gethumb.details 2
 
Directorul Aeroportului din Iași, Romeo Vatră, susţine că măsurile austeritate anunţate de Guvernul PSD-PNL vor bloca traficul pe principala aerogară a Moldovei. "Aeroportul Iaşi se autofinanţează 100%, nu primeşte 1 leu de la stat. Dar cu toate acestea este supus măsurilor decise de Guvern. Iar dacă Guvernul decide oprirea angajărilor la stat noi trebuie să ne supunem deşi ne pregbătim să inaugurăm terminalul T4 unde nu putem face faţă cu actuala schemă de personal", a declarat Romeo Vatră. El este primul liberal de la Iaşi care are curajul de a contesta măsurile "anti-risipă" ale Guvernului
     
Interesant este că Vatră a ieşit public împotriva Guvernului pe contul său de Facebook apoi a întărit acuzaţiile cu ocazia unui interviu la Radio HIT. Deci poziţia sa antiGuvern nu e "o exprimare nefericită", "un accident" cum mai motivează uneori liberalii laşi. 
 
Aeroportul Iaşi e independent financiar, deci de ce e blocat de Guvern?
     
 
Conform legislației naționale și europene, aeroporturile care au trafic peste 200.000 de pasageri anual se autofinanțează exclusiv din veniturile încasate. Iar cum Iaşul are deja peste 2.000.000 de pasageri anual nu mai primeşte nici un leu de la stat de mult timp. 
     
„Aeroporturile care se autofinanțează, aşa cum este Iaşul, nu contribuie la deficitul național pentru că nu lucrează cu fonduri publice. Dar tăierile propuse de Guvern ne afectează activitatea. Standardele foarte stricte de siguranță și securitate privind operațiunile aeroportuare sunt puse în pericol de tăierile de posturi vacante, modificarea organigramei, restricțiile privind cheltuielile și achizițiile”.
      
 
Ce acuză liberalul de la conducerea Aeroportului Iaşi
     
 
"În Ordonanța de Urgență care prevede o serie de măsuri de austeritate pentru a reduce deficitul bugetar vom fi blocați și nu putem să ne adaptăm nevoilor de dezvoltare pe care le avem acum. 
     
Aeroportul Iași este un aeroport cu o explozie foarte mare de trafic. Avem nevoie să ne adaptăm la aceste cerințe ale pasagerilor. 
     
Vom avea un terminal nou. Vom avea o serie de investiții în continuare pe care le vom termina în acest an. Nu putem să facem față cu personalul pe care îl avem acum. Ori OUG exact asta face. Ne impune să reducem numărul de personal. Nu să-l creștem așa cum am și propus Consiliului de Administrație. Și urmează să ajungem și în Consiliul Județean cu o creștere de persoane de 40 %. 
     
Din punctul nostru de vedere, aeroportul Iași nu este un aeroport care funcționează cu bani publici. Noi ne ducem activitatea din veniturile pe care le încasăm. Ori traficul de pe acest aeroport este unul foarte mare. În momentul de față, noi abia facem față cu personalul existent. Această OG nu face altceva decât să ne creeze mari probleme de funcționare. Nu neapărat să ne asigure perspective de dezvoltare cu personalul actual", a declarat pentru Radio HIT Romeo Vatră.
WhatsApp Image 2021 08 26 at 10.47.00
 
E ameninţată investiţia de 90 milioane euro cu fonduri europene
     
 
De parcă nu e suficient, planul Guvernului pune în pericol proiectul european de aproape 90 milioane euro derulat acum de Aeroportul Iaşi.
     
 
"Aeroportul Iasi are în construcție un terminal nou, T4, care trebuie finalizat până la sfârșitul acestui an. E un proiect cu fonduri europene. Ce ar însemna aplicarea măsurilor de austeritate?
     
Nu vom avea oameni cu care să operăm în acest nou terminal. Terminalul nou este unul care a fost gândit pentru următorii 10- 20 de ani. Aeroportul Iași în trecut a avut un număr de 1,5 milioane de pasageri. În acest an vom avea peste două milioane de pasageri. Este o cifră record în istoria Aeroportului Iași. Numărul de zboruri, numărul de pasageri cu actuala infrastructură, evident suntem la limită. Și nu putem să creștem mai mult de atît. De aceea avem nevoie de acest nou terminal, care este un terminal foarte mare de 31.000 m². Avem nevoie de oameni să-i angajăm pentru a opera în noul terminal. Să creștem numărul agenților de securitate, să avem oameni pregătiți pentru a gestiona parcarea, oameni pregătiți pentru a gestiona mentenanța pe zona aeriană. Oameni pregătiți în general și care să asigure siguranța și securitatea zborurilor. Deci din punctul ăsta de vedere, acest OUG este un dezastru. 
      
Trag un semnal mare de alarmă! Acest OUG dacă se aplică regiilor aeroportuare se pune în pericol dezvoltarea traficului aerian în România și implicit siguranța și securitatea zborurilor. De ce? Pentru că noi, ca manageri de aeroporturi, suntem obligați să alocăm resurse financiare pentru a asigura toate standardele de siguranță și securitate impuse de către legislația europeană. Deci nu avem cum să să reducem personal, să reducem cheltuieli în anumite situații pentru că ar însemna să periclităm siguranța și securitatea zborului", a mai spus directorul Aeroportului Iaşi.

Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.

Citeste mai multe articole din: TOPIASI

Contacteaza-ne

Telefon: +40723390003

Email: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

Despre Proiect

Ultimele Articole

Bagaju' si Peisaju'

Secretele Iasului

Iaşul vechi

RokGallery module Iaşul vechi (id=174) does not have a gallery selected