a 8 tg mures tg neamt 2

Cine dorește să blocheze sectorul montan de pe Autostrada Unirii-A8, tronsonul Miercurea Nirajului - Vânători Neamț (Leghin)- 159 km, după atâția ani de muncă și speranțe?! În perioada 2022 - 2025 s-a muncit enorm atât în Ministerul Transporturilor cât și în cele două companii CNAIR/CNIR pentru a se avansa cu sectorul montan de pe A8! Sute de specialiști din MT, CNAIR, CNIR și companii private de proiectare au fost plătiți pentru ca acest proiect să avanseze! Alte câteva sute de specialiști din Ministerul Mediului, Ministerul de Finanțe, Ministerul Investițiilor si Proiectelor Europene, Direcții, Agenții, UAT-uri, Prefecturi, Ocoale Silvice, etc au fost plătiți pentru ca să se finalizeze după 14 ani (2009-2023) Studiul de Fezabilitate cu Acordul de Mediu!
       

Astăzi, sectorul montan de pe Autostrada Unirii-A8 este cel mai avansat dintre toate proiectele de autostrăzi ale Moldovei, cu excepția tronsonului Focșani-Pașcani de pe A7! Stă mai bine decât tronsonul Letcani-Ungheni de pe A8; Dex Focșani-Brăila; Dex Bacău-Piatra Neamț; Autostrada Bacău-Brașov; Autostrada A7 Pașcani-Siret etc
       

Si totuși, cineva dorește să blocheze acest proiect!”, avertizează activistul proautostradă Cătălin Urtoi. 


Pionii Rusiei încearcă să-i manipuleze pe premierul Bolojan (PNL) și pe ministrul Transporturilor (PSD)

         

 

Aceeași sursă precizează că ”se cere insistent «suspendarea» contractelor, după ce alți specialiști din comisiile de licitații de la CNAIR și CNIR au fost plătiți, iar alți specialiști din CNSC au finalizat cu celeritate anumite contestații!
         

Și încă ceva! 
         

Înainte de a fi demarate  licitațiile de Proiectare și Execuție pe cele șase loturi de pe tronsonul montan Miercurea Nirajului - Vânători Neamț (Leghin) a fost emis  formularul F23 de către DGPET  cu acordul Ministerului de Finanțe, care indica inclusiv sursa de finanțare și în baza căruia au fost declanșate procedurile de licitație și semnate o parte din contracte!
         

Acum cineva dorește să ducă în derizoriu existența acestui formular și eventual anularea sa, deși soluții de finanțare sunt, dar NU SE VREA!
        

autostrada propaganda rusa 2

 

Cine face strategii în guvernul României pentru a nu se bloca artificial acest proiect?!
       

 

Cine are interesul să blocheze acum acest proiect și să-l transforme într-un nou Bechtel, după ani de muncă și bani cheltuiți?!
         

Cine sunt funcționarii din MT care le bagă în cap miniștrilor din guvernul României și premierului că sectorul montan de pe A8 este prea scump și greu de făcut?!
         

Fac un apel către guvernul României și în mod special către premierul Ilie Bolojan de a trata cu cea mai mare seriozitate continuarea contractelor pe sectorul montan de la Miercurea Nirajului la Vânători-Neamț!
         

Vorbim doar de un efort financiar pe parcursul anului 2026 și 2027 de maxim 39 milioane euro pe lună! Este atât de mult pentru România?!
        

Se tot vorbește de reconstrucția Ucrainei, dar ce facem cu UNIREA celor trei regiuni istorice ale României prin infrastructura rutieră (A1, A3+A8, A7)?!
       

Viitorul se construiește, viitorul nu se așteaptă!”, spune Cătălin Urtoi. 

 


Iată situația la zi a sectorului montan al A8

 

a 8 miercurea nirajului leghin



1. Miercurea Nirajului-Sarateni (23km)
     

 

În derulare la CNAIR
     

Firma turcă Ozaltin a semnat contractul de Proiectare și Execuție. 
     

În acest moment este în faza de proiectare (6 luni) demarată în 15 septembrie 2025. 
     

Valoarea proiectarii aproximativ 60 milioane euro.

 


2. Sărățeni-Joseni (32,4 km)
     

 

În derulare la CNIR
     

Licitație câștigată de către UMB. 
     

S-a trecut și de etapa contestațiilor. 
     

De câteva luni de zile se așteaptă semnarea contractului de proiectare și execuție de către UMB! 
     

Valoare proiectare cca 130 milioane euro.
     

Proiectare- 14 luni.

     

Execuție- 40 luni

 

a 8 grinties pipirig


3. Joseni-Ditrau (14,4 km)
       

 

În derulare la CNIR
       

A fost desemnat câștigătorul- Danlin XXL, iar UMB a depus contestație. 
       

Este singurul lot din cele șase montane, unde încă nu este clar cine va fi antreprenor!
       

Valoare proiectare cca 50 milioane euro
       

Proiectare-10 luni
       

Execuție- 24 luni

 

 


4. Ditrău-Grințieș (37,9 km)
       

 

In derulare la CNIR
       

Contract semnat cu UMB în urma licitației. 
       

S-a finalizat și etapa contestațiilor.
       

A fost emis Ordinul de Începere a Lucrărilor de Proiectare!
       

Valoare proiectare cca 130 milioane euro
       

Proiectare -  14 luni
       

Execuție- 40 luni

 


5. Grințieș-Pipirig (31,5 km)
       

 

În derulare la CNIR
       

Din 18.07.2025 a fost declarat câștigător UMB
       

A trecut și de etapa contestațiilor. 
       

Se poate semna contractul de Proiectare și Execuție!
       

Valoare proiectare cca 120 milioane euro
       

Proiectare- 14 luni
       

Execuție- 40 luni

 


6. Pipirig-Vânători Neamț (19,3 km)
       

 

În derulare la CNAIR
       

Licitație finalizată, contract de proiectare și execuție semnat de câteva luni bune de către UMB!
       

Se așteaptă Ordinul de Începere a Proiectării!
       

Valoare proiectare cca 50 milioane euro.
       

Proiectare 12 luni
       

Execuție 36 luni

       

Total valoare proiectare pentru cele șase loturi montane cca 540 milioane euro, bani care se vor putea da eșalonat începând cu anul viitor într-o perioadă de la șase luni până la 14 luni!
       

Un calcul simplu, matematic ne arată că se pot esalona timp de 14 luni cele 540 milioane euro, adică aproximativ 39 milioane euro/lună, începând cu luna aprilie-mai anul viitor!

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected