1 1
Iulius Town Timişoara şi PALAS Iaşi ocupă oficial locul 3 şi 4 la nivel naţional din punct de vedere al încasărilor obţinute în ultimul an doar din componenta de retail -  207 milioane lei respectiv 170 milioane leiCele 2 PALAS-uri sunt depăşite doar de 2 două mall-uri gigant din Bucureşti - Băneasa Shopping Center şi AFI Palace Cotroceni. Dar, dacă adăugăm şi veniturile generate de componenta office (la Iaşi sunt 130.000 mp de birouri iar la Timişoara sunt 80.000 mp) atunci afacerea capătă alte proporţii. Aşa se înţelege poate mai bine de ce grupul ieşean IULIUS "are pe ţeavă" încă 2 PALAS-uri - la Cluj şi Constanţa - iar la Suceava extinde actualul Iulius Mall şi-l transformă tot într-un PALAS. 
Cifrele oficiale 
 
     
Portalul Termene.ro a calculat că Băneasa Developments, operatorul Băneasa Shopping Center, conduce clasamentul celor mai mari mall-uri din România, înregistrând anul trecut o cifră de afaceri de 278,23 milioane lei. 
     
Următoarea companie în clasament este AFI Palace Cotroceni, care se află foarte aproape de primul loc, cu afaceri de 278,02 milioane lei. 
     
Clasamentul este completat de Iulius Mall Timișoara, care a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 207 milioane lei.
     
Topul primelor zece mall-uri este completat de Palas Iași (170 milioane), Mega Mall, Constanța Shopping City, administratorul City Park Mall, București Mall, Parklake București, Iulius Mall Cluj (încasări de 127 milioane lei) și Promenada București. Cele mai mari 10 companii au avut, împreună, o cifră de afaceri de 1,7 miliarde lei în 2023.
     
Atenţie la un detaliu extrem de important: s-au luat în calcul doar veniturile obţinute din exploatarea spaţiilor comerciale, dar la PALAS-urile din Timişoara şi Iaşi, precum şi la Iulius Mall-ul din CLuj există şi o componentă office care produce venituri consistente.  
 
image 2020 09 9 24276511 41 iulius town timisoara
Topul oficial al celor mai profitabile mall-uri din România
 
1. Băneasa Developments - profit net de 170.715.180 lei 
 
2. Militari Shopping Center - profit de 58.327.640 lei
 
3. Societate Dezvoltare Comercial Sudului (Sun Plaza) - 49.028.969 lei
 
4. Iulius Mall Cluj - 31.263.984
 
5. Palas 1 (Iași) - 25.084.647
 
6. Ploiești Shopping City - 20.408.866
 
7. Constanța Shopping City - 17.794.170
 
8. Iulius Mall Suceava - 19.825.262
 
9. Iris Titan Shopping Center - 17.553.667
 
10. Galați Shopping City - 15.339.177
 
În realitate IULIUS face profit de 1.000.000 euro la fiecare 2 zile
 
     
Toate datele publice disponibile arată că per total centrele comerciale ale IULIUS au avut în 2023 încasări directe de 190 milioane euro. Iar cum în astfel de afaceri randamentul înainte de plata impozitelor şi a ratelor este de minim 90% rezultă un profit brut de circa 170 milioane euro. Adică IULIUS are profit de 1.000.000 de euro la fiecare 2 zile, un nivel la care visează până şi firme mari din Occident, ce să mai vorbim de antreprenorii din România. 
     
Deloc întâmplător, acţionarul majoritar al grupului IULIUS ocupă locul 1 în topul celor mai bogaţi ieşeni ( Cei mai bogaţi ieşeni - ediţia 2023 - topiasi.ro), cu o avere evaluată la 1,5 miliarde euro (detalii aici Miliardarul în euro al Iaşului - topiasi.ro).  
     
"Mall-urile noastre sunt lideri regionali în zonele în care activează, găzduind anual peste 70 milioane de vizitatori. Iar gradul de ocupare este de 99% atât în Iaşi cât şi în Timişoara sau Cluj. Trebuie să facem eforturi considerabile pentru a putea face loc unui nou client", a adăugat Oana Diaconescu.
     
Iar dacă există cerere atât de mare dar nu sunt spaţii suficiente evident că se măreşte chiria, ceea ce se şi vede în cifrele de la finalul anului. 
 
PALAS Iaşi se extinde iar 
     
 
În mai 2024 şefa diviziei de leasing a grupului IULIUS făcea o dezvăluire surprinzătoare: "Nouă ne este foarte greu să oferim clienţilor branduri noi, cerute, în condiţiile în care avem grad de ocupare de 99 sau chiar 100%. Şi atunci căutăm soluţii de extindere. Spre exemplu, la PALAS Iaşi am început deja un demers de extindere al GLA-ului (suprafaţă închiriabilă -n.n.) cu 15.000 mp. Publicul nostru - ieşean, internaţional, din Republica Moldova,  va fi foarte plăcut surprins pentru că avem în vedere aducerea unor noi concepte flag-ship pe zone de retail şi a unui amplu spaţiu de enterteinment", a spus Oana Diaconescu, head of Leasing IULIUS la un eveniment al Ziarului Financiar. Ea a adăugat că "PALAS Iaşi este cel mai performant centru comercial din România din afara Bucureştiului, anul trecut având un trafic de 22 milioane de persoane"
     
Anunţul extinderii de la Iaşi e surprinzător, IULIUS nescăpând până acum nici o informaţie despre "lăţirea" PALAS şi mai ales în ce zonă s-ar putea construi cei 15.000 mp noi. 
     
Ulterior directorul de dezvoltare al IULIUS, Raluca Munteanu, a nuanţat: "vom extinde cu circa 10.000 mp suprafaţa închiriabilă. Vrem să facem la PALAS cel mai mare spaţiu de divertisment din Moldova"  
 
PALAS şi la Suceava
     
 
O altă dezvăluire spectaculoasă făcută în mai 2024 de şefa diviziei de leasing a grupului IULIUS: 
     
"Pentru că efectiv nu avem suficient spaţiu la câtă cerere avem din partea retailerilor dezvoltăm suplimentar şi centrul de la Suceava unde are loc, de asemenea, un efort de extindere al GLA-ului", a spus Oana Diaconescu. 
     
Reprezentanta IULIUS nu a oferit cifre concrete despre proiectul de la Suceava dar informaţii de anul trecut susţineau că IULIUS alocă 40 milioane euro pentru extinderea cu 14.000 mp utuili a IULIUS Mall-ului de acolo şi transformarea lui într-un PALAS.
     
Atenţie la cât de mare a ajuns reţeaua IULIUS şi mai ales know-how-ul grupului: centrul comercial de la Suceava era luat la mişto de concurenţa naţională - îl numeau "muzeul pătrunjelului" - dar iată că omul de afaceri Iulian Dascălu nu doar că nu îl închide sau nu îl vinde ci îl extinde şi-l transformă într-un PALAS. 
iulius mall cluj1 0
 
Business-ul IULIUS acrescut cu 8% în T1 al anului 2024.  
     
 
"În ultimul deceniu, am fost dezvoltatorul cu cele mai mari investiţii pe real estate, de 1,2 miliarde de euro, iar în pipeline avem alte 1,3 miliarde euro (PALAS-urile din Cluj şi Constanţa - n.n.). 
      
În T1 avem o creştere de 8% în vânzări şi 5% în trafic. Românii călătoresc foarte mult, sunt foarte educaţi cu privire la ultimele tendinţe pe orice, le place să cheltuie şi caută mereu ce e nou. Noi aducem mereu branduri noi, ne uităm foarte atent la intrările din Polonia pentru că ştim că următoarea intrare va fi România. Polonia, Cehia au doar un mic avans faţă de noi, iar noi suntem într-un moment de evoluţie, investitorii străini vor să intre aici. Ei sunt pe un platou şi îi vom ajunge repede din urmă" a mai spus Oana Diaconescu. 
 
Marile pariuri
     
 
Reprezentanta IULIUS a reptat apoi ce ce tot spune de vreun an şi PR-ul grupului: "Proiectul de la Cluj va fi cel mai mare life-style-center din România, va seta noi standarde pentru retailul de la noi - vorbim de 120.000 mp. La Constanţa avem în plan să dezvoltăm o platformă de 38 hectare pentru care alocăm 800 milioane euro.
     
La Cluj venim cu multe premiere: venim pentru prima dată în România cu o sală de spectacole de 500 de locuri, apoi un concept de open air cinema. Apoi ancorele verzi, deja brand pentru IULIUS. Avem experienţa de fine dining, cu restaurante tematice şi cafenele, cu vedere spre promenada de pe Someş.
     
În plus investim 39 milioane euro pentru extinderea unor străzi şi construirea unor poduri pietonale peste Someş".

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected