Alexe ctitor de autostrada
Tro nsonul Mircești - Pașcani din autostrada A7 nu poate accesa nici măcar gratuit sutele de milioane de euro oferite de Uniunea Europeană. Oficial asta din cauza unui litigiu prin care o fundație creștină a contestat acordul de mediu. Neoficial este clar însă că e vina șefilor Iașului și a reprezentanților lor din Guvern, incapabili să negocieze timp de 4 ani un acord cu acea fundație bisericească. Acesta este Iașul lui Tablă, Chirică, Șlapul și Plușul, liderii politici ultrapenali sau de carton ai Iașului. Politruci care acum 3 zile se lăudau că ei și numai ei au rezolvat A7 iar acum vedem cu toții ce au ”rezolvat”
 
Anunțul oficial
     
”Am reușit ca 2,15 miliarde de euro pentru autostrăzi să fie puse în componenta de grant, deci de fonduri nerambursabile: transferul pe grant a cinci loturi din autostrada Moldovei. Discutăm de secțiunea Focșani-Bacău, cu trei segmente, și două loturi din Bacău-Pașcani, și anume Bacău-Trifești și Trifești-Gherăești. Este un lucru foarte important pentru că au fost în spațiul public discuții cu privire la autostrăzi și, iată, mutarea pe grant reprezintă în acest moment o certitudine de execuție a acestor lucrări”, a spus joi ministrul Fondurilor Europene, Dragoș Pâslaru.
     
Ce nu a explicat el dar o facem noi este că există un al 6-lea lot de pe tronsonul Focșani - Pașcani, e vorba de segmentul Mircești - Pașcani, care nu va fi construit până la expirarea programului PNRR, adică până la 31 august 2026. 
tabla si muraru chirica le arata spatele
 
Blocaj incredibil după 5 ani de demersuri oficiale
     
 
Problema o reprezintă faptul că A7 trece fix peste un cămin de bătrâni de la marginea Pașcani-ului. Problema era cunoscută de 5 ani dar a fost neglijată criminal atât de autoritățile locale cât și de cele naționale. În 5 ani era timp suficient ca ”liderii” locali - Tablă Alexe și Mihai Chirica (liderii de facto ai PNL Iași), ”Pluș” Cojocaru (șeful oficial al PSD-ului local) și ”Șlapul” Tănasă (șeful de paie al USR Iași) - să negocieze cu Fundația Sfinții Împărați Constantin și Elena – Lumina și Speranța Creștinilor o soluție reciproc avantajoasă. 
     
Pe toți i-a durut însă în cot, la fel procedând și oficialii Companiei de Autostrăzi.  
     
Drept urmare amintita fundație bisericească a dat în judecată CNAIR și a obținut, la Curtea de Apel Iași, o sentință prin care acordul de mediu al autostrăzii Bacău – Pașcani a fost declarat ilegal.
 
Autostrada a fost construită parțial dar nu poate fi decontată
     
 
Culmea - culmilor este că UMB, constructorul care a câștigat licitația pentru tot tronsonul Bacău - Pașcani, a construit în proporție de 40% autostrada pe segmentul Mircești - Pașcani. Numai că lucrările nu pot fi decontate, darămite finalizate până la 31 august 2026, iar asta strict din cauza procesului prin care a fost anulat acordul de mediu. 
     
cojocaru privire bovina
 
Prima consecință este pierderea de către România a circa 300 milioane eurio, bani oferiți gratis de UE pentru finalizarea acestui tronson.   
 
Efectul politicii tip Tablă & co: majorări de taxe ori micșorări de pensii și salarii
     
 
Lovitura este dublă: pe de o parte finalizarea A7 este întârziată măcar cu 10 luni iar pe de altă parte România se va încărca iar la capitolul deficit bugetar cu banii ce vor fi cheltuiți pentru finalizarea A7. Dacă erau accesate granturile UE atunci deficitul era zero. Cum nu se mai poate asta probabil va fi nevoie de un credit, iar costul acestuia va fi acoperit prin reduceri de salarii, pensii sau prin majorări de taxe. Iată consecința menținerii ”la butoane” a politicienilor tip Tablă, Chirică, Șlapul ori Plușul. 
Aurel Dobașu

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected