Miercuri, 03 Mai 2023 22:02
Echipele care fac forajele geotehnice necesare construirii tronsonului Leţcani - Ungheni al autostrăzii A8 au bătut în ultimele zile toate recordurile de viteză. "În 4 zile care pentru noi au fost de sarbatoare, cu mici şi bere, ei au finalizat, atentie, 1000 ml din cei 9000 ce trebuie foraţi! Asta chiar dacă un foraj la 35 metri adâncime durează 8 ore", anunţă activistul proautostradă Irinel Bucur. Entuziasmat de ritmul "chinezesc" de lucru, Bucur a cumpărat din banii lui 39 de "shaorma" şi 39 de sucuri pe care le-a dat muncitorilor de pe arăturile de lângă Leţcani.
În acelaşi timp ieşeanul ajuns şef peste Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) anunţă că azi, de ziua lui (a împlinit 59 de ani) a mers cu trenul prezidenţial alături de o delegaţie care împarte miliardele de euro alocate infrastructurii prin Programul Operaţional Teritorial (POT). "Îmi doresc ca această delegație să fie un semnal puternic pentru finanțarea prin POT a proiectului de țară pe care eu personal îl promovez", a spus Cătălin Urtoi cu referire explicită la autostrada Iaşi - Târgu Mureş (A8).
Trenul cu miliardele pentru A8?
Cătălin Urtoi a împlinit marţi 59 de ani dar în loc să stea petreacă "la o bere" cu prietenii s-a dus la deschiderea Programului Operațional de Transport- POT/ 2021- 2027. Aceasta s-a desfăşurat în trenul prezidențial din perioada comunistă, tren care a fost foarte bine conservat.
Din delegația care a lansat-ul POT-ul pe traseul Bucureşti - Constanţa au făcut parte reprezentanți ai Comisiei Europene și reprezentanți ai Ministerului Transporturilor.
În calitate de şef al CNIR Urtoi a fost şi el prezent, ocazie de a forţa, zice el, finanţarea tronsonului montan al A8 (cei 159 de kilometri care traversează munţii dinspre Mureş la Moţca - Paşcani costă peste 5 miliarde euro). "Îmi doresc ca această delegație să fie un semnal puternic pentru finanțarea prin POT a proiectului de țară pe care eu personal îl promovez, dar și pentru celelalte proiecte atât de necesare dezvoltării României, din zona infrastructurii rutiere și a căilor ferate", a spus oficial Urtoi.
La Leţcani se forează în stil chinezesc
Semnale bune sunt şi de pe tronsonul Moţca - Leţcani - Ungheni al A8, relatează activiştii proautostradă care monitorizează de pe teren evoluţia.
"Stiti ca vineri am fost impreuna cu colegul Bogdan Ilut si cu senatorul Marcel Popa sa inspectam activitatea de foraje geotehnice pe sectiunea Letcani - Ungheni si va anuntam ca sunt de forat aproximativ 9000ml pe aceasta portiune, fara a lua in calcul si nodurile (3 la numar cu tot cu cel de la Golaiesti).
Ei bine, a fost weekendul prelungit, am mancat cu totii mici si bere iar ieri am fost anuntat ca echipele ce efectueaza foraje geotehnice au lucrat la foc automat cand noi sarbatoream!
Ei bine, Geostud s-a mobilizat foarte tare si in 4 zile care pt noi au fost de sarbatoare, au finalizat, atentie, 1000ml din cei 9000! Pentru asta nu pot decat sa le multumesc ca se baga in noroi, pentru noi si astazi, din partea asociatiei #HaiCaSePoate, le-am multumit cu cate o shaorma de la unul din cele 2 localuri renumite in Iasi, cele de langa UMF, impreuna cu cate o sticla de suc. 39 de bucati au fost in total!
Multumim inca odata domnilor ca ati muncit cu mult spor, chiar si cand noi ne distram, petreceam pe la mare, munte, city-break sau in oras, la evenimentele organizate de spectrul politic!
Da, dupa vizita de azi de 5 ore, pot sa confirm ca asa stau lucrurile si s-au efectuat acele foraje.
Am mai aflat si ca echipele, daca au de efectuat un foraj la 35m, nu pleaca de acolo la finalul celor 8 ore de lucru pana nu termina si iar ma vad obligat sa le multumesc!
Totodata s-a discutat inclusiv la Consitrans in vederea transmiterii cat mai rapid a unor fisiere necesare in vederea purtarii discutiilor cu toti fermierii ca sa nu intampinam probleme si sa putem profita de fiecare zi frumosa, in aceasta perioada care stim ca este mai ploioasa!
Trebuie sa va mai spun ca vremea a tinut ch noi si s-au efectuat si forajele de dupa dig-ul de la Prut, acelea situate intr-o zona care era plina cu apa si noroi de nu se putea intra!
Si ultima pe ziua de azi, azi s-au finalizat temele de proiectare si la cele 3 noduri rutiere, echipajul cu mobilitate ridicata efectuand deja forajele aferente in acest moment, foraje efectuate la 6m adancime! Credem ca saptamana asta le termina pe toate!
Sper ca vedeti cu totii cum trebuie sa se desfasoare activitatea de monitorizare, proactiva. Anul trecut, cand noi ne implicam puternic la tronsonul montan, asa ar fi trebuit sa se implice aici, aproape de casa, altii. Ma intreb, daca implicarea era asa, oare unde eram astazi? Discutam deja de licitatii de executie? Din pacate am pierdut un an in blocaj legat de traseu!", a povestit activistul Irinel Bucur.
PS: multumim si echipajului trimis de CNAIR, echipaj cu care ne-am întâlnit pe traseu!
PS2: la Bogonos sunt cativa fermieri care sunt suparati de activitatea de foraj. Credem ca sunt fermieri mai mici, cei mari fiind deja instiintati de dl Balteanu, membru fondator al asociatiei noastre si caruia ii multumim! Maine va avea loc o intrunire cu fermierii din Bogonos si speram ca situatia sa se deblocheze rapid, prefectura fiind deja instiintata iar prefectul Cojocaru Petru Bogdan abia asteapta sa intervina, daca va fi nevoie. Oricum, momentan exista suficient front de lucru si aceste faze nu vor intarzia lucrarile!"
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI