niște investiții izolate și pentru a fi sustenabile din punct de vedere economic, social și strategic militar, adică mai pe românește să funcționeze eficient!
     
 Acest proiect comun este tronsonul Letcani-Ungheni din autostrada Unirii-A8!
     
Iată de ce ar trebui ca domnii de la București să se aplece mai serios asupra acestui proiect și să nu-l mai blocheze! În calitate de președinte CA CNIR, le atrag atenția că această întârziere va aduce un mare deserviciu din punct de vedere economic și strategic militar! Sper să depășim acest blocaj cât mai rapid!”
 
”HaiCăSePoate” e și mai dură: Bucureștiul sabotează proiectul A8 
     
       ”Astazi, 21 martie 2025 aflam ca la nivelul companiei CNIR s-a pus in dezbatere publica, dezbatere ce se va incheia pe 25 aprilie 2025, un model de caiet de sarcini in vederea licitatiei si contractarii ulterioare a unor servicii de Întocmire documentații cadastrale, rapoarte de evaluare și asigurare servicii juridice de asistență și reprezentare în vederea dobândirii prin expropriere/transfer a imobilelor necesare proiectării și execuției obiectivului de investiție „Autostrada Târgu Mureș - Târgu Neamț  Secțiunea II: Miercurea Nirajului — Leghin km 22+000 — km 181+195".
     
Ori asta inseamna ca mai avem de asteptat pana se va ajunge la semnarea contractului si ulterior realizarea exproprierii ca sa se poata preda amplasamentul catre constructor. Nu estimam astfel de timpi dar clar sunt de ordinul mai multor luni. Totusi ne intrebam de ce din august 2024 si pana acum, aceste demersuri nu au fost derulate?
     
Repezinta asta o noua frana pentru tergiversarea lucrarilor, ascunsa in spatele birocratiei administrative?
     
Acelasi lucru este valabil si pentru Motca - Letcani unde sunt licitatii in derulare si unde exproprierile nu sunt realizate, punand in pericol termenul de finalizare a constructiilor chiar si in 2029!
     
Daca mai coroboram aceste informatii si cu faptul ca de luni, adica de 5 zile daca o consideram si pe cea de azi, directorul general nu reuseste sa gaseasca cerneala pentru semnatura digitala (sîc) ca sa semneze notele revizuite pentru Letcani - Ungheni, putem trage lejer concluzia ca termenul de realizare a proiectului e impins artificial, azi existand doar festivism!
     
Totusi, nu ne pierdem speranta in mintea cea de pe urma!”, este mesajul asociației ”Haicăsepoate”

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected