Joi, 12 Ianuarie 2023 06:57
Un interviu de imagine publicat de Forbes şi dedicat grupului IULIUS relevă o schimbare spectaculoasă a modului de viaţă în mediul urban: românii efectiv au luat cu asalt mall-urile, cel puţin pe cele din reţeaua IULIUS, iar vânzările au fost cu 50% mai mari decât în anul anterior. Anticipând această cerere uriaşă, IULIUS a inaugurat anul trecut 2 mall-uri de proximitate (Family Market Miroslava şi Socola), e gata să deschidă cea mai marte clădire de birouri din ţară (PALAS Campus) şi pregăteşte construirea celui mai mare PALAS din ţară (cel din Cluj de pe platforma Carbochim).
"Anul 2022 a însemnat Revigorare. Am simțit acest proces mai ales în cea de-a doua parte a anului, când am avut creșteri ale segmentului de retail de peste 50% față de 2021. Pandemia nu mai este în top 5 probleme pentru retail, iar revenirea a depășit cele mai optimiste prognoze", a spus Sebastian Mahu, Head of Asset Management Iulius.
Războiul nu a atins afacerea IULIUS, energia da
Oficialul intervievat de Forbes a precizat că în proiectele IULIUS nu există chiriaşi cu acţionariat din Rusia şi Ucraina astfel încât "la nivel de operare a mixului de parteneri, nu am resimțit un impact al războiului".
Au apărut însă probleme din cauza scumpirii energiei: "a avut un impact mult mai important și mai semnificativ decât ne-am fi așteptat. Lipsa unei legislații care să acopere statutul chiriașilor din proiectele de retail a creat o situație de criză, mai ales pentru cei cu expunere amplă pe această zonă și, din nou, segmentul HoReCa a fost afectat, având sisteme de răcire și depozitare cu un consum semnificativ".
Sebastian Mahu susţine însă că după pandemia COVID, război şi scumpiri de costuri mediul de afaceri din România e mult mai rezistent la şocuri: "Reziliența, flexibilitatea, adaptabilitatea sunt primele puncte forte la care mă gândesc, mai ales după experiența recentă a pandemiei. Au fost nenumărate situațiile de criză, în ultimii trei ani, când a fost necesară ajustarea peste noapte a strategiilor de business.
Uitându-mă strict la experiența Iulius, aș spune că am dat dovadă de un curaj asumat când am decis continuarea și chiar lansarea de investiții noi în plină pandemie. Rezultatele se văd în prezent, când am inaugurat două proiecte Family Market, conceptul nou de retail de proximitate, și ne apropiem de finalizarea Palas Campus Iași, o investiție de 120 de milioane de euro în cea mai mare clădire de birouri din țară, închiriată 100% și a devenit noua „vedetă” a businessului în nord-estul României".
România atrage bani şi oferă stabilitate
Un alt semnat foarte important transmis de oficialul IULIUS este că România pare să fi devenit aspirator de bani şi forţă de muncă. "Iulius și tot mediul de afaceri autohton se bucură de o forță de muncă capabilă, talentată, dornică să se specializeze. România este atrăgătoare pentru marile companii internaționale, anunțurile privind noi investiții sunt dese și unul dintre motive este acela că aici găsesc resursa umană necesară. Vedem și noi acest lucru la chiriașii noștri din United Business Center – proiectele office premium ale Iulius – care își deschid birouri noi, centre de operare și proiectare, atrași fiind de tinerii talentați care studiază în universitățile din Iași, Cluj-Napoca și Timișoara.
Pentru 2023 problema principală rămâne posibilitatea instalării unei recesiuni mondiale, cu valul de consecințe negative pe care acesta le poate genera. Toți factorii disruptivi – inflația, prețurile galopante ale energiei, scumpirile în cascadă, discontinuitățile lanțului de aprovizionare –, despre care se vorbește intens în această perioadă, ne vor testa capacitatea de reacție și în 2023.
În ceea ce ne privește, vom continua proiectele pe care ni le-am propus și ne focusăm pe aportul pe care proiectele noastre îl au în comunitate. După cum am anunțat, Iulius își propune dezvoltarea celui mai amplu proiect de reconversie urbană din România, cu o valoare a investiției estimată la jumătate de miliard de euro, prin transformarea platformei Carbochim din Cluj-Napoca, după relocarea și modernizarea fabricii, într-un proiect mixed-use unic, cu funcțiuni de retail, office, rezidențial, cultural și de entertainment.
Totodată, implementăm măsuri care să reducă facturile la energie, dar și să le eficientizeze pe cele de operare. Am instalat în toate locațiile noastre becuri LED, am calibrat un sistem de iluminat pe senzori și am început să implementăm un proiect amplu de panouri fotovoltaice pe toate clădirile noastre, în operare și în dezvoltare, pe o suprafață de aproximativ 32.000 mp, care estimăm că vor genera 10% din necesarul de energie pe anul viitor".
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI