Vineri, 16 Decembrie 2022 01:04
După ce ani de zile s-au plâns că "mafia din Bacău paralizează Iaşul", ieşenii au avut joi o mare satisfacţie. La sediul Prefecturii Bacău ministrul Transporturilor a anunţat oficial că autostrada Iaşi - Târgu Mureş (A8) a luat viteză în timp ce proiectul Bacău - Braşov (A 13) rămâne la stadiul de "mai vedem". Ca să înţelegem dimensiunea loviturii, reamintim că mafia Bacăului plus primarul Iaşului au forţat din răsputeri proiectul A 13, faultând chiar făţiş proiectul A8. Dar, a spus-o şi ministrul Transporturilor, eforturile ONG-urilor ieşene (cu nominalizarea expresă a activistului Cătălin Urtoi) şi remobilizarea politicienilor Iaşului (cu nominalizarea expresă a lui Maricel Popa) au făcut ca autostrada Iaşi - Târgu Mureş să redevină prioritară şi să fie accelerată.
Bomboana pe coliva Bacăului: aceste declaraţii au fost făcute în prezenţa extrem de influentului şef al PSD Bacău. Dragoş Benea a afişat o figură de ceară şi a putut scăpa doar un mişto - legea autostrăzii Iaşi Târgu Mureş prevedea, cică, realizarea drumului până în 2022 iar termenul tocmai a expirat. "O autostradă nu are nevoie de demersuri populiste, ci de finanţare şi constructor serios", a spus şeful PSD Bacău.
Ministrul a anunţat de la Bacău începerea şantierului la autostrada Iaşi - Târgu Mureş
"În şedinţa de Guvern de luni aprobăm indicatorii iar până la sfârşitul anului lansăm în licitaţie capetele din A8. Aş vrea să subliniez şi merită să subliniez acest lucru: implicarea ONG-urilor din zonă pe toate proiectele de infrastructură, fie că vorbim de A7 fie mai ales de A8. Eu am un consilier care se ocupă de acest lucru, domnul Urtoi. Dar aş sublinia şi rolul parlamentarilor şi în special al lui Maricel Popa care a mers peste tot la dezbateri, inclusiv în partea de Ardeal, ca să deblocheze anumite lucruri. Eu cred că trebuie să spunem lucrurile bune şi lăudate anumite persoane", a spus ministrul Transporturilor. Aflat chiar lângă Sorin Grindeanu, şeful naţional al PSD - Marcel Ciolacu - a întărit prin gesturi angajamentul de urgentare a proiectului A8.
Despre autostrada Bacăului s-a spus doar că "e la fel de importantă ca A8", dar asta e diplomaţie, nu un angajament, nefiind oferit nici un termen pentru angajarea primei licitaţii, darămite de începere a şantierului.
O viteză şi mai mare a luat autostrada Ploieşti - Paşcani
Tot joi s-au semnat contractele de execuție lucrări pentru construcția celor 95,9 km ai autostrăzii Focșani – Bacău, pentru toate cele trei loturi, cu ASOCIEREA SPEDITION UMB SRL – SA&PE CONSTRUCT SRL - TEHNOSTRADE SRL.
Lotul 1: (Focșani - Domnești Târg) în lungime de 35,60 km
Lotul 2: (Domnești Târg - Răcăciuni) în lungime de 38,78 km
Lotul 3: (Răcăciuni - Bacău) în lungime de 21,52 km
Totodată, s-a semnat și contractul de finanțare, prin PNRR, în valoare de 9,1 miliarde lei, pentru construcția acestei autostrăzi.
Perioada de execuție a lucrărilor pentru fiecare lot este de 30 de luni.
Pe traseul autostrăzii vor fi construite 91 de poduri și pasaje.
Menționăm că pe această secțiune de autostradă vor fi realizate și o serie de poduri și pasaje, după cum urmează:
Lotul 1: 32 poduri/pasaje, în lungime totală de 4.909,50 m, dintre care pasajul superior peste Canal Siret - Baragan și peste CF500, Km 4+750 (1177,90m) având o complexitate tehnică ridicată.
Lotul 2: 35 poduri/pasaje, în lungime totală de 3.691,80 m, dintre care pasajul superior peste DN 2 și CF500, Km 36+449 (909,75 m)
Lotul 3: 24 poduri/pasaje, în lungime totală de 3.581,20 m, dintre care pasajul superior peste CF500, drum local și canale, Km 83+548 (1.215,70 m)
Pe între traseul Ploieşti - Paşcani există 13 tronsoane, iar pentru construcţia a 7 dintre ele s-au stabilit constructorii şi s-au semnat contractele de finanţare. Pe unele tronsoane chiar s-a intrat şi cu buldozerele.
Nu mai aveti dreptul de a comenta pe aceast site.
Citeste mai multe articole din:
TOPIASI