Luni, 19 Decembrie 2022 23:12
"Am aprobat astăzi, în ședința de Guvern, indicatorii tehnico-economici pentru două dintre secțiunile A8 (Autostrada Unirii), finanțate prin PNRR! Pentru Secțiunea Târgu Mureș-Miercurea Nirajului (22 km)- care va tranzita județul Mureș- sunt alocate 3,64 miliarde de lei. Aici vor fi construite 16 poduri, 16 pasaje și 4 structuri casetate, la care se adaugă un drum de legătură cu A3 (2,39 km). Pentru Secțiunea Leghin-Târgu Neamț (29,91 km) - ce va tranzita județele Neamț și Iași - suma alocată este de 2,51 miliarde de lei. Pe această secțiune vor fi construite 13 poduri, 11 pasaje și 2 viaducte.
Până la sfârșitul acestui an vom lansa în licitație contractele pentru proiectarea și execuția acestor două secțiuni cu o lungime cumulată de 52 de km!", a anunţat luni ministrul Transporturilor.
Toată autostrada ar costa circa 8 miliarde euro dar există bani
Autostrada Unirii va avea o lungime totală estimată de 311 km pe traseul Târgu Mureș - Târgu Neamț - Iași- Ungheni. Se estimează că străpungerea efectivă a munţilor ar urma să coste circa 6 miliarde euro, iar bucata Târgu Neamţ - Iaşi - Ungheni ar costa circa 1,2 miliarde euro.
Finanţarea construcţiei acestor tronsoane ar urma să fie asigurată prin Programul Operațional pentru Transport, un alt mecanism prin care Uniunea Europeană cofinanțează nerambursabil cu fonduri europene proiectele din domeniul infrastructurii și transporturilor în perioada 2021 - 2027. Oficial suma alocată prin POT 2021- 2027 este de 9,6 miliarde de euro, din care 4,65 miliarde sunt fonduri europene nerambursabile.
Consilierul ieşean al ministrului Transporturilor spune însă că "de fapt vor fi de trei ori mai mulţi bani decât a fost anunţat acum. Comisia Europeană permite pe acest program o încărcare cu de 3 ori mai mult, special pentru a stimula România. După ce se licitează proiectele şi se stabilesc constructorii, Comisia Europeană şi România vor stabili exact care va fi modalitatea de finanţare. Cert este că vom avea bani suficienţi pentru autostrăzile cele mai înaintate ca documentaţii", a spus Cătălin Urtoi.
Iar A8 este un proiect ale cărui documentaţii au înaintat foarte mult în ultimele 10 luni.
Obosiţi de la tastat pe Facebook, activiştii elitişti nu au mers la dezbaterile pe mediu
Pe 19, 20 şi 21 decembrie au loc în județele Mureș, Harghita și Neamț dezbaterile publice pe documentația de mediu, secțiunea montană, Miercurea Nirajului-Leghin.
În urma acestor discuţii cu publicul interesat va fi emis Acordul de Mediu, după care se va putea închide SF-ul iar apoi iniția licitația de Proiectare + Execuție!
Reprezentanţii cu ştampilă de la "Moldova vrea Autostradă", "Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei" şi "Împreună pentru A8" nu au vrut să participe la dezbaterile publice de luni 19 decembrie desfăşurate la Maghirani şi la Miercurea Nirajului. În lipsa "elitelor" cu ştampilă de preşedinte Iaşul a fost reprezentat doar de activiştii Cătălin Urtoi, Irinel Bucur şi Bogdan Iluţ, plus senatorul PSD Maricel Popa.
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI